Vad är det för fel på "volvo740folket" ?

Grabber Dagdrömmare
16 november 2009 · 2 836 Inlägg

Den var klockren!!!! big_smile

Av nån anledning så stör man sig på dom "kula" typer med sina Volvos med håll i avgasen, kapade fjädrar, svart matt pensel målad huv mmm...

Vissa lär sig aldrig att det är omöjligt att sminka en gris! big_smile
Men det finns "bara" över 150 "Sidhänvisningar" med 7 serien....

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
DasAuto
16 november 2009 · 2 751 Inlägg

EN fin 740 uppskattar man alltid, men just den "stereotypen" du beskrev gillar jag heller inte. Tyvärr så brukar 740 köras av 18åringar med sletna kläder, luktar illa och ser allmänt fula ut. Men som sagt det är inte alla..

Och förövrigt så är 740 ganska bra bil..

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
FLindgren
16 november 2009 · 5 089 Inlägg

hur kommer dte sig att alla alltid hoppar på 740 folket, men 740 folket hoppas inte på alla andra? Säger väll en del det ocksåwink


vad har trådskaparen själv för spännande bil då som är helt perfekt sportbil och ser(för utessendet måste vara lika snyggt som bilen?). och självklart lyssnar du på den bästa musiken också?wink

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Panzar_Audi
16 november 2009 · 820 Inlägg

Glader9991 skrev:

Panzar_Audi skrev:
Okej... Dem har ju samma rätt att köra runt torget och bränna gummi, likväl som du kanske vill ta Rolls Roycen till golfbanan och glida? Säger inte att jag själv är särskilt förtjust såna människor men att ta upp det som du gör är ju bara omoget och vidrigt. Du idiotförklarar ju dig själv.. Vissa gillar 740 och Volvo vissa gör det inte, get over it.

Rätt och rätt.

Enligt lagen är det inte rätt att bränna gummi runt torget.
Där emot är det lagligt/rätt att köra med Roycen till golfbanan.

Så Nej, de har inte samma rätt.

Men herregud, jag menar ju att alla är vi olika, gillar olika saker det var det jag försökte få fram med mitt inlägg, men jag ber så hemskt mycket om ursäkt om någon missförstod vad jag menade. roll

Senast redigerat av Panzar_Audi (16 november 2009)

Om man säger
Mufflan
16 november 2009 · 3 Inlägg

Tagg3N skrev:
Det här är en tråd jag skulle kunna följa som underhållning. Är arbetslös så jag kan behöva något att göra om kvällarna.

Men jag måste faktiskt hålla med trådskaparen, fast det är lite tråkigt att 99% av de som kör de omnämnda bilarna aldrig vågar sig på en repa utanför stan men kan vara stora i käften på parkeringen. Okej, jag skulle kunna tänka mig en 745 ENDAST av den anledningen att den lastar mycket och passar som dragbil. Men att använda till annat? Nej tack, tycker inte det är ekonomiskt försvarbart att åka på 1L+/mil hur man än kör.

Phew, skönt att vädra lite. Nu vill jag se lite trashtalk smile

Underhållning är just vad som behövs en dassig måndagskväll som denna!

Nazse89 VD :=)
16 november 2009 · 90 Inlägg

tyckte inte heller om dem innan.. men är även egen och då behöver man en laståsna som man samtidigt kan leka med.

fördelar:
bakhjulsdrivet-kul
laståsna-bra och ha
håller för de mesta-billigt?
man får tjejer(om än en fjortis jag vet)
nackdelar:
drar soppa-inte billigt
fula- om man inte gör om dem mycket.
skrangliga skithögar-ínge vidare säkert kanske.

4 con 3agg VOLVO VINNER. :smile

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p
Djracing
16 november 2009 · 29 Inlägg

Trådskaparen åker säkert i en riskokare;) Skillnad med svensk jävla kvalité!

Varför låta motorn suga när den kan våldtas med turbo....?
Volkswagen Touareg "Musse" (2005)
p-nyhlen Quattro - bar å åk
16 november 2009 · 621 Inlägg

Jag är ingen volvo fanatiker jag heller. Men jag kan se det roliga i att "fu"l styla en 740 med japsdämpare osv. Bara kika här alltid retar det någon och då har man uppnått sitt syfte. Sen bil som bil att dricka en pilsner lr 10 i.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
epapower
16 november 2009 · 593 Inlägg

Mufflan skrev:
Hej.

Nu ska jag prata lite skit om ett visst pack som jag inte är alltför förtjust i.

Ni vet dendär äckliga rostiga gamla volvon som drar runt på stan med en japsdämpare och tror att han är kung? Vars förare ofta bär en jacka med loggan från valfri fordonslinje och snusar samt luktar koskit.

De har oftast en klent begåvad, blond fjortonårig tjej i passagerarsätet fram också.

Jag syftar naturligtvis på de fjuniga grabbar i åldern 18-22 år som iklädda basebollkeps, Fristads arbetsbyxor, urtvättad collegetröja och med en ordentlig snusläpp kör stad och torg runt på kvällarna i rostiga Volvo 240, 245, 740 och 745 med tonade rutor, vita blinkers och neonfärgad julgransbelysning under bilen? Det är även vanligt förekommande med så kallad technomusik i bilens stereosystem som lustigt nog ofta brukar vara värda ett gott stycke mer än bilen själv. Eddie Meduza förekommer också väldigt ofta i CD-spelaren.


Seriöst. Vad fan är det för fel på dessa människor?

För det första:
* Volvo 740 är och förblir (var, då den borde skrotats för 10 år sedan)en familjebil som saknar gener till allt vad sportbil heter.

*Volvo 740 är en extremt FUL och helt enkelt smaklös bil, den saknar ju all antydan till former och design.

*Varför är dom flesta "volvoraggare" bönder?


Kan nån hjälpa mig att förstå varför man köper en 740 och tror att man köpt en Tex Nissan Skyline?

-Fatta, din gamla 240,740 är en äcklig gammal skitbil som inte hör hemma nån annastans än på skroten.

Stämpla mig gärna som "volvoraggarhatare" för det är precis vad jag ärbig_smile

Nu vill jag gärna ha lite debatt kring detta!

Är du en utav dom jag beskriver? Tycker du som jag? Då borde du skriva ett par rader härsmile

Vart har du ont då? Har du inget och göra om kvällarna så du måste starta en sån här tråd? En sån här tråd vet ju alla att det bara kommer sluta med en massa irritation hos folk och de kommer bli tråkiga diskussioner med personangrepp och allt va de innebär..

Personligen skiter jag i det du skriver för du vet inte vad du pratar om, men va tvungen att skriva en rad då jag stör mig ganska mkt på såna som DU som tror du är lite bättre (vilket du självklartinte är).. Va åker du själv för bil?, har du ens någon bil? Hur är du som person? Tycker du kan dela med dig lite av det innan du börjar hacka på andra människor och hur dom är..

Om folk vill gunga omkring i sina rostiga 740 med dyr stereo inne i stan, va gör det?
Alla kanske inte har råd till en skyline (va de nu är som är speciellt med en sån).

Nu kommer de säkert bli världens diskussion för ja råka va ärlig, men de är smällar man får ta..

mvh

Senast redigerat av epapower (16 november 2009)

ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

hörru mufflan vad har du själv för bil och flashback är ju en fjortissida eller hur är du här inne för att jävlas i så fall dunsta.  blir så sur på folk som smutskastar folk bara för att man  kör ett visst bilmärke

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
alexandern
16 november 2009 · 161 Inlägg

740 är ekonomisk, håller bra, lätt att lära sej meka i och bakhjulsdriven. Alla är inte sånna där bortskämda snorungar som lever på sina föräldrar som skiter pengar. Skulle dom där "bonnläpparna" också ha föräldrar som sket pengar skulle dom säkert köra runt i finare bilar.

Snitch Ointresserad.
16 november 2009 · 936 Inlägg

FLindgren skrev:
hur kommer dte sig att alla alltid hoppar på 740 folket, men 740 folket hoppas inte på alla andra? Säger väll en del det ocksåwink


vad har trådskaparen själv för spännande bil då som är helt perfekt sportbil och ser(för utessendet måste vara lika snyggt som bilen?). och självklart lyssnar du på den bästa musiken också?wink

apapap! där har du lite fel!

Sist jag åkte i en Saab så fick vi både det ena och det andra slängt efter oss! av just skäggiga tonåringar i en volvo 740 med utgångsdatum 1993-03-21.

Jag är allergisk mot folk som tror dom är bättre än alla andra. De som kör 740 verkar få fett med stake och skills likvärdiga samuel hubinette så fort dom sätter sig i den gamla randiga textilstolen och greppar plast ratten. Det är patetiskt.

Tycker inte alls det är kul, visst man ska väl inte trycka på dom heller. Dom är väl avundsjuka helt enkelt.

Teabag appreciation club.
Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

epapower skrev:

Mufflan skrev:
***

Vart har du ont då? Har du inget och göra om kvällarna så du måste starta en sån här tråd? En sån här tråd vet ju alla att det bara kommer sluta med en massa irritation hos folk och de kommer bli tråkiga diskussioner med personangrepp och allt va de innebär..

