1603
Sök

Värde på volvo 440 -89 8000mil 1 ägare?

149 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Tja.

Som rubriken lyder, hur mkt är en volvo 440 års -89 värd som har gått ca 8000 mil med endast 1 ägare?
Jag är inte helt säker på om det är en GL eller GLT... Skillnad? Det fanns väldigt lite rost nertill eftersom den mestadels stått på en gräsmatta.

//Patrik

4 586 Inlägg
31 oktober 2009
finns inget värre än bilen som står på gräsmatta. Dom brukar bli väldigt dåliga i golv av det

max 5000-6000:-

149 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Okej.... jag hade tänkt att bjuda ca 2500kr för den,  han vill ha 3000kr men som sagt jag vet inte riktigt hur rostig den är man får avgöra på plats...

4 586 Inlägg
31 oktober 2009
Tratan skrev:
Okej.... jag hade tänkt att bjuda ca 2500kr för den,  han vill ha 3000kr men som sagt jag vet inte riktigt hur rostig den är man får avgöra på plats...

kan vara riktigt äten. ofta så är bilar med lägre milantal rostigare för att dom oftast stått illa när dom inte rullat

dom som haft bilen sedan den var ny värderar den ofta till guld
Senast redigerat av jocke_gronberg (31 oktober 2009)

149 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Aj då... ja då blir det verkligen till att pruta på plats då...

4 586 Inlägg
31 oktober 2009
Tratan skrev:

att nämna så är det "volvos" sämst byggda bilen nästan så 360n är bättre

I got Dubs!
2 423 Inlägg
164 Inlägg
31 oktober 2009
om du vill slippa problem, köp den inte....

252 Inlägg
31 oktober 2009
jocke_gronberg skrev:
Tratan skrev:

Beskriv vad som gör 360 till en sämre bil än någon annan volvo snälla.

blacken
31 oktober 2009
RiNka skrev:
jocke_gronberg skrev:
Tratan skrev:

Tja, Renault och DAF är inblandade i det hela, så det behövs nog inte utvecklas mer liasom.
och har den stått på en gräsmatta en längre tid så max 500:- spänn. Det kan (och brukar alltid) vara hur mycket rost som helst i vitala delar typ bromsrör, balkar, golv, el, och bromsystem, på grund av all markfukt..

471 Inlägg
31 oktober 2009
blacken skrev:
RiNka skrev:
jocke_gronberg skrev:

Tja, Renault och DAF är inblandade i det hela, så det behövs nog inte utvecklas mer liasom.
och har den stått på en gräsmatta en längre tid så max 500:- spänn. Det kan (och brukar alltid) vara hur mycket rost som helst i vitala delar typ bromsrör, balkar, golv, el, och bromsystem, på grund av all markfukt..

apapapap de beror på hur länge den stått! bara glo på min 240 den har stått i gräs i kanske 5 år innan jag började peta på den ens och ja den fungerar felfritt och finns inte mer rost än lite i baljerna som jag sedan lagade

Skiiit du nedde ! ;)

blacken
31 oktober 2009
240boy skrev:
blacken skrev:
RiNka skrev:

apapapap de beror på hur länge den stått! bara glo på min 240 den har stått i gräs i kanske 5 år innan jag började peta på den ens och ja den fungerar felfritt och finns inte mer rost än lite i baljerna som jag sedan lagade

"Lite" skillnad i plåt och rostskydd på dom modellerna liasom.. och sade en LÄNGRE tid..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 oktober 2009
RiNka skrev:
jocke_gronberg skrev:
Tratan skrev:

Tja det är inte så mycket att beskriva, det är bara att sätta sig i en så blir det uppenbart...

Och Volvo 400 är ännu värre

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

149 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
ojoj inte klaga på 300 serien, en sån har jag också i extremt fint skick (360 sedan) års 87 , inte en enda rost prick, 8000mil blå metallic med insprut! En riktig pärla! Man sitter faktiskt riktigt fint i dom, sköna å köra också. Finns allafall 10ggr sämre bilar ute i landet.

Hursomhelst pratade med ägarens svärson (kamrat till mig) han har kollat under bilen å det är inte annmärknigsvärt med rost, endast lite nere vid dörrarna.... Å bilen har inte alltid stått på gräs. var tydligen bara ngt tillfälligt,kanske nått halv år/1år. Men som ni säger är det ju inte bra för bilen.

fasen tittar på på blocket så är dom betydligt mkt dyrare och gått mycket längre...
Senast redigerat av Tratan (31 oktober 2009)

3 259 Inlägg
31 oktober 2009
Finns ju en anledning till att dessa bilar går att få i nästan nyskick och med max 10.000mil på mätaren för 5000kr...

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Saabifierad
2 031 Inlägg
31 oktober 2009
Kolla skicket och testa den och avgör själv om den är värd 3000 eller 2500 kronor. Ska du ha den själv kan det vara värt, att köpa den, fixa lite rost och sälja igen för att tjäna lite pengar är nog ingen bra idé.

Det är trevliga bilar som bruksbilar men dom har dåligt rykte och lite tvivelaktig kvalité och det betyder att andrahands värdet är uselt.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

149 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Jag får tacka för alla svar. ska kanske titta på bilen imorgon, så får ni ett utlåtande av mig.

//Patrik

Sök