Golf VR6 -92 trycker ur sig vatten

eXe
19 januari 2010 · 230 Inlägg

Kan kolla imöra på stenberg, så kan ja höra av mig.

Volvo 242 "M50in" (1975)
Ak91
16 mars 2010 · 1 Inlägg

LillMadde-89 skrev:
Hej jag har problem med min kära bil sad Det är en Golf III VR6 -92 som gått 27xxx mil

Den trycker ur sig vattnet ur expansionskärlet. Alltså de blir för högt tryck i kylsystemet hmm

Tempmätaren funkar ju inte heller så man vet ju inte om tempen är onormalt hög.

Killen har kollat på bilen och kylaren läcker i gavlarna men han funderar på om det skulle kunna vara topplocket som är dåligt

Kan vara topplockspakningen som e kass om de är så att den trycker ur sig vatten även om motorn är kall.

maco
16 mars 2010 · 1 207 Inlägg

Ak91 skrev:

LillMadde-89 skrev:
Hej jag har problem med min kära bil sad Det är en Golf III VR6 -92 som gått 27xxx mil

Den trycker ur sig vattnet ur expansionskärlet. Alltså de blir för högt tryck i kylsystemet hmm

Tempmätaren funkar ju inte heller så man vet ju inte om tempen är onormalt hög.

Killen har kollat på bilen och kylaren läcker i gavlarna men han funderar på om det skulle kunna vara topplocket som är dåligt

Kan vara topplockspakningen som e kass om de är så att den trycker ur sig vatten även om motorn är kall.

Trådläsaren här...

Civc_Mannen
16 mars 2010 · 6 Inlägg

Köp en komprissions mätare, kostar nästan ingenting och då får du veta bättre ifall det kan vara nåt med toppen.

Boostrider Försöker iaf
16 mars 2010 · 1 998 Inlägg

Den blev skitbra efter att vi bytte pump, kylare, termostat och locket till expansionskärlet.

Alla grejer va verkligen dåliga så de kunde ju inte bli sämre iaf wink

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
MatsVrR6
7 november 2013 · 1 Inlägg

Hej jag hade samma fel på min VR6 -93 som har gått 28 tusen mil för den dricker glykol vet ej var felet är. Behöver hjälp av nån som kan, för jag vill inte fylla på glykol varje gång.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang