5490
Sök

Vars kan jag få fræst kolvar till B230 FK før konvert till 16v ??

237 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
Vet någon av ett stælle som kan fræsa ur mina kolvar, har JE kolvar o ska konvertera min B230FK till 16v topp istællet??!!!
SPM sæljer annars høgre packning så man slipper fræsa kolvarna, men frågan ær kan man lita på den før ett effektmål på 800+ ??

tacksam før svar..

Turbo knackare

4 001 Inlägg
28 oktober 2009
Nä, man sätter inte en högre packning om man ska ha 800+hk, det sabbar squish-spalten.

det bästa är att köpa kolvar avsedda för 16V om du siktar på så höga effektsiffror.
Håller FK blocket till 800hk? jag har för mig att B234 blocket är bättre till så mycket effekt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

237 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
Nä, man sätter inte en högre packning om man ska ha 800+hk, det sabbar squish-spalten.

det bästa är att köpa kolvar avsedda för 16V om du siktar på så höga effektsiffror.
Håller FK blocket till 800hk? jag har för mig att B234 blocket är bättre till så mycket effekt.

Blocket ær jag inte rædd før, det ska hålla, folk får b230et blocket att hålla før dessa siffrorna så :-)
jo men nu ær det så att jag har køpt mig nya kolvar redan, køpte till 2 motorer, den ena ska ajg ha 8v på o den andra skulle jag med ha d på, men fick lite ångest nu o tænkte dra ner 16v på den o lite større snurra smile

kolvarna ska ju hålla lika bra om dom ær ur fræsta før det ær ju det samma som 16v kolvarna !

Turbo knackare

Sök