Småfix volvo 850

Andez
17 oktober 2009 · 34 Inlägg

hej.

jag hade tänkt mig att instalera motorvärmare på min volvo 850 -95 och tänkte kolla om det går? kollade på biltema men dom har inga till 850 serien. någon som har erfarenhet?

har också försökt klura ut vad dumpventiler och sportluftfilter gör och har kommit fram till att det ger upplevda hästar men egentligen inte så mkt mer än ändrar lätet på bilen. rätt uppfattat? jag har ingen direkt meckvana men funderar på att ev sätta in 2 dumpventiler och ett sportluftfilter för att få lite mer känsla av kraft i motorn än vad jag har nu. någon som har några tips och ideer?

/Andez

NissanMotorsport
17 oktober 2009 ·

har du turbo i 850in?

Antar att du inte har det me tanke på antalet hästar.. så då är det ingen idé att sätta dit nå dumpventiler..

Sportluftfilter kan du sätta dit om du vill, kanske ger 0,1 häst..  som du verkligen inte känner av. Ända är väl att det låter lite lite lite dåvare typ..

Senast redigerat av MIG1408 (17 oktober 2009)

bilfreak_89
17 oktober 2009 · 169 Inlägg

Du har förmodlingen inte turbo i din bil i med ud har 126 hk å turbo måste du ha för att montera dumpventil å även om du har turbo vfr montera 2 dumpventiler? finns ingen som helst anledning om du inte har extremt överladdat. Men sportfilter kan du ju montera men kommer förmodligen börja dricka mer bensin så montera det om du tycker det e värt de för lite extra motor ljud.

//Jonas
Hyundai i40 (2012)
Andez
18 oktober 2009 · 34 Inlägg

haja haja då har man lärt sig något nytt... blir la inge luftfilter å dumpventiler... men någon som har ide om motorvärmare?

lodiseN
18 oktober 2009 · 806 Inlägg

Hehehe,

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang