Vilka djur har ni kört på?

alpinestar325
12 maj 2007 · 60 Inlägg

rådjur å grävling med moppe för nåra årsen...med bil har ja bara tatt en duva som krashade relativt hårt i framrutan..haha

gustafsson
12 maj 2007 · 97 Inlägg

Hehe, det har blivit några genom åren.

1: En älg i 110km/h med en 125cc mc. Älgen dog och jag mådde inte speciellt bra heller. sad

2: En hare med en 240. 

3: En fiskmås med samma 240.

4: Ett råddjur med en 740.

5: En uggla som satt och mumsade på en sork mitt på vägen. Jag kom i en Peugeot 406 och störde mitt i maten. Fick ugglan rakt i vindrutan.

5: En hare förstörde hela fronten på min S40. Stötfångare och kyl gick åt skogen.

Får väl se vad det blir nästa gång. roll

barta
12 maj 2007 · 56 Inlägg

Har inte kört på så mycket. Mer än en duva på motorvägen. den pajja en hel det. tråkigt nog hade jag precis lackat om fronten och satt in en ny kylare som gick åt helvete.

--No Real Power Just Turbo Shit--
TurboPerformanceClub
NordicR
onej84
12 maj 2007 · 1 854 Inlägg

Har kört på en grävling, snacka om hårda!

Journath Jägare
2 juni 2007 · 172 Inlägg

det mästa utan älg. är inte den som backar om det står nått på vägen tongue

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
bmx
3 juni 2007 · 7 100 Inlägg

en massa fåglar och en ekorre

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Tweak
3 juni 2007 · 379 Inlägg

Kanske körde över en mus igår kväll med sierran =/ Första, och förhoppningsvis, det ända djuret jag klipper...

Tyskstuk är äckligt.
NilsG
3 juni 2007 · 101 Inlägg

fått en fågel i rutan och en dum j*vel som flög in i dörren
dock inga skador på bilarna...

Mvh Nisse
Norde fotointresserad
3 juni 2007 · 2 307 Inlägg

Tror nästan jag råkade plocka en fågel idag, annars äre väl inga större djur än paddor då :S:p

Germax
3 juni 2007 · 12 086 Inlägg

Ett par tusen mygg o knott har de väl blivit smile

Va med när en kompis körde på ett rådjur, lr rättare sagt bara huvet. Idioten sprang in i bilen så huvet smällde in i skärmen och upp på huven lixom.. så vi såg allt. Hände i 50-60 kanske. Rådjuret yrde omkring på vägen i några sekunder sen sprang han iväg. Dog säkert senare, ingen dålig hjärnskakning iaf.

mitchi_86
3 juni 2007 · 197 Inlägg

en älg, ett rådjur å en utter

BadBoys_Club
bubblapower
3 juni 2007 · 2 Inlägg

JapMax skrev:
Ett par tusen mygg o knott har de väl blivit smile

Va med när en kompis körde på ett rådjur, lr rättare sagt bara huvet. Idioten sprang in i bilen så huvet smällde in i skärmen och upp på huven lixom.. så vi såg allt. Hände i 50-60 kanske. Rådjuret yrde omkring på vägen i några sekunder sen sprang han iväg. Dog säkert senare, ingen dålig hjärnskakning iaf.

Precis så vart det för mej i pappas V70, det va på kvällen och då är det mörkt så klart och jag såg inget men pang så det på höger sida i skärmen, då vart det tvärnit och så titta jag i backspegel, och där står det ett rådjur mitt på vägen och vinglar fram och tillbaks och till slut ner i slänten och dör, gissa om pappa vart på bra humör mad

M1cha
3 juni 2007 · 645 Inlägg

Jag körde på ett rådjur i vintras. Såhär gick de till:

Först kommer ett rådjur ut och jag vet sedan tidigare att de brukar komma ut fler, så jag sänker farten och sen precis när jag tror att de e lugnt så kommer ett nytt rådjur och touchar fronten (jag körde inte så fort, typ 10-20 km/h max). Den ramlar men springer sedan vidare... Jag vet att de flesta rådjur dör av chock efteråt men jag hoppas att den jag körde på klarade sig. Jag ringde tyvärr aldrig snuten...

Senast redigerat av M1cha (3 juni 2007)

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
horsekiller
3 juni 2007 · 747 Inlägg

Jag klippte ett rådjur i 140 km/h varav detta som blev efter http://www.garaget.org/video/3exu1j8j17qv

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Errol
3 juni 2007 · 320 Inlägg

körde på mitt första djur igår/natt faktiskt....

en räv som kom utrusande ur högt gräs som synd nog växt ända in till asfalten,det var i en kurva och ingen vägren. hann inte göra ett skit, i stort sätt bara se till den inte hamna vid något hjul men han slog juh i under bilen.  inga skador på bilen dock smile

* när jag körde hem bilen för ca 1,2 månad sen
väjde jag för en hare , och en kattjäkel +  såg jag ett rådjur i diket

* väjt för 2 älgar inom loppet av en vecka, den ena passerade jag i ca 140 med passagerare...dom vart skraja. nattetid förstås. fan vad älgar springe fult smile

_Milli_
3 juni 2007 · 144 Inlägg

Har säkert kört på massa flugor å sniglar å såna djur men inga större djur, lyckligtvis!! smile

Nattugglan Idiot..
3 juni 2007 · 285 Inlägg

En ekorre hamnade under bilen idag neutral
Men jag tror inte den slog i,Så den klarade sig förhoppningsvis

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang