Kolla vilken utrustning bilen har via reg nr

Toblerone
16 oktober 2009 · 166 Inlägg

hej

kan man kolla vilken utrustning bilen har via reg nr nånstans?
inte vilken motor utan vilket t.ex. stereopaket som de är osv..

Audi A4 (2013)
DAF 66 "super luxe" (1974)
M103
16 oktober 2009 · 1 570 Inlägg

Jag är lite osäker men man brukar kolla något som heter VIN [Vehicle Identification Number] nummer som leverantören får när de beställt bilen. Där står alla val som är gjorda vid beställningen, extra utrustning osv. Men då gäller det som sagt att ha hela det långa numret, står i regbeviset.

Toblerone
17 oktober 2009 · 166 Inlägg

aha okej, men ja tänkte mer på att jag har reg nummret men inte har köpt bilen och vill kolla upp de smile

Audi A4 (2013)
DAF 66 "super luxe" (1974)
carloz
17 oktober 2009 · 43 Inlägg

vad är det för bil?
på vag-bilar kan auktoriserad verkstad lista all utrustning man har via regnummret.

jag gissar att det är samma för dom flesta tillverkarna.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
17 oktober 2009 · 5 650 Inlägg

vad spelar utrustningen för roll antar du ev ska köpa en bil som inte är spritt ny?

menar spelar ju aningen roll när man väl beställer en bil ny då man väljer allt sj..
+ att de brukar stå i bil papprerna vad den har för tillvals skit vad den har osv.. såna papper har jag fått med alla bilarna ja köpt hitils..

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Toblerone
17 oktober 2009 · 166 Inlägg

en saab är det..

MrEricsson, bryr du dig inte i vilken utrustning de är i bilen? om han ja ev. ska köpa den av inte är riktigt säker pga av att han aldrig bytt sig så vill ja gärna ta reda på de innan jag sätter mig o åker 60 mil..
du kanske tycker de är dumt vad vet jag,men tur att vi alla är olika=)

Audi A4 (2013)
DAF 66 "super luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang