Roadkill tråden

lodiseN
21 oktober 2009 · 806 Inlägg

baca skrev:
Jag skulle fan aldrig startat denna tråden då den förmodligen gett mig en jävla otur....
Vad oddsen att man på 27år aldrig lyckats pricka ett roadkill av betydelse för att senare på två dagar i rad klippa två söta däggdjur???? Igår var det en liten kattunge och för ca en halvtimme sen fick en iller (jag ni läste rätt en jävla fukkin iller) sätta livet till.

Haha här i gbg med,what are the odds:D

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
zoopåse
22 oktober 2009 · 1 171 Inlägg

Jag måste ha tjänat in flera timmar i total restid på de djur jag värjat mig för. Närmaste var nog en renmamma med unge. Bromsade nästan ifatt ungen med några meter mellan men det gick bra. Inga låsta hjul.

Rille0
22 oktober 2009 · 2 021 Inlägg

Kommer ihåg första gången jag åkte bil på allmän väg, hade precis fått övningskörningstillståndet och satt oss i bilen och åkt en 200 meter kanske, gick max 40kmh så mosa ja en ekorre som sprang ut framför bilen , blev en liten pöl kvar bara. Klarat mig sen dess men vart förbannat nära x antal ggr på rådjur o skit.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
sk8ville
22 oktober 2009 · 653 Inlägg

En polares farmor smile

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Moparboy440
22 oktober 2009 · 4 682 Inlägg

Masterworks skrev:
Klippte en fladdermus med hojen! cool

å fan! gick det bra? man har ju hört skräckhistorier om knäckta revben m.m.

Spelis
22 oktober 2009 · 1 926 Inlägg

sk8ville skrev:
En polares farmor smile

HAHAH lol


Lät bara så förbaskat roligt (Jag är nyvaken)

FireTraXX DFFL
22 oktober 2009 · 9 020 Inlägg

Kan omöjligt komma ihåg hur många djur jag dödat.
Jag har på 3 år kört mer än 30 000 mil. (Det är så längesedan jag slutade skolan och började jobba.)
Ofantlig massa fåglar iallafall.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Crl
22 oktober 2009 · 194 Inlägg

sk8ville skrev:
En polares farmor smile

Victor de är inte kul, farmor var en fin människa.. och dessutom håller man inte 110 på 50-sträckor smile

BMW 320i Touring "Bruksbilen" (1998)
BMW635_Robban
22 oktober 2009 · 1 277 Inlägg

Finns statistik över ungefär hur många miljarder flugor och knott det dör dagligen, haha?

Jag avverkar 40-60 mil dagligen i jobbet och fronten på bilen blästras ju några tusan stackare varje dag....multiplicera detta med alla bilar som rullar dagligen...
Vad hade hänt om inte alla dessa flugor dött dagligen?
Fluginvasion typ, haha smile

Etingelholm
22 oktober 2009 · 979 Inlägg

Höll på att dra ett rådjur igår. Mitt på motorvägen. Höll 120km/h ca på 110 väg. högt räcke på bägge sidor av vägen, likt förbannat stod det ett rådjur mitt på vägen. Såg det ungefär 2 meter framför bilen, utan att tänka mig för så drog jag lite i ratten o slank förbi det med bara nån cm i mellanrum från både rådjuret och vajerräcket. Jag klarade mig som tur väl va, bilisten bakom gjorde det nog inte för hela bilkön bakom mig försvan ur backspegeln. Ibland så har man änglavakt.

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
D_Nilsson
22 oktober 2009 · 754 Inlägg

Jag krockade med en groda i sommras=( wink

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
sk8ville
22 oktober 2009 · 653 Inlägg

Crl skrev:

sk8ville skrev:
En polares farmor smile

Victor de är inte kul, farmor var en fin människa.. och dessutom håller man inte 110 på 50-sträckor smile

Subw000fer--92 där har du svaret smile tongue big_smile

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Volvo_Mannen Volvoskadad
22 oktober 2009 · 6 017 Inlägg

Kört över en död grävling lollol

Och en hare som sprang under bilen med klarade sig oskadd! big_smile

Jonas
MilleN
22 oktober 2009 · 9 108 Inlägg

* Vildsvin (med vinterbil som tur var, blev mos i fram)
* Grävling (med min mörkgröna Omega, tog under fronten och hamnade under framdäcket som tur var.
* fiskmås (med audi TT, grillen klarade sig hehe)
* fågel modell mindre (också mörkgröna Omegan, inga skador rapporterade wink)

Sedan är det väl ett gäng små skräpdjur också jag inte kommer ihåg.. Vildsvinet var rätt nasty att köra på... Höll 90 och blev omkörd samtidigt så jag kunde inte väja åt något håll utan jag körde rätt in i besten med låsta hjul.

DasAuto
22 oktober 2009 · 2 751 Inlägg

Klippte en hel familj kaniner sad tror dom va typ 3 st R.I.P

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
M_Fotograf Fotograf
22 oktober 2009 · 223 Inlägg

Har en fågel Liggandes i motorrummet. Den har väll åkt ca 5000 mil nu. Han ser ganska "välstekt" ut. Är det vettigt väder så bidrar jag med en motorbild imorrn smile
Sen en Katt i hyffsad hastighet.

That´s all.

/M_fotograf
henke_99 Offroad Racing
22 oktober 2009 · 3 122 Inlägg

Ett rådjurr strök med för ett par år sen med firmabilen. Bra med frontbåge även på skoda pickup...

En hare strök med (tror jag) förra sommaren när jag åkte kadett, men den sabbade först större delar av fronten. Hittade den inte men vart så förbannad att jag sket i om den levde eller ej.

Har sabbat en orre med chevan, osis att bli träffad av däcken för annars hade den ju klarat sig oskadd. Nu blev det bara ett stort moln med fjädrar...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
MeloveGolf Vw trimmare
22 oktober 2009 · 2 995 Inlägg

VR6 Turbo vs Rådjur

fram,sido och bak kjol gick åt helvete, motorhuven var totalt skrot, ac kylare,vattenkylare, fälg fram & bak, lykta fram, blinker osv osv gick inte ens köra bilen vart dyrt för försäkringsbolaget smile men fick tillbaks precis allt även fast allt var styling delar...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Baxtr Leg. nöt
22 oktober 2009 · 460 Inlägg

Har blivit lite med gamla bilen:

Fåglar: fler än 10 självmordsbenägna i grillen...
Grävling: 1, körde dock över huvudet på den, så inga skador på bilen efter det..
Katt: 1, kontaktade ägaren, var mycket bra med all info på halsbandet på katten även om det var väldigt tråkigt...
Harar: 2-3 st..
Rådjur: körde av bakbenen på ett för några år sen, hände dock inget med bilen..

inget sen 740in såldes och det är ja glad över..

Senast redigerat av 740Rob (22 oktober 2009)

SAAB
Batta
22 oktober 2009 · 1 353 Inlägg

har plockat en räv på motorväg i lite över laglig hastighet med gamla E30'n, stoor bula i frontplåten och blod ända upp på insidan av huven, det var mindre mysigt.

Annars så har jag plockat en självmordsbenägen tjäder med grillen på morsans BMW bara, såg den komma rakt emot mig på typ 50-70 meter före, men den väjade inte utan fortsatte rakt in i grillen ^^


Sen lyckades morsan bli påsprungen av ett rådjur,  hon åkte ca 40 på en 50 väg och ett rådjur hoppade ur diket och rakt in i passagerar dörren tongue fick bli lite spackling och nya lister så var det fixat

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang