4915
Sök

Farthållare Volvo 945

664 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Hejsan!

Vad består av farthållare av?
Vars sitter alla delar?

Tacksam för svar.

I En Gran Nära Dig
303 Inlägg
7 december 2009
en vakuum klocka vid gasspjället, en styrbox, reglage(sitter ihop med blinkerspaken) , 2st givare ovanför koppling och bromspedalen, sen sitter det en svart sak som styr vakuumet, till höger om motorn.

Pontiac Firebird 1989.

Yrkeschaufför
165 Inlägg
7 december 2009
Lånar trådi lite, om farthållaren inte fungerar är det några saker man kan kolla snabbt då istället för att lämna in den. Jag tänkte att det kanske bara är något litet fel man kan fixa själv för min går inte igång sad

NissanMotorsport
7 december 2009
danne9108 skrev:
Lånar trådi lite, om farthållaren inte fungerar är det några saker man kan kolla snabbt då istället för att lämna in den. Jag tänkte att det kanske bara är något litet fel man kan fixa själv för min går inte igång sad

du kan ju kolla de saker som culan06 skrev ovanför smile

Finlirare
478 Inlägg
7 december 2009
Eftersom det är vaccum-styrt, så räcker det med en lite spricka på någon slang så funkar det inte. Kolla alla slangar i motorrummet. Slangen upp till gasrullen som går ner i ett T-kors, där en slang går till vaccum-motorn och den andre in genom torpeden till kupén. Min farthållare båsade, var slangen intill gasrullen som hade spruckit. Du kan även kolla så att du får ström till själva spaken vid ratten, ganska lätt att kolla ju.

Handledare
1 481 Inlägg
7 december 2009
Kolla kontakterna som sitter till broms och kopplingspedalerna. Dom kan vara för snålt justerade så att de ligger an hela tiden. Vanligt fel på SAAB bl.a.

Sök