6693
Sök

Trimning av Volvo 945 -97 b230fk ( ltt )

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 november 2009
Xuri skrev:
Diss skrev:
Xuri skrev:

med Ltt aggregat + T-kam så drar de mellan 2-4k å sen tar de stopp, bilen är bara rolig 1-2ans växel också å på sin höjd 3an.. Med T3/t4 turbo å typ V-kam så skulle de dra hårt från 35-6000 om du jämnför med ltt aggregatet.. å den skulle bli rolig på motorvägen på 3-5an också..

jag körde med mitsu agg + lite annat sket förut å skulle man köra bra 0-100 tider var man tvungen å lägga i 3an för den tappade så på 2an å lite varv.. nu drar jag 2ans växel till 110 å där vill den nästan dra vidare.. jag skulle inte gå tillbaka till mitsubishi turbos igen ens om jag fick ett...
visst jag har lite ketchup effekt kanske men jag har ändå himla bra register..

som sagt räkna att med större turbo å värre kam så får du kanske växla ner oftare å så men bilen blir för övrigt jävligt kul cool.. jag brukar ligga å dra på växlarna till varvstoppet för den tappar typ inte innan dess...

hehe okej tongue det låter ju nästan lite kul smile men med viking ecoMAX + V kam och 1bar ladd så borde den gå ganska fint fram till att jag får råd med större turbo, spridare och topp osv. eller? smile

Du kommer nog sitta med leendet på läpparna några veckor i alla fall... jag tvekar ju på att du behöver mer effekt i vinter... bara passa dig så du inte kör av för de är ju inte världens bästa väghållning eller framkomlighet på vintern...

jag kan också säga att jag är helf fräls i t3\t4:ena
har det på min 242:a
+ polarens 940 ( dok ej portat westgate hål än) men fy fan va kul det är när laddet kommer
dom är ju billiga + lätta att modda dit
dok kan man få lite problem med surge , men det går oftast att lösa smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

864 Inlägg
30 november 2009
turboforssen skrev:
(dock ej portat westgatehål än) men fy fan va kul det är när laddet kommer
dom är ju billiga + lätta att modda dit
dok kan man få lite problem med surge , men det går oftast att lösa smile

Det heter wastegate.....Jag vet att jag är en skit, kan inte hjälpa det.....roll

Sök