Styling, skulder osv

TopRocker
10 november 2009 · 45 Inlägg

Hej på er!

Man ser ju till höger och vänster folk som köpter det ena och andra till sin bil till sanslösa summor. Unga människor desutom som inte verkar ha direkt högavlönade jobb osv. Hur vanligt tror ni det är att folk tar lån, dåliga krediter osv för att styla sina bilar.

mYGeL
10 november 2009 · 1 338 Inlägg

Wasakredit räntefritt is tha shiet wink hähä

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
te_wik Forummoderator
10 november 2009 · 12 813 Inlägg

Det är nog rätt vanligt. Nåt finansbolag borde få ha sponsordekaler på vissa bilar här på gorg tongue

Vad är anledningen till din frånga? Funderar du på att ta lån för att kunna piffa upp bilen?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
TopRocker
10 november 2009 · 45 Inlägg

He he absolut inte.

Sued
10 november 2009 · 238 Inlägg

Inte speciellt många, kompisen har en normal lön på runt 20.000:- efter skatt och bor hemma med en hyra på 1.500:-, med diverse räkningar och krogrundor har han normalt ut 5.000:- varje månad, vilket ger en hel del kvar att fixa bilen för. Tror att fallet med många unga personer som stylar sina bilar är att de bor hemma, vilket ger dem bra med pengar över i fickan varje månad.

Sen ska vi inte glömma de som driver egna företag, rätt vanligt bland dagen unga, jag själv som exempel. Med lite snurr på verksamheten så finns det överskott om kan användas till bilar, samt att det är inte direkt svårt att skriva av saker hit och dit, momsfritt är bra ibland wink

Sen skiljer sig utgifterna väldigt från vart man bor, dyrt att ha lägenhet i en större stad tex...


Edit: Däremot så tror jag att rätt många bilar är bankens egendom ett par år till...

Senast redigerat av Sued (10 november 2009)

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
BudgetDunkaren Osponsrad
10 november 2009 · 1 631 Inlägg

Däremot så tror jag att rätt många bilar är bankens egendom ett par år till...




Bra skrivet.. haha.
Finns ju inget värre än folk som säger att de köpt bilen kontant och sen när man kollar upp bilen så står det "Kredit".. Att folk inte kan erkänna direkt att det är så det ligger till.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
volvokrille12 Blyfot
10 november 2009 · 829 Inlägg

Alla mina kamrater har köpt sina bilar med bankens hjälp. Så de är nog ganska många unga som sitter med lån på sina bilar.

"bara en mor kan älska en sån son"
fredriq Olika
10 november 2009 · 907 Inlägg

Sued skrev:
Inte speciellt många, kompisen har en normal lön på runt 20.000:- efter skatt och bor hemma med en hyra på 1.500:-, med diverse räkningar och krogrundor har han normalt ut 5.000:- varje månad, vilket ger en hel del kvar att fixa bilen för. Tror att fallet med många unga personer som stylar sina bilar är att de bor hemma, vilket ger dem bra med pengar över i fickan varje månad.

Sen ska vi inte glömma de som driver egna företag, rätt vanligt bland dagen unga, jag själv som exempel. Med lite snurr på verksamheten så finns det överskott om kan användas till bilar, samt att det är inte direkt svårt att skriva av saker hit och dit, momsfritt är bra ibland wink

Sen skiljer sig utgifterna väldigt från vart man bor, dyrt att ha lägenhet i en större stad tex...


Edit: Däremot så tror jag att rätt många bilar är bankens egendom ett par år till...

I vilken bransch är du om du kan tälja guld med smörkniv ?
Antalet varor som är momsfria är lätträknade, däremot finns det en hel del man kan kvitta utgående moms mot ingående på...

Mvh
Fredrik
mah88 Schwarz Funf
10 november 2009 · 222 Inlägg

HAHAHAH allt jag har att säga big_smile

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes
TopRocker
10 november 2009 · 45 Inlägg

Är det så illa? smile)

erixon89
10 november 2009 ·

Det är en investering man gör..

Xaben
10 november 2009 · 213 Inlägg

erixon89 skrev:
Det är en investering man gör..

trodde investering skulle ge avkastning roll

CrilleD
10 november 2009 · 831 Inlägg

Haha ja dom som bor i små byhålor är lycklig lottade. Där kostar säkert 2-3 villor lika mycket som en lägenhet i centrala Uppsala gör. Då har man också en del pengar att avvara på sin bil.

azid Det som inte dödar gör ont
10 november 2009 · 2 668 Inlägg

CrilleD skrev:
Haha ja dom som bor i små byhålor är lycklig lottade. Där kostar säkert 2-3 villor lika mycket som en lägenhet i centrala Uppsala gör. Då har man också en del pengar att avvara på sin bil.

ja för man kan ju leva på luft och vatten... är dom som får åka 120mil iveckan för bygga fina dyra lägenheter i centrala uppsala

man får väga för och imot

2slow
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
10 november 2009 · 1 948 Inlägg

erixon89 skrev:
Det är en investering man gör..

Hahahahahahahaahahahaha, att styla en bil är just att kasta pengarna i sjön! en stylad bil är "aldrig" värd mer än en originalbil! så är det bara! vem fan vill betala typ 20 för en 740gl med fetaste kjolpaketet på t.ex? det är ju fortfarande en 740!

eller en opel astra med kjolpaket är just en opel astra...

visst kul att styla osv. men investering? INVESTERING?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
CrilleD
10 november 2009 · 831 Inlägg

Haha ja det måste vara jobbigt att förlora alla pengar på soppa för att åka ner hit och bygga dyra lägenheter big_smile Säger som djävulen i ballar av stål: "Jobbigt va!". Haha smile

AcesHigh666:
Han skojade ju bara förstår du väl cool

Senast redigerat av CrilleD (10 november 2009)

azid Det som inte dödar gör ont
10 november 2009 · 2 668 Inlägg

CrilleD skrev:
Haha ja det måste vara jobbigt att förlora alla pengar på soppa för att åka ner hit och bygga dyra lägenheter big_smile Säger som djävulen i ballar av stål: "Jobbigt va!". Haha smile

AcesHigh666:
Han skojade ju bara förstår du väl cool

men dom hade det ju så bra eller hur var det?

2slow
erixon89
10 november 2009 ·

AcesHigh666 skrev:

erixon89 skrev:
Det är en investering man gör..

Hahahahahahahaahahahaha, att styla en bil är just att kasta pengarna i sjön! en stylad bil är "aldrig" värd mer än en originalbil! så är det bara! vem fan vill betala typ 20 för en 740gl med fetaste kjolpaketet på t.ex? det är ju fortfarande en 740!

eller en opel astra med kjolpaket är just en opel astra...

visst kul att styla osv. men investering? INVESTERING?

Det är upp till var och en  ja skulle aldrig köpa en 740 för 20 om vi nu ska ta de som exempel.

Styling är kanske dumt att låna upp till då man inte får igen det..

Var och en gör som dom vill..smile

CrilleD
10 november 2009 · 831 Inlägg

Ja enligt mig. Men som jag fattade dig så blev du bankrutt eftersom du fick åka ner till Uppsala och bygga dyra fina bostäder här. Eller hur var det?

azid skrev:

CrilleD skrev:
Haha ja det måste vara jobbigt att förlora alla pengar på soppa för att åka ner hit och bygga dyra lägenheter big_smile Säger som djävulen i ballar av stål: "Jobbigt va!". Haha smile

AcesHigh666:
Han skojade ju bara förstår du väl cool

men dom hade det ju så bra eller hur var det?

azid Det som inte dödar gör ont
10 november 2009 · 2 668 Inlägg

CrilleD skrev:
Ja enligt mig. Men som jag fattade dig så blev du bankrutt eftersom du fick åka ner till Uppsala och bygga dyra fina bostäder här. Eller hur var det?

azid skrev:

CrilleD skrev:
Haha ja det måste vara jobbigt att förlora alla pengar på soppa för att åka ner hit och bygga dyra lägenheter big_smile Säger som djävulen i ballar av stål: "Jobbigt va!". Haha smile

AcesHigh666:
Han skojade ju bara förstår du väl cool

men dom hade det ju så bra eller hur var det?

ja för annars skulle ju ni utan pengar inte kunna köpa dyra lägenheter och betala skyhög hyra så ni kan gnälla hur bra follk i småbyar har det lol

2slow
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang