5101
Sök

Hur vet man att man har en äkta t-5r (t-gul)

724 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Har min bil ute på försäljning. ringde en kille och fråga om det va en äkta R och jag sa ja och att den är importerad från tyskland och då sa han direkt att det inte va en äkta R.
Så efter åt tog jag fram reg bevis och garanti beviset från att den va ny och där står det T-5R som handelsbeteckning osv.....
Så frågan lyder som ovan. har ja en äkta eller är killen som ringde ute och cyklar?? eller räknas bara svensk sålda t-gula som "äkta"
Senast redigerat av volvo-racer (6 december 2009)

177 Inlägg
6 december 2009
Klart det är en äkta T-5R om det står detta på garanti beviset mm. Bilen är ju byggd i Torslanda menar jag och inte i nån pirat fabrik i Kina smile

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

724 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Det har du rätt i smile då va den han som va ute och cyklade.

tysk.
592 Inlägg
6 december 2009
När man säljer en bil brukar folk komma med sjukaste grejerna för att pruta, eller visa sig smartare än försäljaren. Finns ju folk till allt i Sverige.

820 Inlägg
6 december 2009
Wiechert skrev:
När man säljer en bil brukar folk komma med sjukaste grejerna för att pruta, eller visa sig smartare än försäljaren. Finns ju folk till allt i Sverige.

Så jävla sant! Men som sagt står det i beviset så är det ju inget snack smile

Om man säger

4 824 Inlägg
6 december 2009
BergsST skrev:
Bilen är ju byggd i Torslanda menar jag och inte i nån pirat fabrik i Kina smile

där har du tyvärr fel för ALLA R bilar är byggda i Gent, ända ifrån 850 T5R till S60/V70N R AWD wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

177 Inlägg
6 december 2009
Christian S skrev:
BergsST skrev:
Bilen är ju byggd i Torslanda menar jag och inte i nån pirat fabrik i Kina smile

där har du tyvärr fel för ALLA R bilar är byggda i Gent, ända ifrån 850 T5R till S60/V70N R AWD wink

Backar på det jag skrev förut roll Men den är iaf inte byggd i en pirat fabrik i Kina big_smile big_smile

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

Sök