Protestera mot Saabs nerläggning vid Riksdagshuset

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
6 januari 2010 · 3 404 Inlägg

tkd_rille skrev:
Låter riktigt korkat att ställa sig utanför svenska riksdagen och protestera, de skiter väl totalt i om de står några stycken där.

Det är väll det som är problemet, dom skiter fullständigt i allt verkar det som... roll Nä en parkbänk och en flaska starkt hade passat dom bättre

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
MeloveGolf Vw trimmare
6 januari 2010 · 2 995 Inlägg

Funkiee skrev:
lol Man kan ju undra vafan GM håller på med, alla vet det iof, men jag fattar inte varför dom vill sabba så otroligt många människors liv.. Jävla svin

Ja det är säkert det dom vill....eller så vill dom inte riskera att ännu fler följer med i fallet..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Funkiee Saab älskare!
6 januari 2010 · 4 597 Inlägg

Fler? hur resonerar du då?

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Tuffhaggman
6 januari 2010 · 864 Inlägg

Jag är intresserad av att se hur du resonerar när du påstår att Obama kan göra vad han vill med GM.

MeloveGolf Vw trimmare
6 januari 2010 · 2 995 Inlägg

Funkiee skrev:
Fler? hur resonerar du då?

Gm har gått dåligt och man har fått pengar i hjälp men dom har inte fått pengarna för att bara slänga dom i pengaslukande hål (saab,saturn osv) utan man försöker rädda gm genom att göra sig av med divisioner som inte ger något annat än förluster, fortsätter man att slösa pengar på produkter ingen vil ha så går hela gm i graven och det skulle slå ganska hårt eftersom Gm har en enorm omsättning och påverkar många tusen företag.

Saab går under = tråkigt
Gm går under = Katastrof

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Funkiee Saab älskare!
6 januari 2010 · 4 597 Inlägg

Varför ska GM gå under för att saab säljs? och dessutom är inte saab ett pengaslukande hål. Är du insatt i ämnet? Har du info om hur det verkligen var med saab och GM?

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Jimmen Svärmorsdrömmen
6 januari 2010 · 63 Inlägg

Saab är väl pengaslukande om nått och har väl aldrig gått bra, har du annan information så vill jag höra :-)

JimboSlusk
Volvo 744 GLE "754TIC" (2011)
Audi GT "Turbo" (1983)
Audi S6 (1996)
Knugcab
6 januari 2010 · 5 111 Inlägg

Det är fruktansvärt för många människor att Saab läggs ned, men det var nog trots allt oundvikligt.

Jag är också tveksam till att staten skulle rädda Saab. Ja, det är ett hårt slag för Sverige med alla som blir arbetslösa, alla som dras med i fallet, minskade intäkter osv. men det kommer ju förr eller senare att reparera sig på något sätt. Saab har ju inte direkt genom historien varit kända för att gå med vinst och sälja bra, så att säga... Skulle det ändras bara för att staten gick in - eller skulle staten behöva stå och hålla Saab i respirator år ut och år in - i så fall skulle det bli väldigt dyrt.

Sen undrar jag... Hur många av de som klagar har någonsin köpt en ny Saab?
Har man inte gjort DET, så tycker jag att man ska försöka tänka till både en och två gånger innan man klagar på någon annan.
För en förutsättning för att ett bilföretag ska överleva är ju att de säljer bilar. Det har det som bekant gått dåligt med för Saab. Så vems fel är det att Saab läggs ned?
Jo, mitt. Och ditt, om du tillhörde samma grupp människor som mig och som så många andra. Vi som aldrig köpte oss en ny Saab.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Tuffhaggman
6 januari 2010 · 864 Inlägg

Saab kan jämföras med en trasig växlingsmaskin där du bara får ut en bråkdel av det du stoppar in....

MeloveGolf Vw trimmare
6 januari 2010 · 2 995 Inlägg

Funkiee skrev:
Varför ska GM gå under för att saab säljs? och dessutom är inte saab ett pengaslukande hål. Är du insatt i ämnet? Har du info om hur det verkligen var med saab och GM?

Är du läskunnig? Går det dåligt för ett företag gör man sig av med saker som kostar..
är du insatt i ekonomi överhuvudtaget? Hur menar du var med saab och GM?

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
6 januari 2010 · 2 203 Inlägg

Funkiee skrev:
Varför ska GM gå under för att saab säljs? och dessutom är inte saab ett pengaslukande hål. Är du insatt i ämnet? Har du info om hur det verkligen var med saab och GM?

Är du insatt i ämnet? Saab har aldrig gått med nämnvärd vinst så dom har kunnat stå på egna ben utan det är alltid någon annan som har varit med i leken och skjutit in miljard efter miljard i det pengaslukande hålet vid namn Saab. GM har inte pengar att slösa längre så då går det som det går för Saab.

Tuffhaggman
6 januari 2010 · 864 Inlägg

Funkie: Du har fortfarande inte svarat mig angående ditt resonemang om Obamas totalstyre över GM.

*Att skjuta in miljarder i ett förlustföretag lär ju knappast intressera honom mer än någon annan tänkande människa. Men det är en annan historia, nu är jag bara intresserad av hans styre över GM.

Senast redigerat av Tuffhaggman (6 januari 2010)

Funkiee Saab älskare!
6 januari 2010 · 4 597 Inlägg

Jimmen skrev:
Saab är väl pengaslukande om nått och har väl aldrig gått bra, har du annan information så vill jag höra :-)

Är dom? Kollar man på GM så har de lagt skiten som deras andra bilar fått på saab.. och dessutom så hade saab inte varit pengaslukande om GM hade givit saab pengar till o utveckla mer modeller, stora o små, men framför allt mindre bilar. folk vill ha mindre o snåla bilar nu för tiden

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Funkiee Saab älskare!
6 januari 2010 · 4 597 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Funkiee skrev:
Varför ska GM gå under för att saab säljs? och dessutom är inte saab ett pengaslukande hål. Är du insatt i ämnet? Har du info om hur det verkligen var med saab och GM?

Är du läskunnig? Går det dåligt för ett företag gör man sig av med saker som kostar..
är du insatt i ekonomi överhuvudtaget? Hur menar du var med saab och GM?

Nej jag är inte läs kunnig, tack för det.
Jag förstår inte hur fan GM kan gå åt helvete om saab säljs till ett annat företag. Gm får pengar, och slipper saab.

Tuffhaggman skrev:
Funkie: Du har fortfarande inte svarat mig angående ditt resonemang om Obamas totalstyre över GM.

Inte totalstyre, man har är ju överhuvudet över GM då dom har mer ägande del i GM. Vem säger imot presidenten på en sådan sak?

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
MeloveGolf Vw trimmare
6 januari 2010 · 2 995 Inlägg

Funkiee skrev:
Nej jag är inte läs kunnig, tack för det.

Och inga mer sarkastiska saker nu då big_smile

Gm vill göra sig av med saab snabbt, köparna är väldigt sällan snabba eller 100% tillförlitliga
men beslut måste fattas snabbt om gm ska börja gå bra igen!

Funkiee skrev:
Inte totalstyre, man har är ju överhuvudet över GM då dom har mer ägande del i GM. Vem säger imot presidenten på en sådan sak?

var lite för snabb usa äger en del av gm men besluten tas knappast från stats eliten utan på gm-nivå
även om regering gjort en del påtryckningar på gm om att gra sig av med avdelningar som kostar massa pengar..

Senast redigerat av MeloveGolf (6 januari 2010)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
kolvas
6 januari 2010 · 4 001 Inlägg

Funkiee skrev:

MeloveGolf skrev:

Funkiee skrev:
Varför ska GM gå under för att saab säljs? och dessutom är inte saab ett pengaslukande hål. Är du insatt i ämnet? Har du info om hur det verkligen var med saab och GM?

Är du läskunnig? Går det dåligt för ett företag gör man sig av med saker som kostar..
är du insatt i ekonomi överhuvudtaget? Hur menar du var med saab och GM?

Nej jag är inte läs kunnig, tack för det.
Jag förstår inte hur fan GM kan gå åt helvete om saab säljs till ett annat företag. Gm får pengar, och slipper saab.

Tuffhaggman skrev:
Funkie: Du har fortfarande inte svarat mig angående ditt resonemang om Obamas totalstyre över GM.

Inte totalstyre, man har är ju överhuvudet över GM då dom har mer ägande del i GM. Vem säger imot presidenten på en sådan sak?

det finns redan x antal trådar som avhandlat Saabs bekymmer och varför GM inte är jätteintresserad av att sälja Saab, ska allt behövas gå igenom i denna tråden också?

det är ett fåtal personer som är helt övertygade om Saabs förträfflighet men dom som känner branschen väl, nämligen andra aktörer inom bilbranschen har inte visat något intresse för Saab, det måste säga en hel del mera faktiskt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
6 januari 2010 · 946 Inlägg

alexanderbilar skrev:
hur ser intresset ut? det skule vara roligt om även vi i Saabs hemland visade att Saab är viktigt här också!

Återigen denna debatt kring Saab... Alla vill att Saab ska leva kvar, att de ska fortsätta producera bilar och att det är för jävligt om de skulle läggas ner. Dock finns det ju en anledning till att man lägger ner Saab - det är helt enkelt inte lönsamt. Varför då? Jo, för att inte tillräckligt många bilar säljs. Så enkelt är det ju!

Det är skrattretande när man läser på olika forum , t ex Teknikens Värld, Auto Motor & Sport och garaget.org, vad folk som "värnar" om Saab själva kör för bilar. Toyota Corolla, Kia Ceed, Daewoo Matiz, Mercedes C-klass, VW Bora, Volvo V70 osv osv osv.

Se även denna trådskapares kärra: Ford Focus...

Alla vill att alla ska köpa en Saab, utom en själv som ska slippa. Ja, ni fattar ju... Alla som vill att Saab ska räddas har ju själva gjort ett aktivt val vid sitt bilköp, hade man verkligen varit så förbannt värnande om Saab hade man kanske köpt en sån istället för en sydkoreansk lådbil.

Liten tanke bara...

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Rock-Star
6 januari 2010 · 2 982 Inlägg

ehh. exakt som vissa säger; vad har staten med saab o göra??
saab = företag..
företag går i konkurs varje dag. ska staten rädda alla företag som konkar?

nää ställ er framför konsum istället som sagt.

gamlingen
6 januari 2010 · 5 198 Inlägg

rädda saab,, köp en varsin ny

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 januari 2010 · 3 929 Inlägg

Funkiee skrev:
lol Man kan ju undra vafan GM håller på med, alla vet det iof, men jag fattar inte varför dom vill sabba så otroligt många människors liv.. Jävla svin

Du lär ju skämta ...
Kan du ens någonting om ekonomi?

GM har varit Saab's livlina i så många år nu och när denna lågkonjukturen kom så läggs Saab ner!
Jag fattar inte varför ni ska grina så mycket då GM har fått lägga ner fler märken som Pontiac osv.

Sluta grina och läs ekonomi/politik!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang