5140
Sök

Köpråd: Datsun Cherry!

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
Tjeena! nu ä de så att jag har spanat lite på en Datsun cherry te vintern.. Modell 79-81.. Någon som har någon erfarenhet dom? eller av datsun överhuvudtaget..? roll

Och ja, jag vat, Datsun och Nissan är i princip samma skit.. Så svar som t.ex "typ samma grejer som nissan" behövs ej.
Tack på förhand. smile

----------------Våga Vägra Volvo----------------

4 682 Inlägg
20 november 2009
obekväma säten och dålig ljudisolering har dom i.a.f.
Och om det är cherry n10 du syftar på så tillverkades dom från 1978 till 1982.

Saabifierad
2 031 Inlägg
20 november 2009
Varför just en Datsun Cherry? utseendet? ovanligheten?
Vad jag anar är att det kan vara knepigt att hitta delar då Datsun Cherrys inte är så vanliga.

Om du ändå vill ha en lite äldre udda bil, varför inte kolla på första generations Honda Civic eller Toyota Starlet? du får udda bilar med bakhjulsdrift och bakhjulsdrift i småbilar är inte vanligt cool

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

350 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
obekväma säten och dålig ljudisolering har dom i.a.f.
Och om det är cherry n10 du syftar på så tillverkades dom från 1978 till 1982.

JOmen visst är det den jag menar allt.. smile

350 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Slash skrev:
Varför just en Datsun Cherry? utseendet? ovanligheten?
Vad jag anar är att det kan vara knepigt att hitta delar då Datsun Cherrys inte är så vanliga.

Om du ändå vill ha en lite äldre udda bil, varför inte kolla på första generations Honda Civic eller Toyota Starlet? du får udda bilar med bakhjulsdrift och bakhjulsdrift i småbilar är inte vanligt cool

Njää, den är billig, besiktad, körbar å blir skattebefriad efter nyår. men visst är det en fördel att dom är ovanliga.. Bilar som inte syns finns inte vetu! tongue

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
21 november 2009
Datsun Cherry är snygga modeller , synd bara att dom är så ovanliga , hoppas att du hittar ett bra Cherry köp smile

Nissan Silvia

4 682 Inlägg
21 november 2009

439 Inlägg
21 november 2009
synd man bor långt ifrån,annars hade d ju bara varit till att hämta.

old,low and slow....

Sök