Bmw 330 vs Volvo T5

Rquired Allmänt envis
1 april 2011 · 12 512 Inlägg

Han påstår ju att han har en video på sin 9:41 runda runt Nurnburgring med en Focus diesel, det vore mycket enklare och säkrare om han bara la ut denna istället...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Munkis
1 april 2011 · 1 636 Inlägg

Rquired skrev:
Han påstår ju att han har en video på sin 9:41 runda runt Nurnburgring med en Focus diesel, det vore mycket enklare och säkrare om han bara la ut denna istället...

Mata inte trollet. tongue

Rquired Allmänt envis
1 april 2011 · 12 512 Inlägg

Munkis skrev:

Rquired skrev:
Han påstår ju att han har en video på sin 9:41 runda runt Nurnburgring med en Focus diesel, det vore mycket enklare och säkrare om han bara la ut denna istället...

Mata inte trollet. tongue

Kan inte låta stackarn svälta heller, det finns säkert någon lag mot det och om inget annat vill vi inte ha hit rädda djuren, Greenpeace etc. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
caromania Forummoderator
1 april 2011 · 9 296 Inlägg

Löjligt. Bilen har mycket lite att göra med vilken som är snabbast. Vill ni avgöra detta så hyr ni in någon opartisk förare med licens som plågar olika bilar runt lämplig bana, lite som Stig.

Thed Björk tävlade i en gammal Volvo 240 i något TV-program mot en kille som körde en Mazda RX8. Mazdan vann, men bara med någon meter och dessutom berodde det mest på att mr Björk inte riktigt fick komma förbi i kurvorna.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
p12
1 april 2011 · 551 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Var e fjant
Här mamma

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
Fan vad många muppar...
Och så fel ni har.... 
Trots det är ni så säkra i er lilla bubbla........

He he

hur gammal är du? allvarligt.

Haters gonna hate.
endorfinslaven
1 april 2011 · 671 Inlägg

caromania skrev:
Löjligt. Bilen har mycket lite att göra med vilken som är snabbast. Vill ni avgöra detta så hyr ni in någon opartisk förare med licens som plågar olika bilar runt lämplig bana, lite som Stig.

Thed Björk tävlade i en gammal Volvo 240 i något TV-program mot en kille som körde en Mazda RX8. Mazdan vann, men bara med någon meter och dessutom berodde det mest på att mr Björk inte riktigt fick komma förbi i kurvorna.

Nu får vi inte använda de grå,,, du är alldeles för smart för tråden...
Lägg ner resonemanget låt dem blåsa upp sig...
Trollet vill se mera ilska...
Trollet vill se mer uppblåst självsäkerhet...
Snabbhet köper man med märket föraren är helt obetydlig i sammanhanget...
I alla fall när det gäller en Volvo vs BMW den senae som är guds gåva till människosläktet

Var e fjant
Här mamma

Phed
1 april 2011 · 242 Inlägg

endorfinslaven skrev:

caromania skrev:
Löjligt. Bilen har mycket lite att göra med vilken som är snabbast. Vill ni avgöra detta så hyr ni in någon opartisk förare med licens som plågar olika bilar runt lämplig bana, lite som Stig.

Thed Björk tävlade i en gammal Volvo 240 i något TV-program mot en kille som körde en Mazda RX8. Mazdan vann, men bara med någon meter och dessutom berodde det mest på att mr Björk inte riktigt fick komma förbi i kurvorna.

Nu får vi inte använda de grå,,, du är alldeles för smart för tråden...
Lägg ner resonemanget låt dem blåsa upp sig...
Trollet vill se mera ilska...
Trollet vill se mer uppblåst självsäkerhet...
Snabbhet köper man med märket föraren är helt obetydlig i sammanhanget...
I alla fall när det gäller en Volvo vs BMW den senae som är guds gåva till människosläktet

Var e fjant
Här mamma

Och volvo är guds gåva till det vita skräpet. Håll käft med dig nu.

Rquired Allmänt envis
1 april 2011 · 12 512 Inlägg

Endorfinslaven har skickat mig ett PM där han erbjöd sig att visa ett klipp på en Golf diesel som kör runt Nurnburgring på 9.41 och ville i gengäld ha en ursäkt. Jag svarade som det är, att ett klipp på en oidentifierad förare i en oidentifierad bil aldrig kan väga upp år av egen erfarenhet, eller upplevelser om man så vill, för min del.

Han skrev även: "En fråga är det värt att köra detta race då något mkt otrevligt kan hända... "

Och jag vill faktiskt få in det i denna tråd då jag tycker det är djävligt vettigt, en tävling mellan två eller flera Garaget-medlemmar kommer aldrig bevisa något men kan sluta i en väldigt otrevlig olycka när en eller flera förare pressar bilen till det yttersta och eventuellt över sin förmåga bara för att försöka bevisa vilket märke som är "bäst".

Så var vänliga och lägg ner alla planer på detta!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
caromania Forummoderator
1 april 2011 · 9 296 Inlägg

endorfinslaven skrev:
du är alldeles för smart för tråden...

neutral

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Sotam
1 april 2011 · 95 Inlägg

Rquired skrev:
Endorfinslaven har skickat mig ett PM där han erbjöd sig att visa ett klipp på en Golf diesel som kör runt Nurnburgring på 9.41

Absolut ingen omöjlighet att åka på den tiden i en sådan bil. Har själv åkt med i en Renault clio 1,2 på den tiden med en person som besökte ringen första gången (han han dock köra några varv den helgen). Om endorfinslaven kör runt på den tiden bryr jag mig dock inte det minsta om.

Rquired skrev:
Och jag vill faktiskt få in det i denna tråd då jag tycker det är djävligt vettigt, en tävling mellan två eller flera Garaget-medlemmar kommer aldrig bevisa något men kan sluta i en väldigt otrevlig olycka när en eller flera förare pressar bilen till det yttersta och eventuellt över sin förmåga bara för att försöka bevisa vilket märke som är "bäst".

Så var vänliga och lägg ner alla planer på detta!

Kloka ord. Denna tråden borde också lagts ner för länge sen.

Rquired Allmänt envis
1 april 2011 · 12 512 Inlägg

Sotam skrev:

Rquired skrev:
Endorfinslaven har skickat mig ett PM där han erbjöd sig att visa ett klipp på en Golf diesel som kör runt Nurnburgring på 9.41

Absolut ingen omöjlighet att åka på den tiden i en sådan bil. Har själv åkt med i en Renault clio 1,2 på den tiden med en person som besökte ringen första gången (han han dock köra några varv den helgen). Om endorfinslaven kör runt på den tiden bryr jag mig dock inte det minsta om.

Rquired skrev:
Och jag vill faktiskt få in det i denna tråd då jag tycker det är djävligt vettigt, en tävling mellan två eller flera Garaget-medlemmar kommer aldrig bevisa något men kan sluta i en väldigt otrevlig olycka när en eller flera förare pressar bilen till det yttersta och eventuellt över sin förmåga bara för att försöka bevisa vilket märke som är "bäst".

Så var vänliga och lägg ner alla planer på detta!

Kloka ord. Denna tråden borde också lagts ner för länge sen.

Jag kanske tänker fel, men var det inte samma sträckning av banan som den gode Clarkson kämpade för att nå 9:59 på med en Jaguar S-type? Han är knappast den skickligaste föraren, men jag kände att det var orimligt att "vem som helst" skulle kapa hans tid med tjugo sekunder i en Golf med runt 100hp. Men jag kan helt klart vara fel ute på den punkten. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Sotam
1 april 2011 · 95 Inlägg

Rquired skrev:
Jag kanske tänker fel, men var det inte samma sträckning av banan som den gode Clarkson kämpade för att nå 9:59 på med en Jaguar S-type? Han är knappast den skickligaste föraren, men jag kände att det var orimligt att "vem som helst" skulle kapa hans tid med tjugo sekunder i en Golf med runt 100hp. Men jag kan helt klart vara fel ute på den punkten. smile

Jag satt själv med stoppuret och tiden stannade på 9,4X min BTG. Ja, Clarkson kämpade med att komma ner under 10 min men på turistkörning är tiden också mycket beroende på trafik m.m. Den här killen hade tydligen kört lite gokart i sin ungdom så vem helst kommer inte ner på de tiderna, men en talangfull förare kan fixa det.

caromania Forummoderator
1 april 2011 · 9 296 Inlägg

Rquired skrev:
Jag kanske tänker fel, men var det inte samma sträckning av banan som den gode Clarkson kämpade för att nå 9:59 på med en Jaguar S-type? Han är knappast den skickligaste föraren, men jag kände att det var orimligt att "vem som helst" skulle kapa hans tid med tjugo sekunder i en Golf med runt 100hp. Men jag kan helt klart vara fel ute på den punkten. smile

Ingen aning men om det var så så skulle det förvåna mig om en Golf med 100hk gör det, oavsett förare faktiskt. Clarkson må vara ett pompöst svin men köra bil bättre än Mrs Smith kan han, han har ju trots allt mer erfarenhet än att läsa alla tester i Teknikens Värld. Han utför dem liksom.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Rquired Allmänt envis
1 april 2011 · 12 512 Inlägg

Sotam skrev:

Rquired skrev:
Jag kanske tänker fel, men var det inte samma sträckning av banan som den gode Clarkson kämpade för att nå 9:59 på med en Jaguar S-type? Han är knappast den skickligaste föraren, men jag kände att det var orimligt att "vem som helst" skulle kapa hans tid med tjugo sekunder i en Golf med runt 100hp. Men jag kan helt klart vara fel ute på den punkten. smile

Jag satt själv med stoppuret och tiden stannade på 9,4X min BTG. Ja, Clarkson kämpade med att komma ner under 10 min men på turistkörning är tiden också mycket beroende på trafik m.m. Den här killen hade tydligen kört lite gokart i sin ungdom så vem helst kommer inte ner på de tiderna, men en talangfull förare kan fixa det.

Ok, är så fallet bevisar tidigare nämnda videoklipp ännu mindre än först var befarat.

Caromania: Om du går in på Youtube och söker på "topgear s-type nurnburgring" hittar du klippet! Men som Sotam nämnde fanns det kanske skäl till tiden?

Senast redigerat av Rquired (1 april 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
caromania Forummoderator
2 april 2011 · 9 296 Inlägg

Rquired skrev:
Caromania: Om du går in på Youtube och söker på "topgear s-type nurnburgring" hittar du klippet! Men som Sotam nämnde fanns det kanske skäl till tiden?

Även om bältet tryckte på så tycker jag hon hade ganska fina lökar. Jeremy är ju trots allt man. Jag hade lätt tagit en kvart extra på mig. Eller i alla fall tio minuter.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Rquired Allmänt envis
2 april 2011 · 12 512 Inlägg

caromania skrev:

Rquired skrev:
Caromania: Om du går in på Youtube och söker på "topgear s-type nurnburgring" hittar du klippet! Men som Sotam nämnde fanns det kanske skäl till tiden?

Även om bältet tryckte på så tycker jag hon hade ganska fina lökar. Jeremy är ju trots allt man. Jag hade lätt tagit en kvart extra på mig. Eller i alla fall tio minuter.

Han kanske försökte, vem vet? Nånting gjorde han uppenbarligen för att reta upp henne eftersom hennes respons blev "I can do that in a van" (Och senare gjorde så i en Transit). wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang