Vilka djur har ni kört på?

Black Knight
25 mars 2005 · 711 Inlägg

Tack och lov har jag hittills klarat mig av att köra på några djur, men har varit nära några gånger att köra på fåglar. Hur ser det ut för er?

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
chrizz Administratör
25 mars 2005 · 11 783 Inlägg

men suck, osmakligt värre egentligen att snacka döda djur, men jag hänger på smile

Jag har varit nära att köra på ett rådjur en gång iaf. Det var mitt i natten i GBG efter en stenhård konsert med Metallica! Precis när vägen ut från gbg övergick från vanlig landsväg till tvåfilig (motorväg?) som en krake sprang upp på vägen från vänster över mitträcket. Jag körde max 70 så en häftig inbromsning och parering åt vänster gjorde att vi missade rådjuret med ett par meter eller så. Tur för lacken och tur för rådjuret smile

Förstår inte riktigt om jag tänkte superkvickt och väjde åt rätt hål (motsatt riktitning från vad rådjuret sprang åt alltså), om jag hade tur, eller om jag bara är en superbra förare med mängder av erfarenhet wink

Annars har jag klarat mig undan från att döda något djur, och tur är väl det. Jag är omänskligt bra djurvän (tro nu inte att jag är en sån idiot som släpper ut minkar och dylikt bara) smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
nofearsy Bilbyggare
25 mars 2005 · 225 Inlägg

lite osmakligt ämne men jag hänger väll också på..

har vart ruggigt nära att smälla med rådjur ett antal gånger (fattar inte varför som ska upp framför bilen när man kör förfort och inte för sakta)
så har jag köröver en grävling som först vart påkörd av en lastbil ...
som sedan slungades in under min bil från sidan hmm

(Stackars idiot djur som ska upp på vägen)

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
Markus_C Kart & Mätningstekniker
25 mars 2005 · 701 Inlägg

Kom körandes på en smal 70 väg med en Volvo bakom mig. Då springer det ut en fasan från högersida en bit framför bilen. Ohhh tänker jag det var nära. Men då kommer Volvon upp vid sidan av bilen och ska köra om. Fasanen ser detta och vänder. Då fasanen vänder så har den korsat min väg halva och halva den andra som Volvon nu kommer på. Så klart så hinner den inte över hela den väg halva som jag kommer på så jag ger den en smäll på sidan. Men den såg ut att klara sig den flög några meter sen så sprang den i väg.

En kompis till mig körde på ett rådjur i 90km/h de fick rikta bilen med slägga.

Senast redigerat av Markus_C (25 mars 2005)

Volvobejb
25 mars 2005 · 14 Inlägg

ja körde över en groda en gång..tyvärr klarade han sä int..sad

loudness
25 mars 2005 · 4 554 Inlägg

haha på hösten är de grod invation här hemma.. det går inte att undvika dom så hela vägen är splattat hur kul som helst:) kompisen körde över en höna med körskolen de va ännu roligare.. kanske bara jag som har skadeglädje:)

MarcusL #2573
25 mars 2005 · 1 489 Inlägg

Inte världens trevligaste ämne kanske..

Har kört på ett rådjur i 100 km/h på E22 (Motorväg).. Höll väl 110 Km/h och började bromsa. Hade inte en chans och väja eller nåt för den stackarn. Utan den stog mitt på vägen och jag kunde ju inte dra ner i diket eller i mittvajerna. Så jag tvärnita o hoppas på det bästa.. Det hjälpte inte. PANG.. Tog sönder kylaren,lyktor,skärmar,spoiler,dimljus,grill,acc kompressorn medmera. Fan tänkte jag och försökte köra in på en liten väg. Kom ut ur bilen och såg skadorna. Tänkte inte så mycker mer på skadorna för det fanns ju försäkring. Så jag sprang bort till rådjuret som låg mitt på vägen och skulle ta bort det ( Inte heller så trevligt och ta bort ett dött djur vid kanten ) men va fan skulle man göra. Ville inte att fler skulle komma i 110 och köra på det igen och förstöra både deras bilar och det döda djuren ännu mer. Så jag får ner rådjuret i diket. Sätter upp en viltlapp ( Orangea bandet ) och springer tillbaka till bilen. Kom på att helvete mobilen är hemma. Och detta var sent på natten så jag fick helt enkelt köra hem så gott det gick. Kom precis hem och då var det inte långt ifrån att bilen kokade. Den stog nästan på MAX men hem tog jag mig.. Ringde polisen och sa vad som hade hänt och dom skulle skicka ut en bil och en jägare som skulle ta hand om djuret. Och sen löste försäkringen allt annat. Kändes rätt tråkigt faktiskt både och vara utan bil och kört ihjäl ett djur... Sen har man ju varit nära på och köra på 10-15 stycken till. Närmsta var väl 1-2 meter ifrån mig. MEN då hann jag få stop på bilen. Och när jag va 15 år och körde moped så körde jag på en fågel sad. Det skvätte blod och så. Som sagt inget trevligt ämne det här..

//Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter
Papillon Power by cosworth
25 mars 2005 · 31 Inlägg

har klippt ett par fåglar som tröttnat på livet å dykt ner framför bilen, varför ska de alltid välja mig när de vill ha dödshjälp!?

Aruzo Ace Ventura
25 mars 2005 · 1 240 Inlägg

Papillon skrev:
har klippt ett par fåglar som tröttnat på livet å dykt ner framför bilen, varför ska de alltid välja mig när de vill ha dödshjälp!?

Dig? ja tycker det alltid e min bil dom,, likt tyska störtbombare ska dyka på! fick en skat jävel mitt på v- lampglas... Mercan ser inte bra ut med röda lampor sad

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
gemini78 Jägermeister
25 mars 2005 · 909 Inlägg

Jag har kört på 2 renar, en hare, en ripa (stor fågel) + säkert nått annat oxå som jag inte kommer på.smile

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Pezon
25 mars 2005 · 20 Inlägg

Rådjur, harar, div fåglar, en sjujävla massa insekter och en katt.

Ford Mondeo 2.2 Tdci "Business Edition" (2010)
Ford Sierra Cosworth 4x4 "Cossie" (1992)
V8Rules
25 mars 2005 · 76 Inlägg

Jag har tagit en hare med boggien på en lastbil, 2 rådjur samtidigt med Kadett -91, grävling med en Saab 9000, blivit av med positionsglaset på en Micra av ett rådjur och lite fler harar...

Men är det någon som slår det här? Strykare på älgtjur, fick älghår och älgskit på hela sidan av nämnda Kadett Caravan -91! Hade hår fastkilat i bakkant på varenda sidoruta på förarsidan tom på sista! Klarade bilen utan en enda repa! Inte ens backspegeln fick nån repa eller ens ändrade inställning!

V8Rules
25 mars 2005 · 76 Inlägg

Just ja! Glömde ju katten!

Redbull Moderator+
25 mars 2005 · 1 081 Inlägg

Tog ett rådjur en gång, låg och körde på en 90-väg i 90-100km/h, såg något springa ut i vägen och så small det till.

Hade en Saab 900 Turbo -84 då, strålkastare, blinkers huv och en skärm gick det åt. Rådjuret fick nog dock ondast sad

Mvh

Vem jag?
Kimmen
25 mars 2005 · 245 Inlägg

Fasantupp härromdagen med 940n & ett par Harar har jag kört på genom åren, man har vart mycket nära att plocka rådjur & älgar flera gånger men lyckats väjt!
Det värsta är ändå när jag åkte med Mor min och hon var nära o smälla med det fetaste Vildsvinet jag sett, men vi klara oss!

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
mois_
26 mars 2005 · 49 Inlägg

drog ekorren i 402m, synd bara att det gällde liv eller död för han... :S

~wrooooom psssscchhhtttt~
Subaru Impreza WRX "surbarbro" (2002)
Theo
26 mars 2005 · 859 Inlägg

som tur är bara fåglar än så länge...

nofearsy Bilbyggare
26 mars 2005 · 225 Inlägg

Volvobejb skrev:
ja körde över en groda en gång..tyvärr klarade han sä int..sad

De e ju så få grodor så de skadar en hel population om en blir frimärke på statens stora skatte gropar som vi betalar för att slippa men fasiken häller .,.

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
Dobbermannen V8-pullver!
26 mars 2005 · 60 Inlägg

Har vart nära o köra på djur men lyckats av-värja, därimot har jag hittat möss som bor i luftfilters-burken på flera bilar=) Dom värkar gilla o bo där konstigt nog.

Live hard, Die young.
Tuck
26 mars 2005 · 52 Inlägg

Jag har bara kört på fåglar än så länge. Hade en fågel som satt fast i nätet på fronten ett tag.

Volvo V70 2,4D "Baip" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang