Dumpventil, installering?

Mathy91
29 oktober 2009 · 164 Inlägg

Har en Audi 80 2,0E -94 som jag tänkte montera dumpventil på!
Vet någon om detta är svårt gjort, eller om en oteknisk kille som jag kan fixa det? smile

Tacksam för alla svar! smile

Hardstyle, my lifestyle -'
Marlboroman
29 oktober 2009 · 8 234 Inlägg

2,0E är det väl ingen turbo på? Och utan turbo så kan du inte ha dump

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
FLindgren
29 oktober 2009 · 5 089 Inlägg

Jasså. två trådar t.o,m ;P

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
29 oktober 2009 · 2 203 Inlägg

Ett tips. Lär dig skillnaden mellan sugmotor och turbomotor innan du funderar på pysljud.

ekmaan hej vad gör du?
30 oktober 2009 · 416 Inlägg

Sluta gnälla på han för att han e nybörjare. Som om ni visste allt om sug/turbomotorer då ni var nybörjare ? nämendåså.

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
30 oktober 2009 · 2 203 Inlägg

ekmaan skrev:
Sluta gnälla på han för att han e nybörjare. Som om ni visste allt om sug/turbomotorer då ni var nybörjare ? nämendåså.

Gnäll? TS måste ju få veta att det inte går och varför det inte går. Där jag gav ett tips att kolla upp vad som skiljer turbo mot sugmotor.

Skeden Mekaniker/Fordonstek
30 oktober 2009 · 80 Inlägg

ekmaan skrev:
Sluta gnälla på han för att han e nybörjare. Som om ni visste allt om sug/turbomotorer då ni var nybörjare ? nämendåså.

Klart man visste! dra inte alla över en kant tongue. Nej men jag förstår vad du poängterar dock, han fråga och fick svar om det nu var snällt eller inte är ju upp till personen som ger svar, svar fick han dock!

Kör 940Sleeper
Mr_EmCom Med.lem
30 oktober 2009 · 3 759 Inlägg

haha fan va fail..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Mathy91
31 oktober 2009 · 164 Inlägg

En del gnällande och klagomål pga att jag inte vet hur saker och ting fungerar här ja. Säger precis som ekmaan, tror inte alla visste precis allt precis när dem började meka o.s.v

Hardstyle, my lifestyle -'
Funkiee Saab älskare!
31 oktober 2009 · 4 597 Inlägg

fan va många idioter de finns på detta forum! Alla kan inte bilar lika bra... Så man kan ju istället säga att på en sug motor går det inte att ha pysventil... bla bla bla liksom, inte hålla på o idiotförklara någon som kanske aldrig hållt på med bilar.

Men till dig TS så har bilen en turbo och inte har en LMM (luftmasse mätare) så kan du ha en öppen dumpventil.

Har bilen ingen turbo så går det inte att få ett pysljud, men däremot kan du få ett lite mer pys sug ljud om du byter till ett ex. öppet luft filter. Lycka till!

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
RobinNilsson
31 oktober 2009 · 369 Inlägg

Rspeter skrev:
Ett tips. Lär dig skillnaden mellan sugmotor och turbomotor innan du funderar på pysljud.

idiot.

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
Mathy91
31 oktober 2009 · 164 Inlägg

Funkiee skrev:
fan va många idioter de finns på detta forum! Alla kan inte bilar lika bra... Så man kan ju istället säga att på en sug motor går det inte att ha pysventil... bla bla bla liksom, inte hålla på o idiotförklara någon som kanske aldrig hållt på med bilar.

Men till dig TS så har bilen en turbo och inte har en LMM (luftmasse mätare) så kan du ha en öppen dumpventil.

Har bilen ingen turbo så går det inte att få ett pysljud, men däremot kan du få ett lite mer pys sug ljud om du byter till ett ex. öppet luft filter. Lycka till!

Mvh Patrik

Håller med dig helt och hållet! Tack för infon! smile Om annat folk hade haft vett och svarat såhär direkt, hade det underlättat ngt. Tack en än gång smile

Hardstyle, my lifestyle -'
Mr_EmCom Med.lem
31 oktober 2009 · 3 759 Inlägg

Mathy91 skrev:

Funkiee skrev:
fan va många idioter de finns på detta forum! Alla kan inte bilar lika bra... Så man kan ju istället säga att på en sug motor går det inte att ha pysventil... bla bla bla liksom, inte hålla på o idiotförklara någon som kanske aldrig hållt på med bilar.

Men till dig TS så har bilen en turbo och inte har en LMM (luftmasse mätare) så kan du ha en öppen dumpventil.

Har bilen ingen turbo så går det inte att få ett pysljud, men däremot kan du få ett lite mer pys sug ljud om du byter till ett ex. öppet luft filter. Lycka till!

Mvh Patrik

Håller med dig helt och hållet! Tack för infon! smile Om annat folk hade haft vett och svarat såhär direkt, hade det underlättat ngt. Tack en än gång smile

Men varför gjorde du isåfall 2 trådar?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Mathy91
31 oktober 2009 · 164 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

Mathy91 skrev:

Funkiee skrev:
fan va många idioter de finns på detta forum! Alla kan inte bilar lika bra... Så man kan ju istället säga att på en sug motor går det inte att ha pysventil... bla bla bla liksom, inte hålla på o idiotförklara någon som kanske aldrig hållt på med bilar.

Men till dig TS så har bilen en turbo och inte har en LMM (luftmasse mätare) så kan du ha en öppen dumpventil.

Har bilen ingen turbo så går det inte att få ett pysljud, men däremot kan du få ett lite mer pys sug ljud om du byter till ett ex. öppet luft filter. Lycka till!

Mvh Patrik

Håller med dig helt och hållet! Tack för infon! smile Om annat folk hade haft vett och svarat såhär direkt, hade det underlättat ngt. Tack en än gång smile

Men varför gjorde du isåfall 2 trådar?

Den första tråden låg på generel felsökning, tyckte du det var rätt plats kanske? Därför gjode jag en ny och la den här ist

Hardstyle, my lifestyle -'
Rspeter Audi A5 quattro driver.
31 oktober 2009 · 2 203 Inlägg

RobinNilsson skrev:

Rspeter skrev:
Ett tips. Lär dig skillnaden mellan sugmotor och turbomotor innan du funderar på pysljud.

idiot.

Verkar vara några som feltolkat mitt svar till TS. Svaret kanske var lite väl kort. Jag menade inte alls att vara spydig eller idiotförklara honom. Alla har vi varit nybörjare. Får väl börja skriva en halv novell nästa gång jag ska ge ett tips på sånt som kan vara bra att veta. Verkar som att folk har fått det till att jag skrivit: Jävla nolla kan du ingenting om motorer, du är ju helt värdelös. Men så är ju inte riktigt fallet...

Parts
2 november 2009 · 72 Inlägg

Rspeter skrev:

ekmaan skrev:
Sluta gnälla på han för att han e nybörjare. Som om ni visste allt om sug/turbomotorer då ni var nybörjare ? nämendåså.

Gnäll? TS måste ju få veta att det inte går och varför det inte går. Där jag gav ett tips att kolla upp vad som skiljer turbo mot sugmotor.

Går att vara mindre spydig i sina inlägg dock.

Snitch Ointresserad.
2 november 2009 · 936 Inlägg

kunde man inte montera dumpen nånstans vid insuget? hmm har för mig att det diskuterats om det här...

Och ja, nu snackar vi sugmotor.

Teabag appreciation club.
Funkiee Saab älskare!
2 november 2009 · 4 597 Inlägg

logiskt sett går det väl inte, då sug motorn suger i sig luften, och på så sätt bildas det inte något övertryck så att säga. Har varit flera trådar om detta om jag inte minns fel, och där kom man fram till att det går inte att få ett pys ljud på en sug motor

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
turboforssen Telge Drifting Team
2 november 2009 · 5 398 Inlägg

Funkiee skrev:
fan va många idioter de finns på detta forum! Alla kan inte bilar lika bra... Så man kan ju istället säga att på en sug motor går det inte att ha pysventil... bla bla bla liksom, inte hålla på o idiotförklara någon som kanske aldrig hållt på med bilar.

Men till dig TS så har bilen en turbo och inte har en LMM (luftmasse mätare) så kan du ha en öppen dumpventil.

Har bilen ingen turbo så går det inte att få ett pysljud, men däremot kan du få ett lite mer pys sug ljud om du byter till ett ex. öppet luft filter. Lycka till!

Mvh Patrik

nu lär du allt ut helt fel
man får inge pys ljud  för att man sätter på ett öppet luftfilter
därimot kan man få ett skönt insugningsljud

luft ut= pys ljus
luft in = sugljud
bra skillnad därsmile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
ante850r
2 november 2009 · 285 Inlägg

Funkiee skrev:
fan va många idioter de finns på detta forum! Alla kan inte bilar lika bra... Så man kan ju istället säga att på en sug motor går det inte att ha pysventil... bla bla bla liksom, inte hålla på o idiotförklara någon som kanske aldrig hållt på med bilar.

Men till dig TS så har bilen en turbo och inte har en LMM (luftmasse mätare) så kan du ha en öppen dumpventil.

Har bilen ingen turbo så går det inte att få ett pysljud, men däremot kan du få ett lite mer pys sug ljud om du byter till ett ex. öppet luft filter. Lycka till!

Mvh Patrik

en till kille som tror han kan men har fel de finns 100 tals bilar du kan ha öppen dump på och lmm utan att bilen ska va orolig på tomgång m.m....läääääääääs lite snälla

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang