3332
Sök

Hur ska man stoppa någon som ska köra rattfull?

4 554 Inlägg
21 november 2009
är man inte medbrottsling om man inte hindrar nån när man är medveten om att personen tänker köra rattfull? dom ggr ja stoppat folk har jag tagit nycklarna låst bilen och de har inte vart nåra problem

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 november 2009
är det en polare och denne ska hem på fyllen så tar jag nyckeln för denne och tar hans bil hem förutsatt att jag själv är nykter

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

VW Ägare
1 011 Inlägg
21 november 2009
Jag är inte särskillt våldsam av mig men detta är det enda tillfället jag skulle kunna ge en vän på käften.

Att köra bil onykter borde klassas likadant som att du går öppet på stan med ett laddat vapen.

Henrik Eberlund

551 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
Eberlund skrev:
Jag är inte särskillt våldsam av mig men detta är det enda tillfället jag skulle kunna ge en vän på käften.

Att köra bil onykter borde klassas likadant som att du går öppet på stan med ett laddat vapen.

håller helt med!! skönt att garaget.org består av vettiga personer!!

Haters gonna hate.

blacken
21 november 2009
Eberlund skrev:

Det är väl i ärlighetens namn inte ens jämförbart med varandra. Dom två aktiviteterna..

DFFL
9 020 Inlägg
21 november 2009
Har ett par gånger ringt polisen när folk framför har kört vingligt och okontrollerat.
(Kör ju ~50 mil om dagen så man ser en del skrämmande saker ibland.)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
21 november 2009
FireTraXX skrev:
Har ett par gånger ringt polisen när folk framför har kört vingligt och okontrollerat.

så man ser en del skrämmande saker ibland

Det kallas för "backspegel"..big_smile

Svetsare
3 150 Inlägg
21 november 2009
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Hehe, rätt kul. Om det inte vore för att han kör lastbil  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

12 Inlägg
21 november 2009
Går det att stoppa folk från att köra rattfulla!? Drog ju ut en polare ur bilen när han försökte köra men det slutade med att han bet mig när han misslyckades med att sparka mig yikes! Och alkohollås är ju ett skämt; en luftspray och sen var man klar -_-'.

Enda sättet att få folk att undgå att köra rattfulla är att ta nyckeln när dem inte ser. Då MÅSTE dem gå till transportledaren eller kontoret och folk lär ju märka och känna av att de har druckit.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
21 november 2009
Tror att några redan sagt det , men om nån va jävligt packad och envisas med att köra hem hade jag nog knockat han.... Han hade nog glömt det till nästa dag iaf...

Inspiration comes standard

12 Inlägg
21 november 2009
Absolut. Men det gick senare till så att jag tömde luft ur hans framdäck medans han snurrade runt i bilen efter något. Han var nog så vaken att han märkte att bilen hade börjat luta och jag hade försvunnit för bilen stod kvar dagen där efter.

Bästa polare. lol

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 november 2009
Om personen i fråga redan satt och körde skulle jag utan tvekan ringa polisen och försöka följa efter och ge så mycket info som möjligt. Spelar ingen roll om jag känner personen eller inte. Har hänt mer än en gång tyvärr. Några fick polisen stopp på medans man såg på.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

mulle mek
679 Inlägg
21 november 2009
jag hade dragit bort  någon säkring lr ena kabeln från batteriet  då kan han sitta bäst han vill o försöka komma därifrån med den bilen  smile

Gasar tills det Rasar !!!

12 Inlägg
21 november 2009
r3zz1 skrev:
jag hade dragit bort  någon säkring lr ena kabeln från batteriet  då kan han sitta bäst han vill o försöka komma därifrån med den bilen  smile

Sant. Men kom förbi 93 kilo alkoholiserad tomte och dra i spaken till motorhuven utan att han märker att du lossar på kablarna tongue.

251 Inlägg
22 november 2009
Skulle jag möta en sannolikt påverkad person (oavsett om det är alkohol el droger) så skulle jag direkt ringt polisen och berättat om vad jag ser, samt följer efter fordonet för att kunna vägleda polisen till rätt fordon. Eller eventuellt kunna identifiera personen om han hoppar ur bilen.
Om det skulle vara polarn så skulle jag liksom många andra sno nycklarna av fyllot.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!

mulle mek
679 Inlägg
22 november 2009
Vargas skrev:
r3zz1 skrev:

Sant. Men kom förbi 93 kilo alkoholiserad tomte och dra i spaken till motorhuven utan att han märker att du lossar på kablarna tongue.

hahaha  aa då får man väll hoppa in o dra spaken innan han satt sig tongue sen om han märker det kanske han börjar jaga dig och då orkar han inte det  tongue och tror knappast att när någon är packad,vet vad som måste fixas  innan den startar. om inte personen bara tagit sig  2-3 öl då  är man ju inte full direkt tongue

Gasar tills det Rasar !!!

blacken
22 november 2009
ZonaX skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Hehe, rätt kul. Om det inte vore för att han kör lastbil  tongue

Så det finns inga på hans lastbil??

Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 november 2009
loudness skrev:
är man inte medbrottsling om man inte hindrar nån när man är medveten om att personen tänker köra rattfull? dom ggr ja stoppat folk har jag tagit nycklarna låst bilen och de har inte vart nåra problem

vet inte hur det är med förebyggande, men om du ger nycklarna till en full person som sedan kör iväg med dig eller utan dig i bilen blir du straffad likahårt som han dvs körkort,böter och om man har otur fängelse om din polare kör ihjäl nån.

Rent lagrätt tror jag inte du får ta nycklarna innan brottet sker/skett men polisväsendet består av människor inte böcker så jag tror snarare du får ett tack än ett åtal om din fulle vän skulle ringa snuten och böla för att du tagit hans bilnycklar.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
22 november 2009
Handlar det bara om några öl så brukar jag snacka folk till rätta och styra upp saker och ting på annat sätt och mina kompisar är tillräckligt kloka för att inte ens tänka tanken på att köra när de är redigt packade smile

Skulle det däremot hända så skulle jag ta nyckeln eller på annat sätt göra bilen obrukbar, snuten skulle jag aldrig skicka på en kompis om jag vet att brottet kan förebyggas.
Senast redigerat av TenZer (22 november 2009)

Rock'n Roll

747 Inlägg
22 november 2009
Rätt sak är väl att ringa polisen utan att själv riskera något.

Sen kan man ju tycka att t.ex. man ska försöka hindra personen att köra genom t.ex. ta nyckeln eller köra hem henne/honom eller andra sätt men ibland slutar det inte så bra för den som ingriper rent rättsmässigt tråkigt nog =/

Mvh Toni

/ Toni Larsson

Sök