5462
Sök

Problem med bilköp tidgare ägaren vägrar att posta ägarpapperna.

1 364 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Tjenna köpte mig en bil för ett tag sedan var nere och hämta den med 3 kompisar. killen som sålde bilen hade inga ägar papper kvar men beställde nya när jag var där och skulle skicka dom till mig när han fått hem dom. Vi skrev kvitto han fick pengar och jag åkte.

nu efter en vecka så smsar han mig och säger att han vill ha 400kr till för papprerna plus 400kr för sterion som satt i som jag fick till! mad självklart så sa jag nej och då säger han att han inte kommer posta några papper trots att jag hotar med att göra en anmälan på honom.

så nu står jag mitt i skiten med en bil som jag inte står som ägare på:(

Vad ska jag göra! ?:S

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
3 januari 2010
Anmäl honom.  Han har ju i princip kvar bilen och dina pengar.

One Man Clan
4 287 Inlägg
3 januari 2010
hur mycke gav du för bilen?

ställer du den på ett dumt ställe får ju han betala alla böter å avgifter för att forsla bort bilen...kan ju skrämma han med de för du har ju 3 vittnen + kvitto på bilen... skrämmer du han med de så fyller han nog i papprena... en polare till mig gjorde så när han inte fick papprena å de löste sig tongue

bara ställa den mitt på ett övergångställe i en rödljuskorsning eller dyl....

edit: du kan även anmäla honom för bedrägeri då han ändrat uppgifterna om köpet då priset helt plötstligt höjdes.
Senast redigerat av Xuri (3 januari 2010)

Pan
3 januari 2010
Det är för han det blir problem. Du har ju kvitto på den så smile Knappast ditt problem att han inte byter ägare på den. Som Xuri säger det blir till att parkera den lite dumt några gånger sen skriver han nog över ägar pappret. Blir ju tråkigt för han att betala massa böter. smile

I got Dubs!
2 423 Inlägg
3 januari 2010
ring till ts, har du kvitto är det lugnt.

213 Inlägg
3 januari 2010
Ska du anmäla det till TS så kommer det att ta 2 månader innan det kan gå igenon.
Kompisen råkade ut för det.

Bor han långt bort ?
Kan vara värt att åka och hälsa på han.

Egenföretagare
999 Inlägg
3 januari 2010
Som sagt det är han som förlorar på att inte skicka in ägarpapperna.
Bara att förklara för honom att han blir betalningsskyldig för alla p-böter som bilen får, ifall du råkar parkera fel så där 5-10 gånger lol

1 265 Inlägg
3 januari 2010
kolla så bilen är påställd o försäkrad o sånt, annars får du böter för de

1 364 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Bilen är påställd och allt tongue

Men det spelar väll ingen roll vad jag köpte bilen för? tongue

summorna han begärde var ju inte jätte höga.
men man kan endå inte göra så..
Sen om jag nu skulle betalat dom så hade han kanske "kommit på" att det var nytt avgasystem eller något mer han vill ha betalt för tongue

låter mig inte luras av någon fattig tölp som försöker lura på sig mer pengar iaf :p

Ska ringa och höra med Transportstyrelsen imorgon.

Tack för alla svar! big_smile

Pan
3 januari 2010
Beangt skrev:

Sen om jag nu skulle betalat dom så hade han kanske "kommit på" att det var nytt avgasystem eller något mer han vill ha betalt för tongue

låter mig inte luras av någon fattig tölp som försöker lura på sig mer pengar iaf :p

Gör så. Köpte själv bil av en snubbe som var jävligt skum och han hade inte ägarpappren på bilen. Skrev kvitto och allt hade vittnen osv. Tänkte fan om jag blir blåst nu. Men sen kom jag på att det är inte särskillt smart av han att inte ställa över bilen på mig. Blir ju bara typ problem för honom då tongue Kan ju dra på sig skulder osv.

MVH

564 Inlägg
3 januari 2010
Har du kollat så att han verkligen är den riktiga ägaren så att bilen inte är stulen? Om de sakerna stämmer så kan du ju höra med honom om han vill betala P-böterna som bilen kan råka få, precis som några tidigare skrivit.

Helst ska man inte göra bilaffärer med någon som inte har ägarbeviset. Det kan ju vara så att bilen är stulen.

One Man Clan
4 287 Inlägg
3 januari 2010
Beangt skrev:

bara kolla upp hur fan de blir med försäkringar, OK om man köper en bil å den står på annan ägare några dagar men om man tecknar en försäkring på en bil som man inte "äger på 3-4 veckor" e nog inte så bra om något går fel.

värdet tänkte jag mer på om han vill blåsa dig totalt så kan man ju ge tillbaka om de var en billig bil alltså tongue

FreddeK
3 januari 2010
han har stulit dina pengar! bara åk tillbaka med bilen och få pengarna tillbaka! hade inte velat ha hans bil som han äcklat sig i...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
3 januari 2010
bajsa i skuffen och baksätet och ge tillbaka bilen o säg att du ändrat dig, eller gör som övriga sagt med p-böter o kontakta transportstyrelsen

1 364 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Nu är det så att jag vill ha bilen därför jag köpte den!
Har 40mil att åka tur och retur det är jag inte heller så sugen på att göra igen hmm

Den är inte stulen då jag fick se hans körkort samt har kollat upp vem som äger den så det är inga problem.

Åka dit lägga en sten på gasen mot hans hus kanske? :p

hade nästan varit värt det iställer för pengarna tongue

Skämt och sido så måste det ju lösa så att jag blir ägaren på bilen?

888 Inlägg
4 januari 2010
Vad är det för bil och var köpte du den?

Sök