5329
Sök

Hastighets givare volvo v70-00

187 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
hej jag undrar om det sitter nån hastighetsgivare på växellådan på min volvo v70-00 för jag får fram en fel kod hastighetssignal fel när jag gör en felsökning var sitter den om de finns nån eller vad kan det vara mer?? tacksam för alla svar

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet

4 824 Inlägg
29 november 2009
nej det sitter ingen givare på lådan utan den tar signal ifrån abs:en.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

593 Inlägg
29 november 2009
rekord61 skrev:
hej jag undrar om det sitter nån hastighetsgivare på växellådan på min volvo v70-00 för jag får fram en fel kod hastighetssignal fel när jag gör en felsökning var sitter den om de finns nån eller vad kan det vara mer?? tacksam för alla svar

Den felkoden är helt normal och ska ligga där!

Tänk efter lite.. Bilen står stilla när du tar ur felkoderna, inte undra på att du inte har någon signal från givaren då?

//Jerker

187 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
ja men  tänk efter lite extra själv varför skulle felkoden dyka upp och lampan nysa för de och jag har bytt abs sencorerna
Jerk-R skrev:
rekord61 skrev:

Den felkoden är helt normal och ska ligga där!

Tänk efter lite.. Bilen står stilla när du tar ur felkoderna, inte undra på att du inte har någon signal från givaren då?

//Jerker

187 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
har bytt sencorerna och abs lampan slocknade efter de men inte lampan för hastighetssignalen

593 Inlägg
29 november 2009
Jag gissar att din hastighetsmätare funkar.

Har du en laptop att köra feldiagnostiken med så kan du själv se att felkoden inte ligger aktiv när du kör bilen...

Felkoden kommer alltid att finnas där så länge bilen står stilla när du tar ur felkoderna, detta är NORMALT..

Att din ABS-lampa slocknar är ju ett kvitto på att du lagat felet som fanns(trasig sensor) Hastighetsmätarsignalen tas från vänster abs-givare fram, och kopplar du ur ABS-enheten så kommer din hastighetsmätare inte att fungera!

Inget illa menat, men som sagt, felkoden ligger alltid där och läser du under informationen i vadis så är detta normalt........
Senast redigerat av Jerk-R (29 november 2009)

187 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
hur kommer det sej att den felkoden fortfarande dyker upp då å en varningslampa tänds de låter inte lågiskt

Sök