5105
Sök

Top Gear, säsong 14 - Äntligen! [Nästa avsnitt sänds den 22 nov kl. 22.00 i BBC2]

1 200 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
Nu har jag precis tittat på första avsnittet av den nya säsongen Top Gear och jag blev positivt överraskad. Ofta brukar säsongerna inledas relativt tamt för att sedan ta fart, men här var det rätt stämning på en gång.

I sann Top Gear-anda bjöds det på fantastisk bildkomposition med klockrent soundtrack, helfestliga skämt och fördomar om amerikaner. Jag börjar dock tröttna lite på att det alltid går åt fanders för James May så fort det ska tävlas på något vis.

Två lyxkryssare hårdtestas, BMW 760Li mot Mercedes S63 AMG. Jeremy, Richard och James utforskar Rumänien i Ferrari California, Aston Martin DBS Volante och Lamborghini Gallardo LP-560 och släpper bland annat lös hästarna i det underjordiska tunnelsystemet under Folkets palats i Bukarest. James May får dessutom äntligen testa sin älskade Dacia Sandero(!).

Kvällens gäst är Eric Bana, känd från bland annat Black hawk down, Hulk och Troy, men även en sann bilentusiast.

Någon mer som sett avsnittet ännu? Vad tycker ni?

1 207 Inlägg
16 november 2009
Jag såg precis klart det och var rätt nöjd. Det var ovanligt lite studioprat (både positivt och negativt) och det var inte allt för mycket dösnack med Eric Bana. Själv så hoppades jag på ett "how hard can it be" segment men jag tror att det kommer senare i säsongen.

Det negativa var dock att de börjar bli alldeles för oseriösa (t.ex. Jeremys gröna handskar som han fick), Stigs barnslighet när de spelade kort samt att James May ständigt förlorar. James May är dock min favorit av värdarna så man kanske är lite partisk.

Overall, jag är glad att den nya säsongen har startat.

Diamond
540 Inlägg
16 november 2009
den var riktigt grym... men, som föregående. dom är lite för smått oseriösa ibland dock...

I'm Rick James Bitch!

Sök