4856
Sök

Lackera med motorn monterad eller inte

597 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
Tja, lördag nästa vecka har jag bokat tid hos en lackerare som då skall lackera SLK´n, problemet är bara att vi i vår överrenskommelse sa att om jag ville lackera med motorn ur så skulle jag själv få demontera motorn borde tänkt efter lite bättre men men.

Nu är det nämligen så att jag tyvär inte har något mekgarage för tillfället så jag har ingen möjlighet/tid till att demontera motorn. Så hur tycker ni att jag skall göra

Alt1: Lackera bilen i färgen lambo orange med svart huv, vilket jag i flera år velat göra men ekonomin inte tillåtit och spara då motorutrymmet tills jag får tag på ett garage och därefter lackera klart även den.

Alt2: Lackera bilen med inslag av en annan färg, silverfärgen skall vara dominant och på så viss undankomma lackeringen i motorrummet. bra lösning men ingen paintjob jag drömt om.

Alla råd, tips och all kritik välkommnas
Senast redigerat av PlatinumRacing (16 oktober 2009)

blacken
16 oktober 2009
dumt att avvika i från en linje, så alt: 1 ska du satsa på..smile

321 Inlägg
16 oktober 2009
Alt 1 eftersom att det verkar vara det som du önskat i flera år!

NissanMotorsport
16 oktober 2009
Följ du din dröm.. är ju inte så himla svårt att lackera med motorn i, demontera allt som är enkellt att ta bort, maskera.. alt hör me någon lackerare som kan lackera.. eller köp ett kit själv och lackera smile

597 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
blacken skrev:
dumt att avvika i från en linje, så alt: 1 ska du satsa på..smile

Känns som om det är det enda rätta att göra,

Darth Vader
1 644 Inlägg
16 oktober 2009
Jepp, du kommer ju aldrig vara helt nöjd med alternativ två.

Braaaaap?

Sök