5080
Sök

Behöver lite tips/råd ang S2,S4,S6 och A8

BMW ///M3
404 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
Tjena,

Jo det är så att jag antagligen ska skaffa en bil snart och funderar då lite bland några audi modeller.

Vill därför gärna ha lite tips och råd om dom så man "väljer rätt" så att säga.( Prisklass 40-45k )

Var inne på A8:an först för gillar den riktigt mycket både utseende mässigt och v8 är ju verkligen lockande men känns som att den drar lite för mycket bensin då den väger en hel del med, och sedan lite klumpig kanske?

S-modellerna har jag också kollat på, dock kanske man inte får någon S2 i bra skick för min budget?
S4 och S6 även dom med 2.2t är som sagt intressant dock tycker jag c4 karossen inte är den snyggaste men dom ligger ju mer i min prisklass.

Kom med lite råd nu så man vet vad man ska passa sig för! smile

V-Power
1 186 Inlägg
5 december 2009
Som du själv säger, A8 är klumpig, dyr att äga och drar mycket bensin. S2 blir ingen fin för din budget som sagt.

Då har vi S4 och S6 kvar. Många S6:or har ju automat låda och många S4:or har manuell så du har ju lite att fundera på där.

Själv hade jag valt en S4:a sedan.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
5 december 2009
S4/S6 är ju det vanliga, slitna bromsok bak? klonk i drivlina? pulserande laddtryck? rutten ACC? ojämnt slitna däck? osäker mätarställning? är servicen skött som den ska (främst kamrem)? import? historik innan import? etc  finns en hel del at hålla i huvudet vid köp av en S4, personligen hade jag valt en A4 1.8T/TS lite mindre HK ja, men oftast säkrare historik, valet är ditt...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Sök