4982
Sök

Haynes Tuning, Styling & Ljud böcker, något att ha?

NissanMotorsport
11 december 2009
Trådstartare
Har Haynes böckerna till mina bilar, men funderar på hur de är med dessa böcker för styling å de. Står det bra info i dessa? är det mest för riktiga nybörjare eller finns det bra knep för den som redan kan skruva?  ja berätta ni som har dom smile

OEM <3
6 957 Inlägg
11 december 2009
Jag tkr böckerna stylingböckerna med inriktning en bil är bra smile Den boken
som bara heter styling har jag sj. inte mkt annat än att man mest bläddrar i den och
så beskriver dom vad som bör göras och vad man ska tänkta.

Haynes böcker brukar sällan vara dåliga smile

OEM <3

NissanMotorsport
11 december 2009
Trådstartare
okej smile står det som i övriga böckerna till bilarna steg för steg i vissa fall? det är ju olika till bil till bil hur man monterar en frontkjol men om det finns steg för steg å så i övrigt eller hur man ska säga? tongue hehe

1 417 Inlägg
11 december 2009
Jag tycker dom är bra.
Har inte kollat i stylingboken så mycket, men i multimediaboken står det hur du monterar och installerar slutsteg etc steg för steg.
i tuningboken finns också exempel på sånt.
Även om det inte är lika på alla bilar så får man ändå en inblick i hur det skulle kunna göras.

NissanMotorsport
11 december 2009
Trådstartare
Holme skrev:
Jag tycker dom är bra
Har inte kollat i stylingboken så mycket, men i multimediaboken står det hur du monterar och installerar slutsteg etc steg för steg.
i tuningboken finns också exempel på sånt.
Även om det inte är lika på alla bilar så får man ändå en inblick i hur det skulle kunna göras.

Okejokej smile låter bra, blir att köpa dessa då smile låter specielt bra de me att koppla in slutsteg å så smile behöver jag verkligen hjälp me smile hehe

NissanMotorsport
12 december 2009
Trådstartare
Köpte Haynes  Tuning bok idag smile inte läst så mycket, verkar väldigt bra..står mycke info.. la märke att dom visa hur man bytte oljelock i två steg.. hm tongue Steg 1: ta bort det gamla Steg2: montera det nya typ tongue haha
annars är de bra, visar i steg och bilder hur man polerar upp ventilkåpan m.m smile

NissanMotorsport
12 december 2009
Trådstartare
Ingen som vet om det finns Haynes bilvård? smile finns ju trimm, ljud, styling och reperationer.. ända som fattas är ju bilvård.. kanske är på G? smile

edit: såg nu att de fanns på deras sida smile
Senast redigerat av NissanMotorsport (12 december 2009)

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
13 december 2009
jag har alla 3 böcker om multimediaboken , tuning boken och styling boken smile Haynes böckerna är bra att läsa tycker jag smile

Nissan Silvia

Sök