5778
Sök

Kan ett bil-larm lösa ut av att det är kallt ute?

Power of changes
270 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Kanske en konstig fråga men :

Kan larmet tjuta sig för att det är för kallt ??

För att för 20 min sen så gick ett bil larm sen gick mitt bil larm sen gick en 3:e bils larm :S

för 2 dagar sen typ vid halv 3 så hade mitt bil larm gått också, min syster klicka bort det och sa det till mig dagen efter.

eller är det någon j*vla pundare som går runt parkering å slår på bilar ?

Power 0f You

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 januari 2010
Vad har du för larm? eftermarknads eller orginal larm, och i vad för bil? Kan vara snö/is som smälter vid körning vid någon kontakt, för att sedan frysa på och kanske hindra kontakt eller dyligt.

Power of changes
270 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
Vad har du för larm? eftermarknads eller orginal larm, och i vad för bil? Kan vara snö/is som smälter vid körning vid någon kontakt, för att sedan frysa på och kanske hindra kontakt eller dyligt.

Original larm på en Mercedes c200 kompressor -00

haha men hur kan det hända så på 3 bilar ?

Men alltså det är möjligt ?
för på min förra bil s80, så vart det inget

Power 0f You

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 januari 2010
kan varit någon som kanske knackat på rutan och glaskross detektorerna har gått i gång på de, o dom har gjort de på flera bilar för o retas, han vara svårt o veta över en datorskärm liksom

Power of changes
270 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
kan varit någon som kanske knackat på rutan och glaskross detektorerna har gått i gång på de, o dom har gjort de på flera bilar för o retas, han vara svårt o veta över en datorskärm liksom

okej, men nu har ett larm gått i 20 minuter nu !

Han stänger av det sätts på

Han stänger av det sätts på

Men mitt har inte gått, så det kan vara nått med snön som du skrev också ?! eller

Power 0f You

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 januari 2010
Någonting kan också störa larmen, strålning från... tja vad som helst är ofta smått underskattat när det gäller vad det kan ställa till med. Kan en nyckeldosa låsa upp och larma av bilen från 50m håll kan nog tex en högspänningsledning som går ovanför ställa till lite falsklarm om förhållanden är rätt.

Sedan kan även tex trådarna i en eluppvärmd bakruta ställa till med problem, på en del bilar tex. Volvo V70 har dessa ersatt krossensorerna i bakrutan. Och sådana rutor används flitigt i detta väder även om din 00a är en sedan antar jag?

Vilda teorier kan även dem pricka rätt ibland. Kan det vara så att din bil larmade av en tillfällighet och grannens är en kombi med elbakruta? Och larmar bilarna enbart på denna parkeringen eller vart man än ställer dem? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Power of changes
270 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Vilda teorier kan även dem pricka rätt ibland. Kan det vara så att din bil larmade av en tillfällighet och grannens är en kombi med elbakruta? Och larmar bilarna enbart på denna parkeringen eller vart man än ställer dem? smile

nej de just på den här parkeringen tongue
när ja står hos bruden så händer inget. 
Ja det är en sedan smile  Grannen har en toyota hiace, och bilen på min högra sida är en audi a4 kombi

föresten var det inte du som sa till mig för ett par månader sen eller så att : om man slår av höger backspegel på en v70 så startar inte bilen ?!
Senast redigerat av octavia (8 januari 2010)

Power 0f You

Power of changes
270 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
eller så va det en v50

Power 0f You

4 767 Inlägg
8 januari 2010

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 januari 2010
octavia skrev:
eller så va det en v50

Hmm, det var vänster backspegel på en V50 med viss motor. Om det var 1.8F?, det var nämligen så att när Teknikens Värld byggde sin projektbil Klorofyl baserade de denna på en V50 (bla Motorn). Och vid de första försöken startade inte bilen, just pga att sensorn som satt i vänster backspegel inte fått följa med till det nya bilen smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 januari 2010
Hörde nå liknande om falsklarm här och var då teorier om spänningsfall i batteriet som gjorde att det larmade.

Kan det vara någon sanning i det tro?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök