3574
Sök

Inför: Bilsport Performance & Custom Motor Show 2010, Påskhelgen 2 - 5 April !!!

61 Inlägg
17 december 2009
S_Henjer skrev:
Bjork skrev:
S_Henjer skrev:
Jag funderar med på att köra upp.. Hur funkar det med anmälan, hur lång tid brukar det ta innan man får svar? Va kostar de å ställa ut?

Jag tror ju inte att jag skulle få stå inomhus, ingen aning. Skulle nog mer gärna vilja stå utomhus och hoppas på sol med tanke på lackeringen. Men blir det dåligt väder så skulle man se mer av lacken inomhus än utomhus..

Hur funkar det annars med alla praktiska saker runt omkring? Material till monter och sådana saker?

/S_Henjer

Har anmält dig så tror jag man får reda på om man får ställa ut eller ej i slutet av februari.
Utomhus brukar det väl vara på lördagen?
Har för mig man får lite ersättning för boende och sånt beroende på hur långväga man är,
material till monter är väl inviduellt...vet bara att det är sviiiindyrt att bara hyra en stol eller två tongue

Åker sj. Golf dit ner, den ställs på samma helg big_smile men bara om vädret vill big_smile

Okejokej, Ja vi får la se va dom säger först och främst.. Har för mig att man under tiden kan skicka in bilder om man gör nåt mer med bilen va? För de kommer hända lite småsaker nu innan mässan..

Hej!Ja det brukar stå i Bilsport när mässan närmar sig,hur man ska göra och det kostar inget att ställa ut.Du ska skicka in bilder och beskriva lite om bilen.Sen är det bilsportjuryn som avgör om du kommer med.Kommer du med,så står dom för hotell,mat+biljetter.m.m.Material och monter vet ja inte,men du kan nog fråga min kompis Lukas om det.Hoppas att du kommer med och Lycka Till!Mvh Dennis45 cool
Senast redigerat av Dennis45 (17 december 2009)

Audi 90 quattro "Jakari Dream Team"

1 150 Inlägg
17 december 2009
Dennis45 skrev:
S_Henjer skrev:
Bjork skrev:

Har anmält dig så tror jag man får reda på om man får ställa ut eller ej i slutet av februari.
Utomhus brukar det väl vara på lördagen?
Har för mig man får lite ersättning för boende och sånt beroende på hur långväga man är,
material till monter är väl inviduellt...vet bara att det är sviiiindyrt att bara hyra en stol eller två tongue

Åker sj. Golf dit ner, den ställs på samma helg big_smile men bara om vädret vill big_smile

Okejokej, Ja vi får la se va dom säger först och främst.. Har för mig att man under tiden kan skicka in bilder om man gör nåt mer med bilen va? För de kommer hända lite småsaker nu innan mässan..

Hej!Ja det brukar stå i Bilsport när mässan närmar sig,hur man ska göra och det kostar inget att ställa ut.Du ska skicka in bilder och beskriva lite om bilen.Sen är det bilsportjuryn som avgör om du kommer med.Kommer du med,så står dom för hotell,mat+biljetter.m.m.Material och monter vet ja inte,men du kan nog fråga min kompis Lukas om det.Hoppas att du kommer med och Lycka Till!Mvh Dennis45 cool

Ooo Tack det var bra svar.. Ska höra efter med din kompis.. Tack tack!

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

157 Inlägg
17 december 2009
om man kollar hur det var i jkpg förra året så var det ju nära på att kommunen ställde in elmia mässan för framtiden, så jag hoppas folk sköter sig annars kommer nog den försvinna, var en riktig svinstia efteråt förra året.

vill du få din bil fotad: www.JiS-foto.se

7 100 Inlägg
17 december 2009
man kanske skulle ha anmält sej med mazdan då,då finns de en ovanlig bil iaf tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 150 Inlägg
17 december 2009
freeengine skrev:
om man kollar hur det var i jkpg förra året så var det ju nära på att kommunen ställde in elmia mässan för framtiden, så jag hoppas folk sköter sig annars kommer nog den försvinna, var en riktig svinstia efteråt förra året.

Ja de är svinit som fan att folk inte sköter sig..

a slice of lemon
and a shot tequila..

61 Inlägg
17 december 2009
S_Henjer skrev:
Dennis45 skrev:
S_Henjer skrev:

Ooo Tack det var bra svar.. Ska höra efter med din kompis.. Tack tack!

