3126
Sök

Kollar ni mkt på miltalet när ni köper begagnat?

979 Inlägg
29 oktober 2009
Ja betalar hellre för en bil som har gått långt och har en fräsh kaross än att betala för en bil som har gått lite o har sina skavanker. Min sierra har varken bucklor lr någon rost, ist hade bilen gått 22000 mil men jävligt välskött. Skit i miltalen, en motor går alltid att byta om den skulle gå sönder efter många mils användande. Så anser jag på saken=)

Hpc

1 210 Inlägg
29 oktober 2009
AnderssonE30 skrev:
Ja betalar hellre för en bil som har gått långt och har en fräsh kaross än att betala för en bil som har gått lite o har sina skavanker. Min sierra har varken bucklor lr någon rost, ist hade bilen gått 22000 mil men jävligt välskött. Skit i miltalen, en motor går alltid att byta om den skulle gå sönder efter många mils användande. Så anser jag på saken=)

Håller med till fullo...

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 oktober 2009
Det är ju för alla trångsynta personer som stirrar sig blinda på miltalet som det skruvas så mycket på mätarna

Jonas

2 982 Inlägg
29 oktober 2009
Ekis! skrev:
Residence skrev:
Ekis! skrev:
Jag var en sån som köpte bilar under 10000 mil förut..men har nu slutat bry mig.. oftast är de så mycket annat som tala för om bilen är välskött och pålitlig.. inte milen på den..

vad köpte du då som understeg 10000mil ?

Hade en peugeot 605 -93 som rullat 9000mil de var 98 jag köpte den..
sen hade jag 900 turbo -95 som gått 8000mil när jag inhandlade den och de var -00 tror ja..

varför denna oviktiga fråga då wink ??

*suck*

jag var bara intresserad då jag såg dina senaste bilar och den bil du har idag.
och tänkte att ditt påstående inte stämmer för man när man skaffar en bil så skaffar man sig inte ngt som är sämre än det man har. även om miltalet skiter..
Senast redigerat av Residence (29 oktober 2009)

Fisketokig
2 997 Inlägg
29 oktober 2009
milen är viktiga. bara det står så nära 0 som möjligt.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

2 982 Inlägg
29 oktober 2009
Malabar skrev:
Residence skrev:
Malabar skrev:
Att strunta i miltalet är lika illa som att gifta sig med någon som man bara sett på kort...påklädd...smile

känner mig träffad! hahahaha

Du menar inte att du kollar upp din nästa bil bättre än din kommande fru....rollbig_smile

offtopic: ang frun: svar nej... och nu är jag fast med en symbolisk ring på fingret.roll
Bilen kollar jag definitivt upp bättre big_smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
29 oktober 2009
bryr mig mer om skicket på bilen och hur motor o låda känns än miltalet.

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
29 oktober 2009
De är ju en kombination, helst vill man ju ha ett för årsmodellen hyfsat lågt miltal som ska backas upp av ett för årsmodellen väldigt bra skick. Man betalar ju för ett lägre miltal och ett bättre skick, har den gått långt så ska den vara billigare. Jag tänker då alltid på att jag ska sälja bilen nån gång framöver direkt när jag köper den, vilket är mycket svårare för långmilare.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
29 oktober 2009
Egentligen så passar bilar som har gått över 20000 bäst, för då e oftast MYCKET byt!

Titta bara på min Honda.. Den har rullat 18 000, å varit ägare sedan Juni. Redan fått lägga ut 12000 på repartioner!

Packningar,topp,vattenpumpen,kamremm,oljor,glykol, strömfördelare, avgassystem .. Ja ni ser! Sen arbete på detta då man bor i innestan

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
29 oktober 2009
Ju mer kunskap man har, ju mindre betydelse har miltalet då man kan se, höra och känna efter fel.

Annars är det viktigt att den är fräsch invändigt och motorn låter och känns pigg. Kollar även glapp i leder och lager.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

1 062 Inlägg
29 oktober 2009
GTi-R_Danne skrev:
Milen spelar väl mindre roll, där är väl hur grejerna är skötta osv, köper ju hellre en bil som rullat lite längre men som i övrigt är väldigt välskött, omhändertagen och städad inuti osv än en som rullat 5k mil kortare men som en svinstia inuti.

Helt rätt!   En annan sak är hur folk stirrar sig blinda på serviceböcker, som hur lätt som helst kan förfalskas.....

"You Go, we go!"

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
29 oktober 2009
Jag köper hällre en tex v70 t5 som gått 22000 mil landsväg och välservad, än en som gått 10000 mil men aldrig utanför stads kärnan.

Mil är nästan aldrig viktigt sålänge grejjerna är servade och skötta enligt konstens alla regler.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
29 oktober 2009
jag har en personligen gräns att en bil under 50,000 aldrig får ha rullat mer än 30,000mil och en bil över 50,000 aldrig mer än 20,000mil

På pappret iaf. Men har ju säkert ägt bilar som rullat det dubbla vad man tror. Men ja det är tyvärr pappret som räknas. mest långmilade bilen jag haft hade rullat 29,000mil.. men det var en 10tkr bil också.

