Hur tar jag bort nackstöden på SAAB 9-5?

krutmats
17 november 2009 · 1 892 Inlägg

Hallå,  hur ntusan får jag bort dessa nackstöd på 9-5an??
Det är bak jag inte får bort dom, har lotsat klädseln och tagit ur ryggstödet men får inte alls ur dessa nackstöd.. nån som kan hjälpa mig?

Mvh/Mats

klimpan
17 november 2009 · 2 600 Inlägg

dom  där bak sitter med torxs  skruvar du ser dom tydligt  om du fäller ner sätterna.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
krutmats
17 november 2009 · 1 892 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/802780_7gdsc3.jpg

vart då?   när jag tittar in i själva stolen ser det ut som svarta hållare som man ska lotsa men kanske är ute o cyklar??  måste man inte ta bort klädseln??

klimpan
17 november 2009 · 2 600 Inlägg

är det baksätet jag snackar om kan vi har prata om olika säten ?  och är det en kombi du har såna fall kan jag inte. men har du ingen spärr du trycker in uppe på en av plast ringarna som sitter vid själva nackstöden tro du kan ta väck den om du trycker in den och dra upp nackstödet samtidigt.

Senast redigerat av klimpan (17 november 2009)

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
krutmats
17 november 2009 · 1 892 Inlägg

hittar ingen spärr mer än långt inne i ryggstödet... 
så det vettefan :S

Cyrax1
17 november 2009 · 82 Inlägg

Om du tittar på din första bild så sitter det en svart knapp på vänstersida (bakifrån sett) knappen sitter på den svarta ringen där nackstödspinnen går ner om du trycker och håller in den o drar upp så ska den lossna och om den inte gör det så kolla på samma svarta ring fast på höger sida om det inte finns en spärrknapp där oxå (som är "innfäld") som måste tryckas in sammtidigt med hjälp av en nyckel eller skruvmejsel ( har sån på min mondeo)

Emill88
17 november 2009 · 163 Inlägg

jag har med en 9-5a och det är as lätt att ta bort. du kan trycka in två små knappar vid dom runda svarta ringarna så drar du ut det samtidigt.

lycka till!

Senast redigerat av Emill88 (17 november 2009)

Skoda Octavia RS "Racerblå" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang