5265
Sök

Några bra tips på bilar med ställbar diff?

Monica89
29 november 2009
Trådstartare
Hej hej!

Jag äger just nu en subaru impreza wrx, -06. och från början var det tänkt att jag skulle sälja denna och köpa en wrx sti pse *petter solberg edition*. jag har även varit inne på evo 8 o 9. jag letar alltså efter en bil med ställbar diff. men nu vill jag vidga mina alternativ.

jag har inte så mycket koll på vilka bilar *oavsett märke* som har just 4 hjuls drifft med ställbar diff.
Har ni några bra förslag på bilar med ställbar diff? allt är av intresse.

Mvh Monica

671 Inlägg
29 november 2009
Det fanns några URQuattros med ställbar mellandiff en kompis hade en sådan.
Men den rasade efter lite aktiv körning.
Jag var sugen på samma tanke som du under ett tag men hamnade på volvo 940.
Pratade med rally o rallycrossåkare om diffar och hållbarhet och slutsatsen blev.
Köper man riktiga rallydiffar runtom så klarar bilen lite aktivkörning. Men så mkt som det kostar att bygga om ansåg jag inte det vara värt. Så det slutade med en 940 med rally/rallycrosschassi.

Ha de

Monica89
29 november 2009
Trådstartare
hej.

ja det är ju det som är lite synd. jag har hört samma sak. att dem bilarna inte håller så länge, och som du säger så kostar det ju en del att bygga om och frågan är ju om det är värt det.

några bra tips på roliga bakhjulsdrivna bilar då? det är min sista utväg om jag inte hittar något med ställbar diff. framhjulsdrivna bilar är inget alternativ för mig iaf.

tack för svaret iaf. smile

4 824 Inlägg
30 november 2009
en Type R? det är DCCD på dom.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök