5148
Sök

Fartkamera!

474 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Hej!
Låt säga att jag har åkt fast i en kamera, det är alltså inte säkert att jag har gjort det.
Men till frågan, om vi säger att jag befann mig på andra sidan med bilen när kameran blixtra, syns reg numret då? Ansiktet var helt synligt men ja var som sagt över på andra sidan i frågan.

Ha det bra!

Kommentera & Rösta ! ©

757 Inlägg
15 november 2009
du körde om alltså?
kan inte säga 100 men tror om du nu körde om så kan inte dom "avgöra" vem som åkte för fort

474 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
körde icke om, gled över för att undvika kameran... han som körde iaf

Kommentera & Rösta ! ©

DFFL
9 020 Inlägg
15 november 2009
Ifall du låg mitt i en omkörning (Två i bredd) när kameran blixtrade så kastas fotot.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 772 Inlägg
15 november 2009
FireTraXX skrev:
Ifall du låg mitt i en omkörning (Två i bredd) när kameran blixtrade så kastas fotot.

Det där är så sjukt, men ändå bra. Har aldrig tagit mig mod att pröva dock..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

DFFL
9 020 Inlägg
15 november 2009
NordstromJ skrev:
FireTraXX skrev:

De kan ju inte bötfälla två individer för ett brott som bara den ena begått.
(Eventuellt den andra med, men det går inte att bevisa.)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Saabifierad
2 031 Inlägg
15 november 2009
Det är komiskt att du inte kan stå för att du körde för fort och fartkameran fotograferade. Oj jag menar det är komiskt att "han" som "körde" "bilen" inte kan stå för att "han" "körde" för "fort" tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 772 Inlägg
15 november 2009
FireTraXX skrev:
NordstromJ skrev:
FireTraXX skrev:

De kan ju inte bötfälla två individer för ett brott som bara den ena begått.
(Eventuellt den andra med, men det går inte att bevisa.)

Exakt, det är ju logiskt på det sättet. Men ändå, den som kör i vänsterfilen känns ju lite mera skyldig, men som sagt, det går ju inte att bevisa.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 november 2009
Slash skrev:
Det är komiskt att du inte kan stå för att du körde för fort och fartkameran fotograferade. Oj jag menar det är komiskt att "han" som "körde" "bilen" inte kan stå för att "han" "körde" för "fort" tongue

Precis min tanke... ^^

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 207 Inlägg
15 november 2009
Slash skrev:

Hehe.. Lite "min kompis säger att det känns som att han pissar taggtråd, tycker ni att jag skall gå till doktorn?" är det nog över det hela - ja.big_smile

edit: ändra rubriken.
Senast redigerat av maco (15 november 2009)

474 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Blir det något som polisen kollar runt omkring mig så vill jag inte säga rakt ut att "någon" körde för fort wink

Kommentera & Rösta ! ©

Administratör
2 997 Inlägg

Sök