5396
Sök

1600 km/h hastighetsrekord?

Avstängd
8 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Bloodhound försöker med världsrekord på en uttorkad sjöbotten i Afrika. Dock inte försens 2011 men kollar man bilderna är det bara skisser och filmerna är någon slags simulering rätt intresanta men tror ej på ideén i dagsläget. De får presentera något nytt innan jag ska bli impad av en slags raket. Någon som tror på ett 1600 km/h rekord? http://carcity.se/287/210/Siktar-pa-1600-kmh_film1.html - film simulering?

Avstängd
8 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Metchura skrev:
Bloodhound försöker med världsrekord på en uttorkad sjöbotten i Afrika. Dock inte försens 2011 men kollar man bilderna är det bara skisser och filmerna är någon slags simulering rätt intresanta men tror ej på ideén i dagsläget. De får presentera något nytt innan jag ska bli impad av en slags raket. Någon som tror på ett 1600 km/h rekord? http://carcity.se/287/210/Siktar-pa-1600-kmh_film1.html - film simulering?

Rätt namn ska vara Bloodhound SSC

950 Inlägg
28 november 2009
Jag tycker det med hastighetsrekorder tappade sin charm, då man började med raketmotorer och jetmotorer. Det känns ju inte riktigt som bilar längre. Jag är mer imponerat över dem som kör riktigt fort, där kraften överföras genom hjulen. Typ som de roliga byggen man hittar i Bonneville till Speed Week.

Avstängd
8 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Dansken- skrev:
Jag tycker det med hastighetsrekorder tappade sin charm, då man började med raketmotorer och jetmotorer. Det känns ju inte riktigt som bilar längre. Jag är mer imponerat över dem som kör riktigt fort, där kraften överföras genom hjulen. Typ som de roliga byggen man hittar i Bonneville till Speed Week.

Håller med dig om att gnistan och charmen har försvunnit lite. tråkigt sad

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 november 2009
Det är väl kul att dom jagar såna vådliga hastigheter. Det är ju bara en unlimitedklass. Hjuldrivna bilar finns ju än och dom är inte så dåliga på att prestera fina hastigheter heller. smile

Roligast är ju kolvmotorer med hjuldrift... big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

325 Inlägg
28 november 2009

denna är rätt kul kör 330mph ca 530km/t med en cadillac motor från 70talet ha ha

Avstängd
8 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Revénton är en av mina absoluta favoriter den vassa designen slår det mesta... Är även ett stort fan av Lambos testförare Balboni drömjobbet.

Avstängd
24 Inlägg
28 november 2009
Tror det kommer bli ett raketrekord kollade filmen och det ser ju faktiskt lovade ut. Bugatti Veyron känns mer äkta asså.

Avstängd
24 Inlägg
28 november 2009
Metchura skrev:
Revénton är en av mina absoluta favoriter den vassa designen slår det mesta... Är även ett stort fan av Lambos testförare Balboni drömjobbet.

Fan skulle någon komma och erbjuda mig hans jobb skulle inte jag tacka nej, har ni hört vad gubben tjänar?

1 754 Inlägg
28 november 2009
Dansken- skrev:

All charm försvinner tillslut =/ Håller med.

Jag kan inget om allt.

Sök