5371
Sök

Nån som kan tipsa om bra sportstolar till en kille med bred ryggtavla!

2 594 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Hur är det me dom billigare stolarna från tex sc-styling går dom ens att sitta i? har redigt breda axlar och rygg kunde inte sitta bra i nya evon tex, så nån som kanske har samma problem som sitter på nått bra tips

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 november 2009
Nya evon är gjord för japaner, tycker de stolarna känns riktigt smala... Ang billiga stolar så ska de enligt vad jag läst t.ex. här på gorg inte va någon höjdare, men som sagt är det vad jag LÄST.

Jag skulle inte köpt en sportstol för x antal tusen kronor utan att ha provsuttit minst i butik så jag rekommenderar dig att göra samma sak
Senast redigerat av TenZer (26 november 2009)

Rock'n Roll

1 291 Inlägg
26 november 2009
Vanliga evon är som sagt ganska smal.
Evo 2 är dom längre och evo 3 är för dom bredare wink

Jag hade 2 no-name stolar till min 4x4 corsa, dom såldes och en sparco pro adv fick ersätta. En bra mycket bättre stol.

Jag tycker du ska ringa och prata lite med olika företag som säljer olika stolar och rådfråga lite, dom brukar ha stor koll på vilka människor som passar i vilka stolar.
Och sist men inte minst försök provsitta så många olika stolar som möjligt, åk ut på nån lokal rallytävling eller liknande och fråga snällt så brukar det sällan vara några problem. Alt. att du har nära till nån återförsäljare av stolar.

Lycka till i letandet.

Sök