5518
Sök

Snabb hjälp, rund-dragen insex...

484 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
Håller på att byta remskivan som sitter på vevaxeln på min Golf 2:a, de 3 första var en pärs redan det för det sitter ju som berget, (eller så är det jag som är klen)

Hur som helst så fick jag som sagt loss de 3 första, den 4:e och sista blev rund-dragen, hur fasen ska jag få bort den nu då? hmm är det ens möjligt...

Föddes till att älska Volvo.

888 Inlägg
11 december 2009
Slå in en torx eller slå loss den med huggmejsel och slägga.

Mvh Henke

484 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
Får nog bli huggmejsel och slägga, våld löser alltid problem i slutändan smile

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
11 december 2009
du kommer inte åt med en rörtång då?

Varningar. 36
1 200 Inlägg
11 december 2009
Svetsa fast en mutter på insexskruven funkar garanterat, bara en fråga om plats osv.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

214 Inlägg
11 december 2009
Brukar försöka slå in en mejsel och sen skruva ur den. Annars brukar det funka att borra ur den också

463 Inlägg
11 december 2009
TFkarlsson skrev:
Svetsa fast en mutter på insexskruven funkar garanterat, bara en fråga om plats osv.

What he said + kylspray! Biltema har en rostlösare med kylfunktion.. Funkar jättebra..

484 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
blixtn skrev:
Brukar försöka slå in en mejsel och sen skruva ur den. Annars brukar det funka att borra ur den också

Hur stort borr ska jag ta i så fall?
Lika stort som hålet i skruvskallen eller större kanske? Och hur djupt ska jag borra?
Senast redigerat av sterge (11 december 2009)

484 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
Mattley skrev:
du kommer inte åt med en rörtång då?

Nej, det är ganska trångt så det blir nog svårt att få plats.

214 Inlägg
11 december 2009
sterge skrev:
blixtn skrev:

Hur stort borr ska jag ta i så fall?
Lika stort som hålet i skruvskallen eller större kanske? Och hur djupt ska jag borra?

Brukar ta en borr som är nån tiondel under gängans ytterdiameter. Du borrar tills borrens skär passerat bakre delen av skruvskallen.

484 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
Så!

Nu har jag borrat ut den, det gick bra men det var på håret att jag lyckades skruva ut den för han sen smile
Tack! smile

Sök