Personligen skiter jag i det du skriver för du vet inte vad du pratar om, men va tvungen att skriva en rad då jag stör mig ganska mkt på såna som DU som tror du är lite bättre (vilket du självklartinte är).. Va åker du själv för bil?, har du ens någon bil? Hur är du som person? Tycker du kan dela med dig lite av det innan du börjar hacka på andra människor och hur dom är..

Om folk vill gunga omkring i sina rostiga 740 med dyr stereo inne i stan, va gör det?
Alla kanske inte har råd till en skyline (va de nu är som när så speciellt med en sån).

Nu kommer de säkert bli världens diskussion för ja råka va ärlig, men de är smällar man får ta..

mvh

Nu vill jag se lite fler såna inlägg, tyvärr har jag slut på gotte så jag får äta kattmat. Det knastrar ungefär som chips smile

ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

epapower skrev:

Mufflan skrev:
Hej.

Nu ska jag prata lite skit om ett visst pack som jag inte är alltför förtjust i.

Ni vet dendär äckliga rostiga gamla volvon som drar runt på stan med en japsdämpare och tror att han är kung? Vars förare ofta bär en jacka med loggan från valfri fordonslinje och snusar samt luktar koskit.

De har oftast en klent begåvad, blond fjortonårig tjej i passagerarsätet fram också.

Jag syftar naturligtvis på de fjuniga grabbar i åldern 18-22 år som iklädda basebollkeps, Fristads arbetsbyxor, urtvättad collegetröja och med en ordentlig snusläpp kör stad och torg runt på kvällarna i rostiga Volvo 240, 245, 740 och 745 med tonade rutor, vita blinkers och neonfärgad julgransbelysning under bilen? Det är även vanligt förekommande med så kallad technomusik i bilens stereosystem som lustigt nog ofta brukar vara värda ett gott stycke mer än bilen själv. Eddie Meduza förekommer också väldigt ofta i CD-spelaren.


Seriöst. Vad fan är det för fel på dessa människor?

För det första:
* Volvo 740 är och förblir (var, då den borde skrotats för 10 år sedan)en familjebil som saknar gener till allt vad sportbil heter.

*Volvo 740 är en extremt FUL och helt enkelt smaklös bil, den saknar ju all antydan till former och design.

*Varför är dom flesta "volvoraggare" bönder?


Kan nån hjälpa mig att förstå varför man köper en 740 och tror att man köpt en Tex Nissan Skyline?

-Fatta, din gamla 240,740 är en äcklig gammal skitbil som inte hör hemma nån annastans än på skroten.

Stämpla mig gärna som "volvoraggarhatare" för det är precis vad jag ärbig_smile

Nu vill jag gärna ha lite debatt kring detta!

Är du en utav dom jag beskriver? Tycker du som jag? Då borde du skriva ett par rader härsmile

Vart har du ont då? Har du inget och göra om kvällarna så du måste starta en sån här tråd? En sån här tråd vet ju alla att det bara kommer sluta med en massa irritation hos folk och de kommer bli tråkiga diskussioner med personangrepp och allt va de innebär..

Personligen skiter jag i det du skriver för du vet inte vad du pratar om, men va tvungen att skriva en rad då jag stör mig ganska mkt på såna som DU som tror du är lite bättre (vilket du självklartinte är).. Va åker du själv för bil?, har du ens någon bil? Hur är du som person? Tycker du kan dela med dig lite av det innan du börjar hacka på andra människor och hur dom är..

Om folk vill gunga omkring i sina rostiga 740 med dyr stereo inne i stan, va gör det?
Alla kanske inte har råd till en skyline (va de nu är som är speciellt med en sån).

Nu kommer de säkert bli världens diskussion för ja råka va ärlig, men de är smällar man får ta..

mvh

bra  sagt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
_2Furious_ Drifting Streetrace
16 november 2009 · 225 Inlägg

ja skulle bara grava arslet av mig om trådskaparen har en 740 me 200 wunderbaums och spelar ediie meduza på helgerna big_smile

han vill nog säkert veta om han e " inne" eller "ute" haha

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

Snitch skrev:

FLindgren skrev:
hur kommer dte sig att alla alltid hoppar på 740 folket, men 740 folket hoppas inte på alla andra? Säger väll en del det ocksåwink


vad har trådskaparen själv för spännande bil då som är helt perfekt sportbil och ser(för utessendet måste vara lika snyggt som bilen?). och självklart lyssnar du på den bästa musiken också?wink

apapap! där har du lite fel!

Sist jag åkte i en Saab så fick vi både det ena och det andra slängt efter oss! av just skäggiga tonåringar i en volvo 740 med utgångsdatum 1993-03-21.

Jag är allergisk mot folk som tror dom är bättre än alla andra. De som kör 740 verkar få fett med stake och skills likvärdiga samuel hubinette så fort dom sätter sig i den gamla randiga textilstolen och greppar plast ratten. Det är patetiskt.

Tycker inte alls det är kul, visst man ska väl inte trycka på dom heller. Dom är väl avundsjuka helt enkelt.

Jag tycker bara det är underhållande att höra, för hur ofta har dessa människor grund för påståendena och anklagelserna? Samma åt andra hållet visserligen, men det är ju lite av kärleken till "sitt" bilmärke inte sant?

volvoentusiasten
16 november 2009 · 4 005 Inlägg

Jag tror att vi aldrig kommer se ett svar av trådskaparen, då han inser hur sågad hans människosyn är.

Tragiskt.

Iam2fast4U
16 november 2009 · 1 534 Inlägg

epapower skrev:

Mufflan skrev:
Hej.

Nu ska jag prata lite skit om ett visst pack som jag inte är alltför förtjust i.

Ni vet dendär äckliga rostiga gamla volvon som drar runt på stan med en japsdämpare och tror att han är kung? Vars förare ofta bär en jacka med loggan från valfri fordonslinje och snusar samt luktar koskit.

De har oftast en klent begåvad, blond fjortonårig tjej i passagerarsätet fram också.

Jag syftar naturligtvis på de fjuniga grabbar i åldern 18-22 år som iklädda basebollkeps, Fristads arbetsbyxor, urtvättad collegetröja och med en ordentlig snusläpp kör stad och torg runt på kvällarna i rostiga Volvo 240, 245, 740 och 745 med tonade rutor, vita blinkers och neonfärgad julgransbelysning under bilen? Det är även vanligt förekommande med så kallad technomusik i bilens stereosystem som lustigt nog ofta brukar vara värda ett gott stycke mer än bilen själv. Eddie Meduza förekommer också väldigt ofta i CD-spelaren.


Seriöst. Vad fan är det för fel på dessa människor?

För det första:
* Volvo 740 är och förblir (var, då den borde skrotats för 10 år sedan)en familjebil som saknar gener till allt vad sportbil heter.

*Volvo 740 är en extremt FUL och helt enkelt smaklös bil, den saknar ju all antydan till former och design.

*Varför är dom flesta "volvoraggare" bönder?


Kan nån hjälpa mig att förstå varför man köper en 740 och tror att man köpt en Tex Nissan Skyline?

-Fatta, din gamla 240,740 är en äcklig gammal skitbil som inte hör hemma nån annastans än på skroten.

Stämpla mig gärna som "volvoraggarhatare" för det är precis vad jag ärbig_smile

Nu vill jag gärna ha lite debatt kring detta!

Är du en utav dom jag beskriver? Tycker du som jag? Då borde du skriva ett par rader härsmile

Vart har du ont då? Har du inget och göra om kvällarna så du måste starta en sån här tråd? En sån här tråd vet ju alla att det bara kommer sluta med en massa irritation hos folk och de kommer bli tråkiga diskussioner med personangrepp och allt va de innebär..

Personligen skiter jag i det du skriver för du vet inte vad du pratar om, men va tvungen att skriva en rad då jag stör mig ganska mkt på såna som DU som tror du är lite bättre (vilket du självklartinte är).. Va åker du själv för bil?, har du ens någon bil? Hur är du som person? Tycker du kan dela med dig lite av det innan du börjar hacka på andra människor och hur dom är..

Om folk vill gunga omkring i sina rostiga 740 med dyr stereo inne i stan, va gör det?
Alla kanske inte har råd till en skyline (va de nu är som när så speciellt med en sån).

Nu kommer de säkert bli världens diskussion för ja råka va ärlig, men de är smällar man får ta..

mvh

Jag är verkligen ingen volvoraggare och jag vill inte vara det och jag tycker det du skriver är helt rätt.
TS må hata volvoraggare, men jag avskyr folk som TS....

BMW E34 "538" (1990)
worlax
16 november 2009 · 280 Inlägg

Ja nu var vi här igen... Varför orkar ens folk bry sig? Låt alla få köra/klä sig, snusa eller inte snus etc. Som dom vill? Kan inte vara så svårt att titta bort om man nu hatar de så mycket...

loow Jävel
16 november 2009 · 2 018 Inlägg

jag åker 945a med tonade rutor, kapade fjädrar och dyr stereo i en liten skitstad.. ska jag ta åt mig? Huvudsaken är väl att jag trivs smile Sen vad andra tycker är ju inte alls lika viktigt.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang