Inför: P-hus träff 6/2 Kl 15-18 på entrè i Malmö

Mange_volvo SkenLaddRacing
23 december 2009 · 130 Inlägg

Har hänt en del här i tråden på senaste veckan trevligt de!,Jag har varit iväg i egypten men inte ligger man på lat sidan för de, Har kontaktat p-malmö och dom vart inte så intresserade av att ställa upp med något som gratis p plats eller något sånt pga av buller och plats på en helg sen har dom inte så bra garage för en så här träff..

Men Jag åker iväg idag igen men är hemma igen till nyår och då kommer jag kontakta entre och car park och fråga om dom har något intresse över detta?? Om någon här inne känner någon på carpark som kan få in en liten fot så hade de inte varit fel om man hade vågat fråga kanske? SkenLaddRacing kommer ordna något..Mvh Mange

Senast redigerat av Mange_volvo (23 december 2009)

SkenLaddRacing
Andreas79
23 december 2009 · 3 968 Inlägg

2009-03-24 skrev jag till Q-park precis angående Entrés parkeringshus,
för er som inte läst detta tidigare så diskuterades detta i mars månad i en annan tråd:



"Fick då svar, ett mail angående frågor jag hade till Q-park, om Entré parkeringshus:

"Hej Andreas!


Att ha en bilutställning skulle kunna vara av intresse.

Bilträff! Här är jag tyvärr lite mer återhållsam då vi hade dålig erfarenhet förra gången det hölls på Orkanen. Det förekom lite väl häftig körning och det var skitigt efteråt. Detta var inte vad vi var överens om.

Dock skall sägas att det för tillfälligt inte går att använda några ytor då det har varit nästan fullt i garaget på helgen. Om detta sen håller i sig vet vi inte. Du får återkomma till mig om en månads tid så får vi diskutera det då.



Mvh
Douglas


Q-Park AB

Douglas Stålhammar

Distrikchef"

Senast redigerat av Andreas79 (23 december 2009)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Mange_volvo SkenLaddRacing
23 december 2009 · 130 Inlägg

Det lät ju inte helt som en omöjlighet att kunna ordna nu då?. Entre Garaget är nästan alltid helt tomt på andra plan, men det är de där med ''Häftig körning'' och att det smutas ner.
Tänk om vi tillsammans kunde vinna lite förtronde om nu vi får lov att vara där vilken möjlighet att kunna ha en stabil och snygg plats att kunna träffas på då där är ruggit ute..

Så angånde datum så tycker jag Lördagen den 27/3 veckan innan elima hade varit det ultimata då det finns risk att man kunde få på sommar sulor och till dess plus lite varmare för kanske en trip genom stan till en fin plats??

Men om ni tycker den 27 Mars passar er bra så ska jag skicka ett mejl eller ringa q-park angånde det datument.

SkenLaddRacing
Biggi
23 december 2009 · 352 Inlägg

27/3 är perfekt smile

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
Bolek
23 december 2009 · 120 Inlägg

27/3 passar mig också jätte bra ! hoppas bara jag hinner med mitt projekt, angående träffen hm jag vill inte blanda mig så mycket eftersom det är inte jag som håller i de hela ! Men om jag får nu säga något haha så tycker jag att Entré parkering hade varit bäst ! Eftersom det är mycket större och man måste ju betala för att komma in ! Då kan inte Q-park säga något ! + jag tror inte ens vi måste be om tillstånd att ha träff ? parkeringen är ju öppen till 23 - 24 vad jag vet, vem har sagt att man får inte komma med ett mängd bilar på kvällen ? vi betalar liksom för det eller hur ?

Men det är bara min åsikt, kan ha fel!:-)

JDM y00000 !!
StalkerK
23 december 2009 · 111 Inlägg

Bolek skrev:
27/3 passar mig också jätte bra ! hoppas bara jag hinner med mitt projekt, angående träffen hm jag vill inte blanda mig så mycket eftersom det är inte jag som håller i de hela ! Men om jag får nu säga något haha så tycker jag att Entré parkering hade varit bäst ! Eftersom det är mycket större och man måste ju betala för att komma in ! Då kan inte Q-park säga något ! + jag tror inte ens vi måste be om tillstånd att ha träff ? parkeringen är ju öppen till 23 - 24 vad jag vet, vem har sagt att man får inte komma med ett mängd bilar på kvällen ? vi betalar liksom för det eller hur ?

Men det är bara min åsikt, kan ha fel!:-)

Måste citera detta. Helt enig i din åsikt. Visst skall vi visa respekt för O-Park, men de kan ju inte neka oss tillstånd att ställa våra bilar där sålänge vi betalar för att parkera! Sedan att vi väljar stanna kvar vid bilarna, det är vårt intresse, andra kan ju gå shoppa om så sugna!

Men 27/3. Räkna med mig.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
23 december 2009 · 4 418 Inlägg

StalkerK skrev:

Bolek skrev:
27/3 passar mig också jätte bra ! hoppas bara jag hinner med mitt projekt, angående träffen hm jag vill inte blanda mig så mycket eftersom det är inte jag som håller i de hela ! Men om jag får nu säga något haha så tycker jag att Entré parkering hade varit bäst ! Eftersom det är mycket större och man måste ju betala för att komma in ! Då kan inte Q-park säga något ! + jag tror inte ens vi måste be om tillstånd att ha träff ? parkeringen är ju öppen till 23 - 24 vad jag vet, vem har sagt att man får inte komma med ett mängd bilar på kvällen ? vi betalar liksom för det eller hur ?

Men det är bara min åsikt, kan ha fel!:-)

Måste citera detta. Helt enig i din åsikt. Visst skall vi visa respekt för O-Park, men de kan ju inte neka oss tillstånd att ställa våra bilar där sålänge vi betalar för att parkera! Sedan att vi väljar stanna kvar vid bilarna, det är vårt intresse, andra kan ju gå shoppa om så sugna!

Men 27/3. Räkna med mig.

Eftersom Q-Park äger garaget så kan dom ringa vakt+polis när klagomålen kommer och sen är det kört.

Bolek
23 december 2009 · 120 Inlägg

Jill skrev:

StalkerK skrev:

Bolek skrev:
27/3 passar mig också jätte bra ! hoppas bara jag hinner med mitt projekt, angående träffen hm jag vill inte blanda mig så mycket eftersom det är inte jag som håller i de hela ! Men om jag får nu säga något haha så tycker jag att Entré parkering hade varit bäst ! Eftersom det är mycket större och man måste ju betala för att komma in ! Då kan inte Q-park säga något ! + jag tror inte ens vi måste be om tillstånd att ha träff ? parkeringen är ju öppen till 23 - 24 vad jag vet, vem har sagt att man får inte komma med ett mängd bilar på kvällen ? vi betalar liksom för det eller hur ?

Men det är bara min åsikt, kan ha fel!:-)

Måste citera detta. Helt enig i din åsikt. Visst skall vi visa respekt för O-Park, men de kan ju inte neka oss tillstånd att ställa våra bilar där sålänge vi betalar för att parkera! Sedan att vi väljar stanna kvar vid bilarna, det är vårt intresse, andra kan ju gå shoppa om så sugna!

Men 27/3. Räkna med mig.

Eftersom Q-Park äger garaget så kan dom ringa vakt+polis när klagomålen kommer och sen är det kört.

Bros på vem som klagar ? Vad gäller vakterna, finns dem jätte chyssta som jobbar på entré ! kommer ihåg när jag va där med mina polare o fota våra bilar ! vi va ca 6 bilar och vakterna bara kom och titta på, vi stod o snacka lite osv !  Som sagt det var bara min åsikt big_smile

JDM y00000 !!
GandalfNilsson Greasemonkey
23 december 2009 · 189 Inlägg

27/3 e nu inbokat! ska dra me mej alla som kan! hade dock varit trevligt me en träff i typ januari/februari åsså tkr ja smile

De Man Inte Har Under Huven Får Man Ha Under Högerfoten!
Mercedes E230 "Hermann" (1997)
Ford Galaxie 500 "Sheriffen" (1963)
_Sjuan Med-lem
24 december 2009 · 50 Inlägg

GandalfNilsson skrev:
27/3 e nu inbokat! ska dra me mej alla som kan! hade dock varit trevligt me en träff i typ januari/februari åsså tkr ja smile

Håller med här. Hade vart skojs med något som ligger lite närmre i tiden. smile Fast i februari/mars börjar kanske några plocka fram sina sommaråk och sommarfälgarna åker på igen för många. cool

R1kard V-Power
24 december 2009 · 1 186 Inlägg

27/3 blir bra smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
MrJAM
24 december 2009 · 1 464 Inlägg

Bolek skrev:
Bros på vem som klagar ? Vad gäller vakterna, finns dem jätte chyssta som jobbar på entré ! kommer ihåg när jag va där med mina polare o fota våra bilar ! vi va ca 6 bilar och vakterna bara kom och titta på, vi stod o snacka lite osv !  Som sagt det var bara min åsikt big_smile

Problemet är att ni bara var 6 bilar. Och jag förmodar att ni alla inte burnade loss? Det är lite skillnad på en 'fotosession mellan vänner' och en bilträff. lol wink

Angående betala för Entré... Ett parkeringshus är ett parkeringshus och en bilträff är likväl en bilträff oavsett hur mycket bilarna än är parkerade. Bra tänkt, men vill ägarna inte ha er där så har de 'lagen' på sin sida, man har alltås inga rättigheter fast man betalat. Mest så ni inte tror annat, då den diskussionen är förd på annat håll innan.

Det Andreas gjorde med att kontakta dem är något man bör göra oftare. Och faktiskt lyssna på vad de säger. Det är inte en rättighet vi entusiaster har att få träffas och för att få gatuträffarna på rätt bana måste folk orka ge med sig mer. Man bränner inte däck i parkeringshus. Man spelar inte 140dB med sin überstereo heller. Eller torrgasar. Tomgång. Det mesta säger sig själv.

Att det skräpas ner förstår jag inte heller. Papperskorgar (om det är McDonaldspapper vi snackar om) finns väl? Är det däckgummi så är det bara att lägga av med det.

Alla får faktiskt hjälpas åt att hålla ordning på stämningen. Jag låter säkerligen som en dållig morsa i sammanhanget men det bevisas ju ständigt att man kommer väldigt långt med väldigt lite uppoffringar och sunt förnuft.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Bolek
24 december 2009 · 120 Inlägg

MrJAM skrev:

Bolek skrev:
Bros på vem som klagar ? Vad gäller vakterna, finns dem jätte chyssta som jobbar på entré ! kommer ihåg när jag va där med mina polare o fota våra bilar ! vi va ca 6 bilar och vakterna bara kom och titta på, vi stod o snacka lite osv !  Som sagt det var bara min åsikt big_smile

Problemet är att ni bara var 6 bilar. Och jag förmodar att ni alla inte burnade loss? Det är lite skillnad på en 'fotosession mellan vänner' och en bilträff. lol wink

Angående betala för Entré... Ett parkeringshus är ett parkeringshus och en bilträff är likväl en bilträff oavsett hur mycket bilarna än är parkerade. Bra tänkt, men vill ägarna inte ha er där så har de 'lagen' på sin sida, man har alltås inga rättigheter fast man betalat. Mest så ni inte tror annat, då den diskussionen är förd på annat håll innan.

Det Andreas gjorde med att kontakta dem är något man bör göra oftare. Och faktiskt lyssna på vad de säger. Det är inte en rättighet vi entusiaster har att få träffas och för att få gatuträffarna på rätt bana måste folk orka ge med sig mer. Man bränner inte däck i parkeringshus. Man spelar inte 140dB med sin überstereo heller. Eller torrgasar. Tomgång. Det mesta säger sig själv.

Att det skräpas ner förstår jag inte heller. Papperskorgar (om det är McDonaldspapper vi snackar om) finns väl? Är det däckgummi så är det bara att lägga av med det.

Alla får faktiskt hjälpas åt att hålla ordning på stämningen. Jag låter säkerligen som en dållig morsa i sammanhanget men det bevisas ju ständigt att man kommer väldigt långt med väldigt lite uppoffringar och sunt förnuft.

Du har jätte rätt där ! som sagt det var bara min åsikt, eftersom de är inte min träff så bryr jag mig inte så mycket om ! men åt andra sidan nu när vi snackar säkerhet, ner skräpning, burnouts, hög musik osv alla får ta sitt eget ansvar ! Jag eller du kan inte springa efter folk o säga ''du hallå stäng av musiken'' de är inte vårt ansvar ''iallafall mitt''Orkar inte med detta! Vill vi ha ett skönt träff och slippa polisen osv får vi alla ta sitt EGET ansvar ! Men så som jag känner till Sverige så är det jätte populärt med ''Kollektivbestraffning'' även om det är olagligt så är det alltid så ! Kan tänka mig hur det kan se ut ''vi har träff. nån maxar musiken, kommer en gammal tant o säger stäng av! personen lyssnar inte, hon ringer polisen och alla får skit'' Och nu jag, du eller någon annan som bara står och visar upp sin bil, snackar skit med polaren får sätta sig i bilen och köra iväg! samma sak med nerskräpningen,burnouts osv ! men åt andra sidan kan man fråga sig : 27/3 de e lördag/söndag, kl säger vi 17-18 på nedre planen = tror inte de kommer vara någon då !! Men klart alla måste sköta sig !

JDM y00000 !!
supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
24 december 2009 · 581 Inlägg

Kommer alltid personer till träffen som inte har en aning om vad som har sagts här på forumet. Skulle vara bra om man kunde informera alla kom kör ner till garaget om vad som gäller, kanske en skylt av nått slag... Eller annat.

Tror ingen orkar springa runt och leka polis....

27/3 låter bra iaf! smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
MrJAM
24 december 2009 · 1 464 Inlägg

Ett lakan med målad text på; "Vänligen gasa lugnt och hjälp oss få bättre rykte! Eller försvinn från träffen!" kanske underlättar? Givetvis ska ingen leka polis men se till att tänka på att sprida ordet. Att ta eget ansvar är trevligt men funkar bara på vissa om de blir informerade om vad sunt förnuft och god kutym innebär...

Jag skriver detta ständigt här inte för att vara en tjatkärring utan just för att ständigt påminna folk om att inte underlätta för de som hatar våra träffar. Det är bara jag/vi/ni som kan få bilträffarna att bli intressant även i Svensson's ögon.

On topic efter allt raljerande; lol

27/3 låter intressant.
Men va f... Det är ju nästan April! Känns som en evighet tills dess speciellt med tanke på vårt fina väder... Suck... roll

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Keller Hamster
25 december 2009 · 817 Inlägg

MrJAM skrev:
Ett lakan med målad text på; "Vänligen gasa lugnt och hjälp oss få bättre rykte! Eller försvinn från träffen!" kanske underlättar? Givetvis ska ingen leka polis men se till att tänka på att sprida ordet. Att ta eget ansvar är trevligt men funkar bara på vissa om de blir informerade om vad sunt förnuft och god kutym innebär...

Jag skriver detta ständigt här inte för att vara en tjatkärring utan just för att ständigt påminna folk om att inte underlätta för de som hatar våra träffar. Det är bara jag/vi/ni som kan få bilträffarna att bli intressant även i Svensson's ögon.

On topic efter allt raljerande; lol

27/3 låter intressant.
Men va f... Det är ju nästan April! Känns som en evighet tills dess speciellt med tanke på vårt fina väder... Suck... roll

Du låter inte som en tjatkärring, då det inte fungerat tidigare med att folk har respekterat nedskräpning och däckbrännande så TÅLS det att sägas mer än engång.
Kanske en knäpp idé men jag tycker att ser nån på träffen att någon gör ovanstående så ta regnummret så svartlistar vi den bilen. Nu vet jag inte riktigt hur det ser ut på Entré men vid orkanen skulle det kunna gå att kontrollera.
Detta är ju en åtgärd för oss andra som vill träffas och sköter oss! Och det är kanske något som t.ex Qpark nappar på att vi är seriösa?

Edit: Och en informationsskylt vid ingången för dom som inte läser här (som supersupra87 skrev)

Senast redigerat av Keller (25 december 2009)

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
DeFlo
25 december 2009 · 514 Inlägg

Jag är på smile

BMW = Bil Med Wasakredit
Bjare
26 december 2009 · 945 Inlägg

Bästa alternativet är om alla tar på sig en kärringroll i det hela och säger ifrån när något upptäcks.
Brännande gummi, hög musik etc etc.. Finns det en majoritet som försöker stoppa sådant så går det.

Själv är jag frågande till varför det inte hålls någon träff vid utsikten, över bron?
Perfekt omgivning och relativt stort utrymme! Där är det förmodligen även bara till att träffas.

Kallt vad är det för något. Finns kläder, det varken snöar eller regnar dagligen.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
MrJAM
27 december 2009 · 1 464 Inlägg

Fördelen med "inomhusmöte" är att man slipper oroa sig för att hela helgen regna och blåser bort. Oavsett "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" så suger det kamel likväl.

Speciellt om TS vill vara ett par månader framåt i tiden och boka ett datum. wink

Men utsikten, över bron låter intressant, som en andraträff? Var är det där, frågar en som inte kan Malmöregsionen för fem öre? Google maps nån?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Chavy
27 december 2009 · 59 Inlägg

Jag är på om jag inte jobbar eller pluggar den dagen eller dagen efter tongue har du testat att kolla i helsingborg med?

Allt är möjligt det omöjliga tar bara lite längre tid.
Volkswagen Golf MK2 "Retro" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang