En kompis till mej som äger en BMW 525i. Han säget att det går att besikta en bil som han har turbokonvertera med turbokitt. Han säger att allt handlar om effektökning.
Finns ju hur många trådar som hellst om laglig turbo konvertering...De e väll amatörbyggt som gäller för dig om du ska få igenom de (antar att du har e34 eller nyare karos)...
Inte jag. Min kompis ska turbokonvertera. Med tubrokitt som kostar 4 tusen. Går det igenom bes med turbokitt?
Nej de är massa avgaskrav och effektökningskit.
Om han ska turbokonvertera en nyare motor så måste han ha ett ny avgascertifiering för den motorn å certifieringen lämnar bara fabriken som har gjort motorn...han kan säkert åka dit å få papper motorn men de kostar honom nog några hundra tusen å är rätt lågt prioriterat så har han tid några år så...
Däremot beroende på årsmodel å effektökningen så kan han ta en komplett tex volvo turbomotor med boxar å ALLT stoppa i och regga med.
Det borde gå om du tar bort tryckrören från kompressorhuset och bara låter själva turbon sitta kvar utan att vara inkopplad med än på avgassidan.. Enligt ryktet funkar den då som någon form av ljuddämpare...
Det borde gå om du tar bort tryckrören från kompressorhuset och bara låter själva turbon sitta kvar utan att vara inkopplad med än på avgassidan.. Enligt ryktet funkar den då som någon form av ljuddämpare...
lär vara nyttigt för turbon att bara varva fritt...
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
ja å han kommer rasa turbon innan han ens kommit till bilprovningen så varför ens försöka.
Vad har man för nytta av de?? Inga får man den inreggad med turbo för de, eller får du skrivet i reggpappren att du har sport dämpare på bilen...Visst den kanske går igenom besiktningen men man måst ju fortfarande få de i reggistret att den har special tillstånd med turbo o de har ja svårt att tänka mig till att man får på de visse...
Inte jag. Min kompis ska turbokonvertera. Med tubrokitt som kostar 4 tusen. Går det igenom bes med turbokitt?
Nej de är massa avgaskrav och effektökningskit.
Om han ska turbokonvertera en nyare motor så måste han ha ett ny avgascertifiering för den motorn å certifieringen lämnar bara fabriken som har gjort motorn...han kan säkert åka dit å få papper motorn men de kostar honom nog några hundra tusen å är rätt lågt prioriterat så har han tid några år så...
Däremot beroende på årsmodel å effektökningen så kan han ta en komplett tex volvo turbomotor med boxar å ALLT stoppa i och regga med.
http://www.garaget.org/?car=15081 kolla bara den !!! och den e de eftermonterad kompressor och den kommer igenom fast han gör lite innan han åker ja vill ej svara så de få han sj ta o svara om han orkar :
Ett tips är att kolla igenom forumet innan du startar en sån här tråd. Det finns en massa lättillgänglig information angånde din fråga här på forumet. Och för att besvara din fråga: Nej, det går inte att besiktiga bilen med turbokitt. Ett alternativ är ju att besiktiga först och sen skruva dit turbon, men då kommer ju problemet med att om det händer något med bilen gäller inte försäkringen. Kort sagt, det är olagligt och riskabelt att bara skruva dit en turbo. Som andra har sagt så måste man isåfall bygga om bilen såpass mycket så att den klassas som amatörbyggt fordon och det är inte gjort i en handvändning.