5148
Sök

Vilket sandpapper ska jag använda till insug?

NissanMotorsport
7 november 2009
Trådstartare
Tänkte polera upp lite saker i motorutrymmet, så som insuget och texten på ventilkåpan.. diverse andra saker av samma matrial..

Hur fint sandpapper ska jag använda?  en länk vore schysst..

går det bra att slipa för hand t.ex på insuget? eller ska man ha borrmaskin med sliprulle? Om jag behöver sliprulle, får någon gärna tipsa om vart de finns att köpa.. på internet för hittar inget själv..hittat några st men står inte vilken hårdhet dem har..

MVH

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
8 november 2009
Börja med ca 80papper eller grövre för de värsta ojämnheterna, sen 120, 240, 320, 500, 1000 och avsluta med polermaskinen.

Det GÅR att göra för hand, men du vill det inte. Det är inte roligt. Sen med grovlek på pappret så kan du skippa steg, men ofta blir det bara jobbigare. smile

NissanMotorsport
8 november 2009
Trådstartare
okej tackar smile jag har en liten maskin, ingen aning va dom heter.. slip med ett band på som går runt smile dock funkar den ju bara på plana ytor, får göra böjar och trånga utrymmen för hand då?

1 534 Inlägg
8 november 2009
det är dem allra första stegen som är viktigast och oftast dom man fuskar på för man har för bråttom wink
men det är 120,240,320,400,600,800,1000,1200 jag brukar köra kanske till och med ned till 80 breoende på hur grov ytan är på delen man polerar

Sök