Köpråd: v40 t4 eller 2,0t?

Cupra_
1 januari 2010 ·

Fas 1 är inget skit, men Fas 2 förbättrades på 1800 punkter enligt Volvo. Vad jag förstått så vill man ha effekt så ska man ta en 2,0T men sätta i block från en T4..

Krist
1 januari 2010 · 716 Inlägg

Min s40 steg 1 chip har slår en t4 steg 1 varje dag. Min polares, vet inte om andra bilar är likadana. 2.0t gör 0-100 bara av att använda vxl 1 och 2. För att komma upp till 100 i en t4, krävs vxl 3. Men fulltrycksturbon ger lite mer känsla om kraft och bilen känns lite sportigare. vet inte om ja inbillar mig. Jag e asnöjd me min 2.0t. Skulle rekomendera en 2.0t år 00 (KÖP INTE 01!!). fixa på en t4 turbo, avgas från turbon, mappa skiten så har du 260hk. Kostar dig ca 10-15k för att fixa dedär. Då slår du t4 steg 3 alla dagar...

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
luunggan
1 januari 2010 · 956 Inlägg

Krille_A4 skrev:
Min s40 steg 1 chip har slår en t4 steg 1 varje dag. Min polares, vet inte om andra bilar är likadana. 2.0t gör 0-100 bara av att använda vxl 1 och 2. För att komma upp till 100 i en t4, krävs vxl 3. Men fulltrycksturbon ger lite mer känsla om kraft och bilen känns lite sportigare. vet inte om ja inbillar mig. Jag e asnöjd me min 2.0t. Skulle rekomendera en 2.0t år 00 (KÖP INTE 01!!). fixa på en t4 turbo, avgas från turbon, mappa skiten så har du 260hk. Kostar dig ca 10-15k för att fixa dedär. Då slår du t4 steg 3 alla dagar...

Vad har din polare för årsmodell? I den fakta som Torpis skrivit här på fourmet så drar ju en t4 fas2 jämt med en steg 3 fas1. Så fas2 går ju bättre original än fas1.

Detta gällde ju t4, men kanske också stämmer på 2.0t också.

Tänkte iaf din polare har en fas1 och du en fas2.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Krist
1 januari 2010 · 716 Inlägg

luunggan skrev:

Krille_A4 skrev:
Min s40 steg 1 chip har slår en t4 steg 1 varje dag. Min polares, vet inte om andra bilar är likadana. 2.0t gör 0-100 bara av att använda vxl 1 och 2. För att komma upp till 100 i en t4, krävs vxl 3. Men fulltrycksturbon ger lite mer känsla om kraft och bilen känns lite sportigare. vet inte om ja inbillar mig. Jag e asnöjd me min 2.0t. Skulle rekomendera en 2.0t år 00 (KÖP INTE 01!!). fixa på en t4 turbo, avgas från turbon, mappa skiten så har du 260hk. Kostar dig ca 10-15k för att fixa dedär. Då slår du t4 steg 3 alla dagar...

Vad har din polare för årsmodell? I den fakta som Torpis skrivit här på fourmet så drar ju en t4 fas2 jämt med en steg 3 fas1. Så fas2 går ju bättre original än fas1.

Detta gällde ju t4, men kanske också stämmer på 2.0t också.

Tänkte iaf din polare har en fas1 och du en fas2.

Hans e fas 1. År 99. fabrikschippad steg 1 säger han. Helt orginal i övrigt.

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
striper
27 januari 2010 · 392 Inlägg

Jag skulle satsa på en 2.0t. Billigare i inköp, billigare i försäkring och sen lämnar du in den för chippning för 4k. Ska ge samma antal hp men mer vrid än t4 orginal.

Inget fel med ngn av dem. Dock är fler t4 hårdare körda då det oftast är en viss typ av männiksor som köper en större motor.

godd luck

Volvo s40 2.0T "The Ghost Cruiser" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang