Om du nu inte vill skruva av delar till besiktningen så kan det vara värt att regga bilen i fråga som ombyggt fordon med tanke på att du byter till coilovers och större bromsar, eftersom att detta ej lär gå igenom en vanlig besiktining(om man nu inte har tur). Då måste du även byta motor och växellåda.
Jag skulle nog ha använt mej av en volvo t5 motor (en bil blir ganska rolig med en raktställd, jag vet för jag har en;D)
Sen en bmwväxellåda.
Med dessa modifikationer kan du sen regga en bmw e36 med volvofemma (alternativt t6) turbomotor!
Så skulle jag nog ha gjort (fast jag skulle byggt på nån annan kaross), men om du inte kan göra så mycket själv (svetsjobb, fräs, svarv) eller har billiga kontakter som kan hjälpa dej så är risken att du även spräcker din stora budget.
Detta är ju svårare och antagligen dyrare än att trimma en 940 turbo eller en nissan 200sx men ville bara berätta att möjligheten finns och man får en tuff bil med den fördelen att den är besiktningsbar i det utförandet! (kanske med undantag för din 450hk turbo)
Senast redigerat av Matspetter (22 oktober 2009)