Man är inte född bakom flötet @:o} Kompisen vet en hel del och har varit med förr.....
Senast redigerat av Dennis45 (17 december 2009)

180 Inlägg
17 december 2009
buddha88 skrev:
Finns d några som ska kovoja ner te elmia från Motala eller d hållet???

Vi ordnade med karavan från Katrineholm på lördagen 2009. Stoppstäder var då: Norrköping, Linköping och Mantorp. Troligtvis kommer detta ske även 2010 (lördag).
Vänta till januari/februari så kommer det troligtvis upp en tråd med info om detta.

/Evert

Evert | Martin

61 Inlägg
18 december 2009
Evert skrev:
buddha88 skrev:

Vi ordnade med karavan från Katrineholm på lördagen 2009. Stoppstäder var då: Norrköping, Linköping och Mantorp. Troligtvis kommer detta ske även 2010 (lördag).
Vänta till januari/februari så kommer det troligtvis upp en tråd med info om detta.

/Evert

Hej Evert!Det låter kanon och hoppas att det blir karavan 2010 då!? @:o} Hoppas att det bättre 2010 än 2009.När vi lämnade Mantorp så blev det autoban,ner till Elmia.Jag tror att Göteborgarna är bättre att hålla ihop sina bilar,än vi @:o[] Så ja tycker,Att vi ska visa att vi kan åka karavan ihop också. Blir det som i år"2009",då kan man lika gärna åka ner själv.Evert hoppas att det smakande bra och du vet vad @:o} Mvh Dennis45

180 Inlägg
30 december 2009
Dennis45 skrev:
Evert skrev:
buddha88 skrev:

/Evert

Hej Evert!Det låter kanon och hoppas att det blir karavan 2010 då!? @:o} Hoppas att det bättre 2010 än 2009.När vi lämnade Mantorp så blev det autoban,ner till Elmia.Jag tror att Göteborgarna är bättre att hålla ihop sina bilar,än vi @:o[] Så ja tycker,Att vi ska visa att vi kan åka karavan ihop också. Blir det som i år"2009",då kan man lika gärna åka ner själv.Evert hoppas att det smakande bra och du vet vad @:o} Mvh Dennis45

Hej Dennis45.
Planerna är att det ska bli bättre 2010. 2009 sket sig då två tre bilar inte orkade vänta till klockan 10 som var utsagd tid utan åkte och alla hakade på, vilket gjorde att ingen höll ihop karavanen. Så vi som arrangerade och 6 bilar till gjorde en egen karavan ner.
Vi ska försöka lösa det problemet till 2010. Men skiter det sig då också, så lägger vi ner och kör vår egen karavan med sms metoden.

Planen var att ha den största karavanen till Elmia och till antalet var vi störst men det blev ju ingen karavan.

Det smakade riktigt bra. Tack för det! wink
MVH Evert

Evert | Martin

61 Inlägg
31 december 2009
Evert skrev:
Dennis45 skrev:
Evert skrev:

/Evert

Hej Dennis45.
Planerna är att det ska bli bättre 2010. 2009 sket sig då två tre bilar inte orkade vänta till klockan 10 som var utsagd tid utan åkte och alla hakade på, vilket gjorde att ingen höll ihop karavanen. Så vi som arrangerade och 6 bilar till gjorde en egen karavan ner.
Vi ska försöka lösa det problemet till 2010. Men skiter det sig då också, så lägger vi ner och kör vår egen karavan med sms metoden.

Planen var att ha den största karavanen till Elmia och till antalet var vi störst men det blev ju ingen karavan.

Det smakade riktigt bra. Tack för det! wink
MVH Evert

Hej Evert!Ja det får vi hoppas och hoppas att dom som ska åka med i karavanen håller sig i ledet och inte dom som ska åka med i karavanen behöver inte anmäla sig.mad Jag vet många som tycker att det blev en flopp med karavanen.Ja vi får hoppas att karavanen blir bättre nästa år och hoppas att dom som ska åka i karavanen följer ditt råd nu!?Ja det låter som en bra ide om sms annars.Ja vi var störst,men inte största karavanen utan göteborgarna är fortfarande dom största.Cloettabilen kommer med nästa år i karavanen också! Mvh Dennis45 @:o}
Senast redigerat av Dennis45 (31 december 2009)

7 120 Inlägg
31 december 2009
v4jessica skrev:
Elmia är bara överskattat så lär knappast åka ner denna gång heller

Är det du som gillar bilträffar? roll

124 Inlägg
1 januari 2010
v4jessica skrev:
Elmia är bara överskattat så lär knappast åka ner denna gång heller

Upp blir det väl ändå, eller? lol Och du kan ju sluta med att skräpa ner trådar.

/ Bruce smile

"Heeeeej dåååå"

1 517 Inlägg
1 januari 2010
blir nog att dra dit detta år.. smile fler som kör från österlen ?smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

7 100 Inlägg
1 januari 2010
var inte ner förra året,men hörde och såg på bilder att de bara var skit.massa plastbilar som inte ens var färdigbygda med en massa glipor och dålig lack mm

hoppas de inte blir så nu.......

947 Inlägg
1 januari 2010
jag ska dit och både caben å v40:in är anmälda.. hoppas nån av dom kommer med smile

1 534 Inlägg
2 januari 2010
bmx skrev:
var inte ner förra året,men hörde och såg på bilder att de bara var skit.massa plastbilar som inte ens var färdigbygda med en massa glipor och dålig lack mm

det var det bara, tyckte ända montern som såg bra ut var paintworx
resten var exakt som du sa

7 100 Inlägg
2 januari 2010
Iam2fast4U skrev:
bmx skrev:

har för mej att hans mini inte såg så bra ut,är inte säker.
fyfan.hoppas på de bästa.har dom ingen kontrolant som kollar igenom dom först eller?

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
2 januari 2010
bmx skrev:
Iam2fast4U skrev:
bmx skrev:

fyfan.hoppas på de bästa.har dom ingen kontrolant som kollar igenom dom först eller?

Tanken med hela Elmia mässan är ju att erbjuda nått åt alla smaker smile

Tyvärr har alla byggare inte ekonomi eller möjlighet att ta det "sista steget" vad gäller "finish".
Alla bygger ju efter sina egna förutsättningar.
Sedan är det ju så att Sverige är ett relativt litet land,
så utbudet av "first-class" är ju inte enormt precis.

Möjligheter:
Själv tex "hamrar" jag plåten till mina byggen direkt på garagegolvet,
inga engelskahjul eller andra maskiner, inte ens kantbock finns att tillgå. 

Ekonomi:
Mitt custombygget är inte det enda fordonet som kräver omsorg hemma hos mig,
har 3 bilar till och en stor kåk som oxå kräver sitt.
Insåg själv tillslut att jag måste få sponsring för att få rodden färdig till Elmia.

Så ta Elmia för vad det är,
nordens största custom show med nått för dom flesta smaker och plånböcker smile
Välj eran "style" och gå sedan till den hallen (finns många hallar) som har sånna fordon...

Fick själv mkt positiv respons på mitt bygge i somras när folk förstod att man kan bygga custom
direkt på garagegolvet med bara "hammare och fötter"
(skärmbreddarna valsades med fötterna så att säga lol ).

//Alpenretter "bonn-smeden" tongue
Senast redigerat av Alpenretter (2 januari 2010)

1 150 Inlägg
2 januari 2010
Alpenretter skrev:
bmx skrev:
Iam2fast4U skrev:

Tanken med hela Elmia mässan är ju att erbjuda nått åt alla smaker smile

Tyvärr har alla byggare inte ekonomi eller möjlighet att ta det "sista steget" vad gäller "finish".
Alla bygger ju efter sina egna förutsättningar.
Sedan är det ju så att Sverige är ett relativt litet land,
så utbudet av "first-class" är ju inte enormt precis.

Möjligheter:
Själv tex "hamrar" jag plåten till mina byggen direkt på garagegolvet,
inga engelskahjul eller andra maskiner, inte ens kantbock finns att tillgå. 

Ekonomi:
Mitt custombygget är inte det enda fordonet som kräver omsorg hemma hos mig,
har 3 bilar till och en stor kåk som oxå kräver sitt.
Insåg själv tillslut att jag måste få sponsring för att få rodden färdig till Elmia.

Så ta Elmia för vad det är,
nordens största custom show med nått för dom flesta smaker och plånböcker smile
Välj eran "style" och gå sedan till den hallen (finns många hallar) som har sånna fordon...

Fick själv mkt positiv respons på mitt bygge i somras när folk förstod att man kan bygga custom
direkt på garagegolvet med bara "hammare och fötter"
(skärmbreddarna valsades med fötterna så att säga lol ).

//Alpenretter "bonn-smeden" tongue

Bra sagt..

a slice of lemon
and a shot tequila..

1 150 Inlägg
2 januari 2010
Brukar Garaget ha en egen "monter" på utsidan där man kan få ställa ut sin bil?

a slice of lemon
and a shot tequila..

Sök