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
29 oktober 2009
Ekis! skrev:
Jag var en sån som köpte bilar under 10000 mil förut..men har nu slutat bry mig.. oftast är de så mycket annat som tala för om bilen är välskött och pålitlig.. inte milen på den..

Som du säger själv en lång milare som är välservad är bättre än en bil som gårt lite och korta körningar bara inne i stan..mera slitage på en sån.. iofs så är de olika för bil till bil..

Jag köper efter skick på bilen  innredning om de är vältvättat i motorutrymmet osv de syns direkt om de är fuskat..

existerar det gammla saabar och disel bumsar som rullat 10,000 mil ? ^^

Bmw osv..

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
29 oktober 2009
Jag köper också hellre en bil som har gått 25.000 mil om den e fin då än en bil som har gått 17.000 mil Skicket å skötseln e viktigare tycker jag men det beror ju helt klart på hur ny bilen e lite också. Jag kör jävligt mycket med mina egna bilar så det känns lite döfött å köpa en bil som har gått så lite som möjligt då den snart kommer å ha gjort det iaf å priskillnad på en bil som har gått 30000 mil å en som har gått 45000 mil e ju sällan stor.

Jag pendlar ju ganska rejält med mina bilar då jag jobbar i norge så det blir ju 2 turer varje helg då bilen går 30mil i sträck å varma mil sliter ju definitivt mindre på motor än tex en kallstart.

Sen sköter ju jg å håller efter mina bilar som små barn med då byter bussningar bara för att å stötdämpare lååångt innan någon annan hade gjort det. å Motorn mår oftast finfint av att rulla långa mil istället för en som e körd till å från butiken å aldrig bytt olja på jämfört med mina bilar som rullar en de å får ett par oljebyten i året

Mao ett lågt miltal behöver inte betyda en dålig bil sen så har det ju givetvis å göra med hur du kommer å använda bilen å hur gammal den e

Tex om du kör väldigt lite å köper en bil som e 2 år å har gått 8000 mil om du då kör ca 500 mil om året å har haft den i 3 år då har den plötsligt gått lika långt som dom fletsa andra blar av den årsmodellen å du får samma för den som all andra får fats den kanske var en hel del billgare när du köpte den

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
29 oktober 2009
jag vet att jag missar massa när jag skriver men jag orkar inte

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Jlmmy
29 oktober 2009
Trådstartare
Faktsigt inte, Kollar mer på skicket och så det inte är några missljud i motorn osv smile

mvh

1 210 Inlägg
30 oktober 2009
Residence skrev:
Ekis! skrev:
Residence skrev:

vad köpte du då som understeg 10000mil ?

Hade en peugeot 605 -93 som rullat 9000mil de var 98 jag köpte den..
sen hade jag 900 turbo -95 som gått 8000mil när jag inhandlade den och de var -00 tror ja..

varför denna oviktiga fråga då wink ??

*suck*

jag var bara intresserad då jag såg dina senaste bilar och den bil du har idag.
och tänkte att ditt påstående inte stämmer för man när man skaffar en bil så skaffar man sig inte ngt som är sämre än det man har. även om miltalet skiter..

Eftersom du är så "intresserad" lr låt säga nyfiken  wink så kan jag tala om för dig att jag separerade ifrån min dåvarande och ekonomin inte var den bästa efter de.. sålde iväg de mesta och prioterade om vad som var viktigt... därav billigare bil nu! som är betald!!

var de svar nog?

1 210 Inlägg
30 oktober 2009
OverBoosted skrev:
Ekis! skrev:

Som du säger själv en lång milare som är välservad är bättre än en bil som gårt lite och korta körningar bara inne i stan..mera slitage på en sån.. iofs så är de olika för bil till bil..

Jag köper efter skick på bilen  innredning om de är vältvättat i motorutrymmet osv de syns direkt om de är fuskat..

existerar det gammla saabar och disel bumsar som rullat 10,000 mil ? ^^

Yes de gör de wink men du förstår jag har haft fler bilar än dom 3 som ligger på min sida...  den svart saab 900 jag ägde förut, köpte jag när den gått 8000mil en ägare sen ny...

så yes de gör de cool

Sen dieseln var mest ett fylle byte mellan en polare mot en gammal E34 touring jag hade ett kort ögonblick.. du förstår jag gillar att byta bilar wink när jag tjänar på de  big_smile
Senast redigerat av Ekis! (30 oktober 2009)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
30 oktober 2009
Lägger inte allt för mycket fokus på miltalet, mer hur bilen blivit skött och servad.

Min första 9000 hade 36 000 mil på mätaren men kändes nästan som ny medans polarens 9000 med under 20 000 mil på mätaren kändes riktigt sunkig och sliten.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Sök