Vilka djur har ni kört på?

Flash Modo-fan från början till slut
9 maj 2007 · 330 Inlägg

Några fåglar som det inte blev så mycket kvar av och ett lodjur.Så typiskt,när man väl får se ett,då kör man över det

Stolt far till Freddy 18/12-08
dusty Living in the fastlane
9 maj 2007 · 2 616 Inlägg

1, En hare på 70väg jag låg i cirka 80
2, En katt sad vet inte vems de va och den hade inget halsband så var inte så mycket jag kunde göra mer än att åka ifrån
3, Rådjur körde i cirka 100 på 90väg och då kom ett rådjur snabbt som blixten och de flög åt hel.... ringde polisen och rapporterade och sedan åkte jag hem med en ful skada på bilen som blev lagad ganska nyligen så nu är den fin igen.

andreas29gbg
9 maj 2007 · 9 Inlägg

när jag fick mitt körkort satte jag mig i farsans bil körde 1000m så flög 1 kråka in i grillen .... vilken start !!roll

Iggson
9 maj 2007 · 55 Inlägg

En räv, ett par småfåglar och en lite större fågel typ anka eller nått

Grabber Dagdrömmare
9 maj 2007 · 2 836 Inlägg

I princip allt forutom dom stora djur som älg, björn, ren, kossa osv och som tur var det med lastbilen jag körde på/krasha med. Den tål lite mer! smile

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
RavenFrost
9 maj 2007 · 126 Inlägg

Hade en fiskmås framför mig som skulle flyga ifrån min första 740.. Smack så satt han i grillen!
Fick stanna och dra loss han. Inte så trevligt, och grillen blev total skrot. sad

En annan gång var det en hare som tog med sig mitt dimljus.

Skönt att man inte har kört på större djur, fast det har varit nära.. Peppar peppar! smile

ironhead volvoraggare
9 maj 2007 · 4 776 Inlägg

en grävling då har jag kört på men då med en lånad saab 9000 som var sänkt så det studsa ju rätt bra men det vart ju inget har vart nära på att köra i hjäl en hund också med min egna förra bil sen har vi alla mygg och knott som har fått sätta livet till också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
pzymon egen företagare
9 maj 2007 · 630 Inlägg

Räv (ford sierra)
div. fåglar (div. bilar)
ÄLG! (Citroën AX GT)
Hmm, "bara" jag som har slaktat en älg??!!

Senast redigerat av pzymon (9 maj 2007)

Tinoz 10 sec före dig...
9 maj 2007 · 540 Inlägg

vit 740 körde 120 på en bonna väg (asfallt) hörde en jävla smäll bromsade sen ful gas igen..

kommer tillbaka nästa dag på samma ställe har jag dragit en hare 20 m under bilen. tror att den stakaren var död!

AeroMalm BMW fantast
9 maj 2007 · 1 172 Inlägg

har inte kört på nåt än och tänker inte sabba spoilern heller... däremot har "plast" farsan dragig in i en rådjur med motorcykeln i över 100 blås... cykeln såg ut som en ihoptryckt konservburk när den kom hem på släpet... farsan klarade sig däremot utan skador... helt sjukt... rådjuret delades på mitten och farsan flög en 20 meter...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Sushikocken Sleeper
9 maj 2007 · 3 084 Inlägg

Nja djur har jag inte kört på än men jag har nitat för 3 älgar, snuddat i en grundpelare med båten när det var bäcksvart ute sen höll brorsan få en jävla svan i huvudet (också med båt) men får se hur länge turen håller i sig tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
MilleN
9 maj 2007 · 9 108 Inlägg

Grävling, vildsvin och en mås tongue

xorox_88 Smack that ass!!
9 maj 2007 · 2 953 Inlägg

jag har inte kört på nått djur än.. fast vi har haft en massa katter som har blivet överkörda har tappat räkning och så blev hunden vi hade för nåra årsen överkört oxå

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Tore Student
9 maj 2007 · 232 Inlägg

jag ahr bara fixat en fågel med farsans S70 på någotvis sögs fågeln in under bilen och slog i under. fy helvete vad det sprutade fjädrar i ett moln bakom har alldrig htittat några spår efter den

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
saab93saab
9 maj 2007 · 122 Inlägg

Som tur e så har jag inte kört på något djur än, men jag har kört över en duva som nog klarade sig, så det räknas inte.

TRYIT Teddan
9 maj 2007 · 2 495 Inlägg

jag har kört på massa olika djur....
det mest tankvärda var väll när jag å farsan var ute å åkte en tidig morron .
åkte i min dåvarande M5 touring kommer i kapp en lastbil som jag tyckte körde skit sakta (typ 50km/h) blåser om han å han blinkar på mig. tittar till å ser en älg rakt framför bilen bromsar å svänger undan allt jag klarar . blir en bra smäll å jag undrar va fan som hände för jag väjde ju undan älgen!!! då hadde den dumme jäveln sprungit in i sidan på bilen dreglat ner hela sidan. efter denna händelse har jag stor respekt för skogens konung .
har även lyckats döda en hel ankfamilj... oxå en tidig morgon ser en hel ankfamilj gå över vägen, hann inte bromsa men väjde lite ... problemet med min väjning var det att jag väjde så jag träffa hela familjen istället för att missa.

har även råkat köra på en fiskmås i 140km/h .. kan säga så mycket som att glasmästarn fick byta den rutan omgående smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
YeahLow OutRage DriftTeam
9 maj 2007 · 181 Inlägg

en fågel smällde i grillen på en passa jag körde, fågeln smällde sönder grillen på mitten så halva grillen flög rätt in i rutan...

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
walle87
9 maj 2007 · 68 Inlägg

En skata

Och en masssa paddor:P

Senast redigerat av walle87 (9 maj 2007)

Jimmy_blyfot
10 maj 2007 · 68 Inlägg

Bara mindre djur. 1 bofink. 1 Koltrast. 1 Ekorre. 1 Igelkott hade tagit sig in i mitt garage en höst och sov lugnt under motor blocket på min första bil, En väldigt sänkt Volvo 240. Jag visste ju inte att den låg där under så den stackars sovande igelkotten blev rätt platt under oljetråget tongue Sen så klippte jag en gräsand i 130km/H med min Bmw 518 när jag hade bråttom till skolan för ett antal år sen. Det yrde så mycket fjädrar i luften att jag trodde det var en lokal snöstorm jag kom in i big_smile

Ecodriving är för kärringar :D
vovlo940
10 maj 2007 · 61 Inlägg

ett rådjur har d blivit o  blivit påsprungen av en älg som dregla ner ela sidan och slog in bakrutan annars har man klarat sig bra

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang