Vaccinet Mot Svininfluensan....Ska Du Ta Det?

FireTraXX DFFL
14 oktober 2009 · 9 020 Inlägg

matteeee skrev:

FireTraXX skrev:

baerserk skrev:
Jag är starkt skeptisk till vaccinet.. Hur vet man att tillverkaren av vaccinet inte "tillverkade" influensan, som dom redan hade ett botemedel emot, och kan sälja det botemedlet och ha fickpengar för resten av sitt liv?

Konspirationsteorier är ju underbara.

För du vet ju precis hur allt är? Jag skulle fan inte bli förvånad om det finns sånt bakom mer än man tror! Kanske inte i detta fallet, men totalt sett... Virus på datorer t ex?!  Sorry, OT...

Långt ifrån, men de är ändå roliga.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
matteeee Ingen himmel är så blå som min
14 oktober 2009 · 2 972 Inlägg

I vissa fall är dom roliga ja, men i detta fallet känns det mer skrämmande och samtidigt fascinerande - men roligt? Nä..

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Aerodynamik ...
14 oktober 2009 · 7 120 Inlägg

Nej, är mer rädd för sprutan än för sjukdomen.. smile

Jimmy_N Makaronborrare
14 oktober 2009 · 993 Inlägg

Har fan inte bestämt mig än hur jag ska göra.

decib3L Körv
14 oktober 2009 · 3 535 Inlägg

jag skippar det nog smile

Truckdriving Man
Janneutanb
14 oktober 2009 · 7 271 Inlägg

Jag har inte dött av en influensa förr så skulle förmodligen inte dö av den här heller.
Sen är det ju ett annat virus som går omkring nu och man kan tydligen inte ha 2st samtidigt...
Har dessutom inga kompisar så kan inte smitta någon big_smile

Sarge
14 oktober 2009 · 2 337 Inlägg

Njet. Hela den här influensagrejen verkar inte vara så farlig ändå.

Sanizz
14 oktober 2009 ·

Har tillräckligt med allergier o shit. Så ska ja vaccinera mig? Så fan heller

ichibon mmm, blåbärssoppa.
14 oktober 2009 · 616 Inlägg

Jag kommer inte spruta in nåt skit i kroppen iaf. Jag tror på kroppens egen anpassningsförmåga och läkekraft. Är över lag skeptisk till många medicinier och läkemedel, stoppar inte ens i mig en ipren när jag har huvudvärk. Framförallt så är jag inte det minsta orolig över att drabbas av nån epidemisk influensa, läser inte ens löpsedlarna. Näää, tycker det är larvigt alltihopa. Tror vaccinet köpts in främst med anledning att lugna folket och kunna ge tryggande besked gnm media.

/ichi
Patarei
15 oktober 2009 · 129 Inlägg

Jag är emot medicin och likn i dessa fall. Influensor och likn sker av en anledning och bör ej motverkas.

LeafBox Lat Perfektionist
15 oktober 2009 · 6 359 Inlägg

Vaccinera mej? Absolut inte! Vrf skulle jag?
Chansen att få svininfluensan i en dödlig mängd är väll lika troligt som att bli förlamad utav vaccinet. Och jag är hellre död än förlamad. Så jag tar mina chanser utan vaccinet wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
maccswe
15 oktober 2009 · 200 Inlägg

Japp det blir en liten nål i armen om nån vecka , jobbet som har fixat det , skulle aldrig släpa mig iväg till en vårdcentral och göra det själv.

Iveskold
15 oktober 2009 · 193 Inlägg

får det genom skolan....hade jag inte fått det där så hadet jag skitit i det tongue

ZonaX Svetsare
15 oktober 2009 · 3 150 Inlägg

LeafBox skrev:
Vaccinera mej? Absolut inte! Vrf skulle jag?
Chansen att få svininfluensan i en dödlig mängd är väll lika troligt som att bli förlamad utav vaccinet. Och jag är hellre död än förlamad. Så jag tar mina chanser utan vaccinet wink

Haha   precis så jag resonerar med   tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
NFD Borstat grenrör!
15 oktober 2009 · 125 Inlägg

Verkligen inte! Mums på kvicksilver liksom!

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.
Germax
15 oktober 2009 · 12 086 Inlägg

Nej de kommer jag inte.

Sushikocken Sleeper
15 oktober 2009 · 3 084 Inlägg

Det handlar mest om solidaritet. Visst du kanske får det men nu när du fått det så smittar du 20st till
som smittar 20st i sin tur. På jobbet är det jävligt många som är sjuka inkl jag. Om det beror på fläskflunsan vet jag inte. Men det är liksom inte bara du som förlorar på att inte ta det...
Sen är det ju bra om alla tar det, så blommar det ju inte upp lika mycket nästa år.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 oktober 2009 · 1 874 Inlägg

Jag kommer inte att ta den. Jävla överhypat det där med svininfluensan. Mängder med folk dör i vanlig influensa varje år. Det här är samma skit. Har man svagt immunförsvar, någon annan sjukdom, eller om man är gammal eller barn - Då löper man alltid en risk. Jag har inte tagit något vaccin för vanlig influensa, så jag skippar det här också.

MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
15 oktober 2009 · 455 Inlägg

Nej, är inte speciellt påläst heller.

FireTraXX DFFL
15 oktober 2009 · 9 020 Inlägg

matteeee skrev:
I vissa fall är dom roliga ja, men i detta fallet känns det mer skrämmande och samtidigt fascinerande - men roligt? Nä..

Alla konspirationsteorier är skrämmande och fascinerande, annars hade det inte varit någon mening med dem.
Alla är även jävligt överdrivna, det är det som gör de roliga i mina ögon.

Klart att det kan vara sant, men tills det är bevisat så är det inte det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang