4891
Sök

pojkstrecket mä att fylla på olja i bilar???

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
mamma ringde mig i början av sommaren å frågade varför hennes bil helt plötsligt blev orkeslös å gick ojämnt. en renault megané har hon tänker ja big_smile

ja åker dit å börjar kolla runt lite i motorn efter en provtur, å får fö mig att bara kolla tändstiften lite snabbt.
när ja skruvat bort första tändspolen då ser ja att 1-2cm på spolen å hela stiftet är dränkta i olja. dom andra hade klarat sig konstaterade ja efter en orolig kontroll.
då var den spolen körd. åker till skroten å köper en åt henne å tar bilen till en bekant mä lyft.
vi gör ett enkelt oljebyte/filter samtidigt sa vi när vi ändå är igång å började tappa ur oljan.

de rann å de rann å de rann å de rann. verkade fan aldrig ta slut.
vi kollade i boken å hon skulle ha 4,nånting liter i motorn. när de slutat rinna så va vi uppe i typ 8 liter.
då fattade ja varför de va olja på spolen. oljan hade pressat sig via gängorna på stiftet.

efter de så berättade morsan att dom haft problem utanför jobbet mä att nån fyllt på olja i bilar som ett litet busknep.

man har alltså fått upp huven utifrån å fyllt på mä x liter olja i motorn på olika bilar. som tur väl va så klarade sig morsan ganska lindrigt undan tycker ja.

e de nån mer som blivit utsatt???
Senast redigerat av weian (16 oktober 2009)

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

4 586 Inlägg
16 oktober 2009
Låter helt sjukt varför fylla på olja i någon annans bil än sin egna. Har aldrig hört något liknande

Vw trimmare
2 995 Inlägg
16 oktober 2009
låter skumt på många sätt då det är ganska kostsamt att slänga i 4liter olja i massa bilar om dom nu inte har massa spill olja men låter ändå rätt sjukt..

btw inte för att vara språkpolis men ordet du söker är "bus eller pojkstreck alt. busstreck"
busknep är inte samma sak...

12 086 Inlägg
16 oktober 2009
Det här va de värsta ljug jag hört den här veckan.

Vem fan går på att några lirkat upp huven på din morsas bil och fyllt på med olja och sen att massa olja tryckts upp ur tändstiftsgängorna??

mytoman..

Bara apropå det kom jag o tänka på en annan jävla saga jag hörde, minns inte om de va här?
Det va en kille med en Saab, lyssna nu, någon hade skruvat bort hans växellåda, sedan skruvat dit en trasig, komplett med drivaxlar o allt. Sen när han åkte iväg dagen efter så vart han förvånad när 3ans växel va skrot..

Helt makalöst, vart får dom allt ifrån? Och vad förväntar man sig i respons när man skriver nått sånt på tex sveriges största bilforum? IQ fiskmås, idiotvarning, bäng bäng nock nock är de någon hemma?

Fan va skönt de va o avreagera sig lite, tråden lär ju låsas ändå
Senast redigerat av JapMax (16 oktober 2009)

924 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
JapMax skrev:

Vem fan går på att några lirkat upp huven på din morsas bil och fyllt på med olja och sen att massa olja tryckts upp ur tändstiftsgängorna??

mytoman..

Bara apropå det kom jag o tänka på en annan jävla saga jag hörde, minns inte om de va här?
Det va en kille med en Saab, lyssna nu, någon hade skruvat bort hans växellåda, sedan skruvat dit en trasig, komplett med drivaxlar o allt. Sen när han åkte iväg dagen efter så vart han förvånad när 3ans växel va skrot..

Helt makalöst, vart får dom allt ifrån? Och vad förväntar man sig i respons när man skriver nått sånt på tex sveriges största bilforum? IQ fiskmås, idiotvarning, bäng bäng nock nock är de någon hemma?

ja tack vare ditt skit snack så förstår ja om den låses. tycker synd om folk ibland!

fråga inte mig hur dom lyckats men de har hänt. om dom oljan inte pressats via tändstiftet så hur förklarar du att de va olja där då???
hade ja haft bilder/film så mer än gärna lagt upp de.

oj har ja hoppat upp ett steg till fiskmås nu!!!!! ja va på IQ badboll innan.

www.rushracing.se

924 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
låter skumt på många sätt då det är ganska kostsamt att slänga i 4liter olja i massa bilar om dom nu inte har massa spill olja men låter ändå rätt sjukt..

btw inte för att vara språkpolis men ordet du söker är "bus eller pojkstreck alt. busstreck"

ja de va ju ingen ny castrol dom hällt i iaf!

www.rushracing.se

924 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
MeloveGolf skrev:

tack så mycke!

hade de på tungan!

www.rushracing.se

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
16 oktober 2009
JapMax skrev:

mytoman..

Trodde folk som dej var utrotade från detta bilforumet.. Men men.. Så jävla fel man kan ha...

Väx upp o tänk lite.. Finns fan folk som gör både det ena o andra för att jävlas..

Sump Runk Rätt O Slätt!

Administratör
2 997 Inlägg
16 oktober 2009
Ja jösses var får folk allt ifrån.....

En kopp av den svarta såsen...

Sök