Hur är saab 9000 a50 som bil?

Rezet
4 januari 2010 · 86 Inlägg

Hejsan!
Jag har så jäkla svårt att bestämma mig för vilken bil jag ska ha som första bil och en 9-3 aero är ganska slitna för ca 50,000kr!
Men hur är Saab 9000 a50 jag har hört att dom är trånga för att ratten sitter för långt ner går inte det att justera? Eller är det en fast ratt? Och hur är sätena? Är dom sköna och så? Jag hade nog tänkt mig en 2,0t isf på 150 hk p.g.a försäkringen hmm går dom dugligt bra ?

Skulle vilja ha snabba svar !

Senast redigerat av Rezet (4 januari 2010)

lingua
5 januari 2010 · 2 271 Inlägg

Ratten är justerbar ja, har ingen A50 själv men brorsan har.
Inte mycket som skiljer från min för den delen heller men trånga är dom definitivt inte, stor plats i baksätet är det med.
Sätena tycker jag är bland de skönaste som finns från den perioden.

Ang 2.0t kan jag inte svara på då jag har 2,3t, men att det skulle vara några större
summor i försäkringsväg har jag svårt att tro.
Detta får dock någon annan yttra sig om.

Om du ändå kollat på 9-3 Areo? Varför inte  A50 2,3T med sina 225hk?wink

//tompa

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Ekis!
5 januari 2010 · 1 210 Inlägg

Jag har en 9000 2.3 aero.. och ratten är justerbar... sen är de en bil med kanon komfort för sin ålder, en modern bil på den tiden den byggdes.. sen har ju jag pilot stolarna i min och dessa stolar förhöjer bilens komfort nå extremt.. smile

Enligt mig fortfarande en modern bil! för vettig peng... dessutom så är de rätt motor familj i den som går utan större problem att plocka effekt ur tongue  själv har jag 290hk som enligt mig är ganska lagom om du vill ha en brukis som endå piskar lite vid rödljus wink

så leta efter en fin 9000 aero så tror jag du kommer bli nöjd smile

mvh//Micke

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang