Hur ska man stoppa någon som ska köra rattfull?

p12
21 november 2009 · 551 Inlägg

Jag gick på risk1:an idag (en obligatorisk riskutbildning när man tar körkort) där vi bland annat pratade om alkohol. där fick vi en liten "fundera på" fråga: vad skulle du göra om du såg någon som du vet var full eller på annat sätt okapabel att köra? hur skulle du ingripa? Har ni varit i en situation som denna?
så vad skulle du göra?!

Senast redigerat av p12 (21 november 2009)

Haters gonna hate.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 november 2009 · 6 170 Inlägg

Känner jag personen i fråga skulle jag säga till han att inte köra och är det någon som jag känner väldigt bra så skulle jag nog sno nycklarna eller gömma dom och säga att dom "kommit bort" wink

Är det ingen jag känner så skulle jag ta regnummret och ringa snuten.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Memme I'am AWESOME..
21 november 2009 · 2 783 Inlägg

Okänd - så kör jag efter å ringer polisen å säger vart han ligger å kör smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Schotttz
21 november 2009 · 586 Inlägg

Memme skrev:
Okänd - så kör jag efter å ringer polisen å säger vart han ligger å kör smile

+1

blacken
21 november 2009 ·

Jag skulle ha hällt i vederbörande mera brännjack tills han/hon blev så pass tvärdretig så att dom somnar. tongue.  Men vad fasen kan man göra mer än att försöka att norpa nycklarna av dom, eller ringa länsman vilket man drar sig för att göra..

decib3L Körv
21 november 2009 · 3 535 Inlägg

blacken skrev:
Jag skulle ha hällt i vederbörande mera brännjack tills han/hon blev så pass tvärdretig så att dom somnar. tongue.  Men vad fasen kan man göra mer än att försöka att norpa nycklarna av dom, eller ringa länsman vilket man drar sig för att göra..

Jag verkligen älskar dina inlägg ibland big_smile

"Brännjack" big_smile

Truckdriving Man
Iam2fast4U
21 november 2009 · 1 534 Inlägg

ta bilnyckeln och låsa bilen

BMW E34 "538" (1990)
DusanMandick Random Hero
21 november 2009 · 4 047 Inlägg

tatt nyckeln

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
expect1991
21 november 2009 · 1 814 Inlägg

Om möjligt ta nyckeln. Är detta inte möjligt ska du ringa polisen.

volvoentusiasten
21 november 2009 · 4 005 Inlägg

Beror på situationen. Men ta nycklarna och släng bort dem, har jag gjort förut. Börjar de kaxa? Jaha. Ring polisen då.

Åker han/hon iväg ändå på något sätt så ringer jag polisen. Vän eller inte. Hoppas att alla gör likadant mot mig.

Man KÖR inte med alkohol i blodet!

danneC5
21 november 2009 · 186 Inlägg

Fråga personen om denne är helt dum i huvet o ta nycklarna, kaxar dem så äre bara Gûrgen som gäller

rossboss
21 november 2009 · 265 Inlägg

Tagit nyckeln om annat köra efter o ringa snuten och säga vars han är eller som  Blacken skrev
"HÄLLA I MERA Brännjack smile " tills han slockna smile

Parts
21 november 2009 · 72 Inlägg

Hoppa in snabbt i min bil och samtidigt ropa "Sisten hem bjuder på Jäger!".

triplesixer
21 november 2009 · 325 Inlägg

om en polar är dyngfull o ska ta bilen är det bästa att fixa en taxi till honom eller skjuts med nån nykter.ta nycklarna funkar också även om det kräver lite brottning, det hadde mina polare tålt och vatt tacksamma för dan efter.skulle aldrig ringas polisen på en vän dock

blacken
21 november 2009 ·

DusanMandick skrev:
tatt nyckeln

Det är ju inte alltid möjligt eller lämpligt för en att göra. Så då är ju bara ringa bängen kvar och det är ju inte heller så värst lämpligt för en alla gånger..

lillrackarn
21 november 2009 · 130 Inlägg

Allt beror på tillståndet kvinnan/mannen är i, handlar det om nån öl eller så kanske man låter hon/han fara med bilen...

soyd
21 november 2009 · 1 853 Inlägg

lillrackarn skrev:
Allt beror på tillståndet kvinnan/mannen är i, handlar det om nån öl eller så kanske man låter hon/han fara med bilen...

Sedan krockar hon/han med 2 lekande barn som hon/han inte hinner se, Pang så är minst 7 liv åt helvete sad

/mvh soyd

lodiseN
21 november 2009 · 806 Inlägg

Bjudit upp på rejs, eller säga stygg pojke/flicka å ge en lite smisk på stjärten

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Rand
21 november 2009 · 1 024 Inlägg

gett han en jävla höger så han svimmar tagit nycken å kört han till polisen..

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Hedning Fd Bannad
21 november 2009 · 657 Inlägg

Är du ifråga nykter och snubben inte vill lämna ifrån sig nyckeln är det inte alltför svårt att få en packad person att ramla och sedan ta nyckeln av han. Dock så är det ju rent teoretiskt sett ett brott att ta nyckeln av han, vill dock se den domstol som dömer en för det:)

Märkesbög
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang