5542
Sök

Lexus LFA kommer inte säljas!

Avstängd
36 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Lexus nya superbil LFA kommer lustigt nog att leasas ut och inte säljas. 500 exemplar ska tillverkas och under huven sitter en V10 på 560 hästar. Vad tycker ni om Lexus planer?

Älskar allt som har med bilar att göra och finns på de flesta bilsajter ni hittar mig under namnet NoLimit

Bärs!
3 456 Inlägg
Avstängd
36 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
-De' ä kanon!

Vadå ska du leasa en? He,he wink

Älskar allt som har med bilar att göra och finns på de flesta bilsajter ni hittar mig under namnet NoLimit

Bärs!
3 456 Inlägg
24 november 2009
NoLimit_ skrev:
Aga_Diff skrev:
-De' ä kanon!

2st, ifall jag tappar den ena... wink

Garaget.org peakade 2008.

Avstängd
36 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
NoLimit_ skrev:
Aga_Diff skrev:
-De' ä kanon!

2st, ifall jag tappar den ena... wink

Jag kan ta hand om den ena åt dig wink
Du får tebax den om du tappr bort den...

806 Inlägg
24 november 2009
så kan jag ta hand om båda 2 så ingen försvinner

Avstängd
36 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
lodiseN skrev:
så kan jag ta hand om båda 2 så ingen försvinner

Ta en kölapp wink

Licenssvetsare
927 Inlägg
24 november 2009
Va? Nej! fan också! Eller vänta nu, bilhandlare köper alltså in dom och hyr ut dom?

Avstängd
36 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
dcay skrev:
Va? Nej! fan också! Eller vänta nu, bilhandlare köper alltså in dom och hyr ut dom?

Har jag förstått det hela rätt är det för att ingen ska köpa och sälja vidare, sen tjäna pengar på dem. Är osäker på om det bara gäller USA eller hela Europa olika uppgifter överallt om man googlar. Lamborghini Revénton är ju ett ypperligt exempel på en bra deal. 

Här kan du läsa mer:
http://jalopnik.com/5410991/lexus-lfa-l … full-story (engelska)
http://carcity.se/275/1007/LFA-kommer-l … aljas.html (svenska)

Avstängd
36 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
NoLimit_ skrev:
dcay skrev:

Har jag förstått det hela rätt är det för att ingen ska köpa och sälja vidare, sen tjäna pengar på dem. Är osäker på om det bara gäller USA eller hela Europa olika uppgifter överallt om man googlar. Lamborghini Revénton är ju ett ypperligt exempel på en bra deal. 

Här kan du läsa mer:
http://jalopnik.com/5410991/lexus-lfa-l … full-story (engelska)
http://carcity.se/275/1007/LFA-kommer-l … aljas.html (svenska)

Glömde tillägga att man efter två år kan köpa loss dem om så önskas.

Avstängd
36 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Ärligt talat är det verkligen en stor hit att leasa ut sina bilar? Hade jag haft pengarna hade jag velat köpa den.

Licenssvetsare
927 Inlägg
24 november 2009
Kompisens farsa äger en bilfirma i Uddevalla och planerade att köpa in en Lexus LFA, därför blev jag besviken när jag såg det här.. Hoppas att det är annorlunda i Sverige..

Avstängd
36 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
dcay skrev:
Kompisens farsa äger en bilfirma i Uddevalla och planerade att köpa in en Lexus LFA, därför blev jag besviken när jag såg det här.. Hoppas att det är annorlunda i Sverige..

Shit vad häftigt. Om du får provköra den ring mig wink

Licenssvetsare
927 Inlägg
24 november 2009
NoLimit_ skrev:
dcay skrev:

Shit vad häftigt. Om du får provköra den ring mig wink

Tvekar nog på det, annars får jag leasa över en dag cool haha Men nån provtur lär det nog bli iallafall! Ljudet är ju så jävla skönt!

Avstängd
36 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Lexus har utan tvekan börjat bygga bilar i min smak ISF:en är inte helt fel.

806 Inlägg
24 november 2009
rätt snyggt ändå att klämma ur 560 hk ur 4.8 liter utan överladdning

1 200 Inlägg
24 november 2009
Anledningen är att Lexus vill ha stor ruljans på ägarna, detta för att ingen bilsamlare ska köpa en LFA och bara ställa den i sitt garage.

Har man bara bilen ett tag blir man i princip tvungen att använda den ordentligt. Jag tycker att det är ett suveränt drag av Lexus.

Vi får hoppas att det kommer någon LFA till Sverige, just nu är ingen på väg.

Avstängd
24 Inlägg
25 november 2009
Tycker det är en stooooor besvikelse.

Sök