5000
Sök

Krockat i vägg, körkort kvar?

Jävel
2 018 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Tja.

sladdade nyss in i en vägg med bilen, poolarna skrek att ja skulle hålla fullt därifrån men ja kan inte med folk som gör så, så jag stannade kvar..
Gick in till ägarna av väggen o berättade vad som hänt mm..
Vi har börjat skriva försäkringspapper men är inte klara än, ja ska skriva klart dom imorn när jag har alla uppgifter.

Jag har prövotid på mitt körkort (haft de mindre än ett halvår) får jag behålla de?
Min poolare sladdade in i ett staket för ungefär en månad sen o då fick han behålla sitt.

Men någon som är helt säker?
Bilen stog på farsan om de gör något i fallet.

You got to risk it, to get the biscuit :)

945 Inlägg
15 december 2009
Plankpojk skrev:
Tja.

sladdade nyss in i en vägg med bilen, poolarna skrek att ja skulle hålla fullt därifrån men ja kan inte med folk som gör så, så jag stannade kvar..
Vi har börjat skriva försäkringspapper men är inte klara än, ja ska skriva klart dom imorn när jag har alla uppgifter.

Jag har prövotid på mitt körkort (haft de mindre än ett halvår) får jag behålla de?
Min poolare sladdade in i ett staket för ungefär en månad sen o då fick han behålla sitt.

Poolare?

Jag är själv lite osäker ang. prövotiden men det har pratats om oändligt många gånger.
Varje gång har 80% fel om vad som faktiskt gäller, verkar det som.

Återkommer då jag hittat den fina tråden som handlade om exakt samma ämne,

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
15 december 2009
förstår inte varför alla ska hispa om den där jädras prövotiden då den enbart gäller om man blir av med kortet och får ta om de istället för och får tillbaka de 1-3 månader senare..

nej du lr inte bil av med de .. och är inte snuten inbladad finns de inga raporter på nått .
dvs fylla i försäkring papprerna din försäkring kommer paya väggen . sen läru få paya din bil sj om du ska ha den hel

så kan folk sluta hispa om den berömda prövotiden plz

1 207 Inlägg
15 december 2009
Polare krockade med en vägg i somras och han tappade körkortet eftersom de kunde härleda det till vårdslöshet i trafiken. I januari får han möjligheten att ta om det.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 december 2009
Du gjorde iaf helt rätt från första början med att stanna kvar och kontakta den som äger väggen, även om att sladda inte är helt optimalt. Men olyckor händer ju i vilket fall.
Angående körkortet, har du inte gjort nånting olagligt, som t.ex sladdat för mycket och det kan bevisas så ska det nog inte vara så illa. Men väggen får du nog betala nån självrisk på skulle jag tro.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1337
1 343 Inlägg
15 december 2009
Plankpojk skrev:
Tja.

anser du att du borde ha körkort om man säger så istället?
Skulle du vilja möta dig själv på svenska vägar?

I'm not a fighter, I'm a lover!

2 982 Inlägg
15 december 2009
Ja, ditt körkort är safe sålänge du inte vart hög eller full o inte heller vårdslös.

Xtravagant skrev:
anser du att du borde ha körkort om man säger så istället?
Skulle du vilja möta dig själv på svenska vägar?

Haha ISKALLT
Senast redigerat av Residence (15 december 2009)

Jävel
2 018 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Bjare: Poolare= slang för vänner som satt i bilen.

Mjo ja såg de, o även i denna tråden blev det olika svar..

MrEricsson: Yes, hade bara halv så den får jag nog laga själv. Ah hoppas på att det stämmer som dus äger, läste dock längre ner en som sa tvärt emot..

maco: dedär skrämmer mej rejält, hoppas verkligen att det inte blir så. Men Polisen var aldrig inkopplad i detta fallet, om det hjälper något.

Opelmadness: Mjo kände själv att de kändes B att sticka, o såg dessutom senare att regplåten låg kvar under väggen, så det hade varit väldigt oturligt att dra i detta fallet.
Ingen kan ju neka att de inte va på sladd in i väggen, men de var ju glashalt..

Xtravagant: Ett nytt sätt o se på det. Men tror nog att desamma kunde hänt nästan vem som helst just där. Men självklart är det ju självförvållat, jag hade aldrig behövt lägga i tvåan o tryckt ner gasen.

Residence: Tack, hoppas det stämmer. Jag körde inte alls fort.. jag var helnykter, o vårdslös är ju en tollkningsfråga, men de va ju svinhalt o ja valde inte direkt att sladda in i dedär med flit så.

1 271 Inlägg
15 december 2009
hej på dig hoppas det går bra med allt det där. skicka bilder på hur det blev och vilka åkte med?? samt vart var de gamla l vanliga??

själv tror jag körkortet inte ryker men det kan juh va så att du körde som en idoit enligt ögonen på ägare utav väggen så dom kontaktar polisen.

5 198 Inlägg
15 december 2009
Reglera är precis samma som när man inte har prövotid.. det som händer är OM man förlorar kortet så får man ta om det.. den utan prövotid får tillbaks det .

Jävel
2 018 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
-stoffe- skrev:
hej på dig hoppas det går bra med allt det där. skicka bilder på hur det blev och vilka åkte med?? samt vart var de gamla l vanliga??

själv tror jag körkortet inte ryker men det kan juh va så att du körde som en idoit enligt ögonen på ägare utav väggen så dom kontaktar polisen.

Tja Stoffe, aah ja skickar på msn, fick dom alldeles nyss. De va Ante, Zeb o Simon. Aah, i industrin där, berättar mer sen så vi inte pajar tråden.

Njamen tror inte att nån såg mej, o dom borde inte hört mej heller för ja varvade inte så mkt.. typ tomgång in i väggen sad

Jävel
2 018 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
gamlingen skrev:
Reglera är precis samma som när man inte har prövotid.. det som händer är OM man förlorar kortet så får man ta om det.. den utan prövotid får tillbaks det .

japp, så har jag också fått de förklarat. o Detta borde inte röra körkortet om ingen kan få de till vårdslöshet. Men det är riktigt jävla halt så jag hoppas att dom har överseende, o man ser på skaderna att de inte gick så fort heller.

Jävel
2 018 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Ja tack grabbar o eventuellt tjejer som svarat, nu känner jag mej säkrare smile

Sök