2052
Sök

Inför: Bilsport Performance & Custom Motor Show 2010, Påskhelgen 2 - 5 April !!!

77 Inlägg
19 mars 2010
vissa poliser kan ju vara rätt tjuriga... tongue
Senast redigerat av volvofidde (19 mars 2010)

15 Inlägg
19 mars 2010
CarpeDiem skrev:
volvofidde skrev:
Är ju fint på vägarna nu och finare lär det ju bli till Elmia...hoppas jag. Men vad tror ni polisen säger om man kör med sommardäcken?

Vad ska de säga? 1 april är det tillåtet med sommardäck.

beror ju på om det är snö vid sidan av vägen!så länge det är de så får man inte ha sommardäck vell?

Touch by U
145 Inlägg
19 mars 2010
På transportstyrelsen så står det:
När du kör personbil (klass I*), personbil klass II (husbilar) med en totalvikt av högst 3,5 ton, lätt lastbil samt lätt buss är det krav på vinterdäck eller likvärdig utrustning under perioden 1 december–31 mars, om det är vinterväglag.

vilket borde betyda att ere vinterväglag utanför den här perioden så får man ändå köra med sommardäck tonguetonguetongue borde ju vara så i alla fall smile

77 Inlägg
19 mars 2010
men det smälter rätt bra här nu, så det kommer nog funka att köra med sommardäcken smile

1337
1 343 Inlägg
19 mars 2010
Fullt lagligt att köra sommardäck oavsett väglag i april...

I'm not a fighter, I'm a lover!

217 Inlägg
19 mars 2010
Mellan 1 december–31 mars måste man ha vinterdäck OM det är vinterväglag. Alla tid runt om den perioden får man ha sommardäck. Även om det är 1 meter meter snö i vägkanten big_smile

Das Auto

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
19 mars 2010
Men vad räknas som vinter väglag då? De måste ju vara ganska diskuterbart. Nu till exempel har jag satt på sommar puckarna, det är plus grader på dagarna och nätterna och det är ingen snö/is på vägen. Då borde dom inte kunna sätta dit mig?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

German Engineering
9 083 Inlägg
19 mars 2010
marwin_of_sweden skrev:
Men vad räknas som vinter väglag då? De måste ju vara ganska diskuterbart. Nu till exempel har jag satt på sommar puckarna, det är plus grader på dagarna och nätterna och det är ingen snö/is på vägen. Då borde dom inte kunna sätta dit mig?

Från Transportstyrelsen: "Det anses vara vinterväglag om det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägbanan"

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

2 924 Inlägg
21 mars 2010
Ge er!
Det finns inget att diskutera beträffande Elmia mässan & Vinterdäckslagen för den slutar gälla 31e Mars!

Alltså den gäller inte under Påsk/Elmia 2010, som sagt! 

Frågeställningen är helt tvärtom, alltså om man FÅR åka på vinterdäck eller inte till Elmia och det beror på väglaget/temperaturen... men sommardäck är fritt fram att köra på!

För något år sedan var påskhelgen/Elmia i Mars månad, då var det relevant det som diskuteras här!

~ Life is short, have FUN! ~

739 Inlägg
21 mars 2010
INTE många dagar kva nu boys/girls big_smile

German Engineering
9 083 Inlägg
21 mars 2010
vofloo skrev:
INTE många dagar kva nu boys/girls big_smile

1 vecka och 6 dagar big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Räser Förer
386 Inlägg
21 mars 2010
blir nog en sväng dit på lördagen i skrothögen smile

Swedish Bmw Mafia
Ett riktigt sprut, det enda rätta
Lindbäck Motorsport @ facebook
Bmw M535 Turbo

7 120 Inlägg
21 mars 2010
Kommer på lördagen i en SAAB yikes

Teddan
2 495 Inlägg
21 mars 2010
blir lördagen , åker förmodligen i Porschen

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

3 650 Inlägg
22 mars 2010
Fiestan ska bes. 29:e mars, hoppas man hinner. Kommer isåfall troligen vara där både fre och lördag..e man VIP så e man tongue

Rycketofta Racing
292 Inlägg
22 mars 2010
Något folk som ska vara på campingen? big_smile vi stannar där över helgen, blir med skylinen och om man inte e för full wink

//Rycketofta Racing

2 924 Inlägg
22 mars 2010
Tråden upprensad från saker som är förbjudet här på Garaget och inte berör Elmia BP&MS.

// Moderator

§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.

~ Life is short, have FUN! ~

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
Thedriftking
22 mars 2010
kommer på fredagen tror jag big_smile ska nog inhandlas lite nytt ljud till volvon om dte finns, lite bättre än org iaf ^^

25 Inlägg
23 mars 2010
Kommer på lördagen med skylinen smile

Sök