5138
Sök

Vad kostar det att få nya skärmkanter bak?

660 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
Hejsan

Köpte mig en Golf mk2:a igår som har sånna där plastskärmbreddare, bakom dom var det ganska kexigt så funderar på att kanske byta ut skärmarna bak..

Vad kan det kosta att få det gjort på någon verkstad exklusive skärmkanterna?

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
22 november 2009
Ring runt till bilverkstäder där du bor.

16 197 Inlägg
22 november 2009
de kostar massor,   mer än va bilen e värd.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

660 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
de kostar massor,   mer än va bilen e värd.

Ja kunde nästan tänka mig det, Får väll i värsta fall prova på att göra det själv med hjälp av någon kunnig bekant..

Tack för alla svaren iaf!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

325 Inlägg
22 november 2009
skär av dom gamla skärm kanterna, kleta på en massa spackel och tryck dit dom nya i spacklet, låt torka slipa av spackelkanterna och måla skiten. går skit fort he he

16 197 Inlägg
22 november 2009
triplesixer skrev:
skär av dom gamla skärm kanterna, kleta på en massa spackel och tryck dit dom nya i spacklet, låt torka slipa av spackelkanterna och måla skiten. går skit fort he he

elle så e de bättre att låta de va iaf...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 259 Inlägg
22 november 2009
evilaudio skrev:
triplesixer skrev:

Ja det är min åsikt också... ju mer man bygger in rosten med spackel o färg, ju fortare äter den upp plåten!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

hellaflush!
1 266 Inlägg
22 november 2009
bara att kapa bort rosten, på med ny plåt, svetsa, slipa, spackla, slipa sen färg. kommer ju inte synas om du har plastbreddare smile lägg gärna upp bild på hur alvarligt det är.

325 Inlägg
22 november 2009
JonR skrev:
evilaudio skrev:
triplesixer skrev:

Ja det är min åsikt också... ju mer man bygger in rosten med spackel o färg, ju fortare äter den upp plåten!

haha spackel är ju svets på burk ju, har faktisk sett en skärmkant bytad på det viset och nä det håller inte.

373 Inlägg
22 november 2009
triplesixer skrev:

Man blir ju mörkrädd...

12 086 Inlägg
23 november 2009
Jag betalade 4k för 2 nya skärmkanter och en ny tröskel, utan material och utan kvitto men av yrkesproffs.
Då ingick inte spackling och lack.

Sök