Roadkill tråden

_DamnIt R1 driver!
21 oktober 2009 · 5 128 Inlägg

Har enbart blivit en katt för min del. Dunkade till ordentligt i bakaxlen på gamle audin!

IMPRAZERN Intresseklubben
21 oktober 2009 · 673 Inlägg

råkat köra på en katt bara sad värsta jag varit med om, bilen framför körde på den först, sen kom jag och körde på den sad värsta va att när jag körde så hörde man mjamandet..  sen bakom mig låg en buss så jag tror den tog död på den sad

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
21 oktober 2009 · 3 404 Inlägg

En fågel samt en groda sen brukar det sitta en jäkla massa fjärilar och annat småskit över hela fronten

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
saab_power_900
21 oktober 2009 · 184 Inlägg

har blivit en  hare och ett vildsvin


så ser en bmw ut efter möte med vildsvin http://www.garaget.org/?car=108299&image=1040891

Senast redigerat av saab_power_900 (21 oktober 2009)

Bjork OEM <3
21 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

En duva fick för sig att sätta sig i dimljuset på og9-3an, gilla inte jag tongue
Sen lyckades jag med att mosa en groda som mosa sig fast på bakfälgen på nåt
jävla vänster, geggigt värre tongue

Har ju väjt otaliga gånger för råddjur och älg till och från mitt jobb (som till 95% består av skog
längs vägen) så nån jävla dag smäller det, då blir det middag för hela familjen big_smile mm, råddjurssadel tongue

OEM <3
blacken
21 oktober 2009 ·

Hur många mår tvärpyton när man har eldat över ett djur?. Själv så kan jag få det svårt att ens köra ett par dagar efteråt, speciellt om man har blivit tvungen att gå ut och nacka dom efteråt..

Germax
21 oktober 2009 · 12 086 Inlägg

Ett rådjur smällde jag i somras, sen har jag kört över en kattjävel när jag hoj för några år sedan. Då fick jag lite dåligt samvete fkt tongue Någon fågel har väl gått åt oxå.

te_wik Forummoderator
21 oktober 2009 · 12 813 Inlägg

Det största är en tjäderhöna med audi 80n i ca 90km/h, den for under bilen och träffade katten som fick bytas.

Småfåglar har det blivit ett antal.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Vett74
21 oktober 2009 · 437 Inlägg

har faktiskt bara lyckats med fåglar än så länge fast man bor i norrland...
Men hade en nära döden med två älgar,tittade ner på stereon tvärt sen när ja tittade upp stog det två älgar mitt på vägen,lyckades med låsta hjul dra mig imellan dom så svansen tog ena backspegeln och ja tror nosen tog lite på den andra.... lite darrig var man ju efteråt.. mitt i natten å 90 väg smile

Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
BMW 525 (1993)
Backlundaren
21 oktober 2009 · 314 Inlägg

Ni som diskuterade vildsvin eller älg. Jag har fått för mig att älg är värre då den hamnar typ där du sitter ist för vildsvinet som hamnar i motorutrymmet tongue

Jag har bara tagit fåglar och en kattunge med moppe när man var yngre.
Den låg och nervryckte på vägen så de va inge vidare att få ta livet av den kan jag säga.

Satt med i en bil då vi tog en 150 kg vildsvin i 100 blås. De va inte mkt kvar av den plastiga mazda 626:an och vildsvinet hade lyckats springa 100 meter in i skogen när jägaren hittade den tongue 
lite väl hårda alltså big_smile

Kinnastreet
21 oktober 2009 · 362 Inlägg

Cobra_mannen skrev:
Räknas raggare som ett djur? wink
2 st fasaner, varav en med Cobran.

hur många raggare har du kört på dåwink

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
expect1991
21 oktober 2009 · 1 814 Inlägg

Bara en massa flugor och myggor. smile

Frostfjord Ljudbyggare
21 oktober 2009 · 170 Inlägg

Rådjur: 1st i ca 130km. (Lämnade en liten hög inälvor på vägen. Fick leta för att hitta resten. 10meter ut på en åker)
Småfåglar: 1st

Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
21 oktober 2009 · 729 Inlägg

1 fågel flög rakt in i fronten på Jeepen när jag kom körandes på vägen och 1 kanin tyckte det var en bra idé att springa rakt ut framför högra framdäcket på en 70 väg. Kanin VS Jeep = Jeep vann

fullsize 4 Doors - No Waiting
21 oktober 2009 · 100 Inlägg

bmx skrev:

Subw000fer--92 skrev:
Tog en fågel med cykeln när jag va 7år tongue

haha tongue
själv så har man cyklat på en grävling,flög som satan big_smile

Haha där ser man, trodde jag va ensam om att ha tagit en grävling med cykel...tror dock det var jag som fick mest ont den gången!

Med bil har det bara blivit ett par igelkottar.

OphanWitehall
21 oktober 2009 · 1 335 Inlägg

Hare: 1st
Älg: 1st
Fågel: 2st
Grävling: 1st

Tagg3N Konsult
21 oktober 2009 · 1 247 Inlägg

Rådjur har man ju tagit. Jobbigaste måste varit med gamla mopeden, även om inte rådjur är så stora och tunga tog det fan tvärstopp.

Farsan tog en skock rådjur med saaben, resulterade i ny huv, nya extraljus, ny front och ny vänster framskärm.

Största djuret jag kört på som dött som följd är nog en mås. Den satt kvar på huven med bena fast i grillen, missade att ta kort men jäklar vilket stort huvemblem man fick! Satt t.o.m och sträckte ut vingarna. Kändes tungt att ta bort den, men tacka sjutton för att man hade en systemkasse i bilen..

Har även kört på en fullstor schäfer hane med moped, enda som tog skada (vad jag och ägaren kunde se) va min arm som var totalt uppriven, schäfern va lika glad för det. Jag tog mig en flygtur in i ett stängsel som rev upp armen.

Senast redigerat av Tagg3N (21 oktober 2009)

dafe_kingen
21 oktober 2009 · 96 Inlägg

Råkade klippa en Hare som försökte springa ifrån en räv, stannade till 20 meter efter att vi hörde smällen och kollade om haren låg kvar, men när vi vände oss om såg vi att räven stod framåtlutad mot haren och förmodligen tackade oss för middagen och gick sen med haren i munnen..

Reach for the sky, sky is the limit!
Dratsab Leg. Fartdåre
21 oktober 2009 · 306 Inlägg

Under moppe dagana klippte man ju en mås jävel som sprang runt på vägen.. körde rakt över den lille stackarn... höger vinge gav upp hoppet samt att de rann blod =/ .. värsta var väl att den jäveln levde.. ringde farsan och fick numret till en sån där fOgel älskare som kom och hämtade den.. han såg inte glad ut x)

Mådde skit efter... trots att de bara var en mås så kändes de fan inte kul... sen dess har jag inte plockat nåt tongue

En gång Evo alltid Evo...
baca Os Difuntos
21 oktober 2009 · 1 822 Inlägg

Jag skulle fan aldrig startat denna tråden då den förmodligen gett mig en jävla otur....
Vad oddsen att man på 27år aldrig lyckats pricka ett roadkill av betydelse för att senare på två dagar i rad klippa två söta däggdjur???? Igår var det en liten kattunge och för ca en halvtimme sen fick en iller (jag ni läste rätt en jävla fukkin iller) sätta livet till.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang