2929
Sök

Ostjälbar bil

653 Inlägg
11 januari 2010
haha löljigaste ja har hört big_smile

Smoke tires not drugs

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
11 januari 2010
Med en bärbar dator, obd kabel, lite program och nyckel och fil, så är man på god väg och kunna stjäla en bil.

Lev livet, det kan ta slut fort

177 Inlägg
11 januari 2010
TenZer skrev:
BergsST skrev:
Finns inga ostjälbara bilar, titta bara på BMW, Mercedes och Audi som lägger ofantliga summor på att försöka få till bilar ingen kan sno.

Men vilka bilar e det som e överrepresenterade i tv3s efteslyst?
Mest X5, X6 7-serie, S-klass

Jo men då har väll asen ofta snott nycklarna? BMW vet jag är knepiga att komma in i men omöjligt är det ju absolut inte.

Sen kan man ju fråga som vad som är bäst, att bli rånad med vapen för att aset vill ha nyckeln eller att bilen bara är borta? roll Pest eller kolera men jag skulle nog hälldre bara fått bilen snodd....

Jo det kan så vara, är ingen biltjuv så jag vet inte hur det går till riktigt..
Å andra sidan kan det väl vara värt att dom snor hela bilen ist för att inte lyckas o bli skitförbannade och sabbar hela bilen sad

Min står i larmat garage iaf intill huset, äger även en pistol big_smile

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

Smålänning
7 887 Inlägg
11 januari 2010
Efter 2001 är det standardiserad diagnos till motorsyrningen i ALLA bilar som sålts i USA och Europa.

Kan kanske tänka att det behövs samma grejer för att knäcka dom?

Enda som kan försvåra är att montera ett mekaniskt tändningslås (många har bara en sensor ju).

Tror en Lada Niva är mer svårsnodd än både Saab 9-5, Volvo V70, BMW 750iL och Mercedes S600...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

16 197 Inlägg
11 januari 2010
Olsson-Aero skrev:
DusanMandick skrev:
hehe vilka lirare, 10 min och en dator med tillgång till bilens diagnostik så kan man köra iväg sen efter lite pill med tändningslåset. eller nej nu har ja fel. DE GÅR JU INTE sno en saab tongue

Alla bilar går att sno. Diagnostikutaget sitter inte på utsidan av bilen så du vet. Först måste du ta dig in i bilen utan att larmet går igång. Sen måste du få igång tändning för att bli av med backspärren om det inte är en automat. Om jag inte har fel måste in larmboxen för att låsa upp för att bli av med immobilizer, eller rentav kapa signalen när ägaren larmar av eller på (finns instrument på ebay).

fast de flesta nya bilar har inte orginallarm utan bara startspärr.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Smålänning
7 887 Inlägg
11 januari 2010
Olsson-Aero skrev:
DusanMandick skrev:
hehe vilka lirare, 10 min och en dator med tillgång till bilens diagnostik så kan man köra iväg sen efter lite pill med tändningslåset. eller nej nu har ja fel. DE GÅR JU INTE sno en saab tongue

Alla bilar går att sno. Diagnostikutaget sitter inte på utsidan av bilen så du vet. Först måste du ta dig in i bilen utan att larmet går igång. Sen måste du få igång tändning för att bli av med backspärren om det inte är en automat. Om jag inte har fel måste in larmboxen för att låsa upp för att bli av med immobilizer, eller rentav kapa signalen när ägaren larmar av eller på (finns instrument på ebay).

Immobilizern brukar inte stoppa tändningen, utan bara göra så att inte bilen går igång.

Bara du får igång tändningen så kan du programmera om immobilizern med rätt instrument.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 januari 2010
Eller så släpar man bara upp skiten på en trailer och kör iväg, eftersom i princip inte en jävel reagerar om ett larm går idag. Finns viljan att stjäla/bryta sig in i något är det inte mycket man kan göra för att förhindra detta....

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Random Hero
4 047 Inlägg
11 januari 2010
Olsson-Aero skrev:
DusanMandick skrev:

nee ja jobbar ju bara inte på bosh autoservice så de vet ja inte jag ? för ja använder ju inte en fsa 740 4 ggr/ dagen för o kolla diagnostiken på diverse bilar ? så ja kan ju omöjligt veta att den sitter inne i bilen ?
har inte ens påstått att diagnos uttaget sitter utanför bilen?

sen verkar du inte veta vad du pratar om överhuvudtaget så ta reda på fakta ist
Senast redigerat av DusanMandick (11 januari 2010)

Dog food lid. Backwards

87 Inlägg
11 januari 2010
Vad de flesta inte verkar fatta är att nya bmwn och mercor i efterlyst alltid själs med nyckel, det gjordes det inte i detta fall, vilket är mycket unikt.

177 Inlägg
11 januari 2010
S4_AllarN skrev:
Vad de flesta inte verkar fatta är att nya bmwn och mercor i efterlyst alltid själs med nyckel, det gjordes det inte i detta fall, vilket är mycket unikt.

"Inte i detta fall"?? Finns väl ingen här som nämt nåt om nån specifik BMW el Merca som blivit stulen?
Och hur vet du att dom blivit stulna med nyckel? Är ju inget dom direkt berättar i Efterlyst.

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

Random Hero
4 047 Inlägg
11 januari 2010
Olsson-Aero skrev:
DusanMandick skrev:
Olsson-Aero skrev:

nee ja jobbar ju bara inte på bosh autoservice så de vet ja inte jag ? för ja använder ju inte en fsa 740 4 ggr/ dagen för o kolla diagnostiken på diverse bilar ? så ja kan ju omöjligt veta att den sitter inne i bilen ?
har inte ens påstått att diagnos uttaget sitter utanför bilen?

sen verkar du inte veta vad du pratar om överhuvudtaget så ta reda på fakta ist

Jasså? Mr BoschHaxx0r, vad har jag för fel då?

de skriver ja inte på ett fritt forum, blir ju som en guide hur man snor bilar

Dog food lid. Backwards

1 697 Inlägg
11 januari 2010
Men tänk vad glada alla tjuvar skulle bli.

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
11 januari 2010
men sen så e de ju inte så svårt att bara komma in i nya bilar.
många nya bilar har funktionen att öppna rutorna låsa upp dörrarna(om bilen e låst) om bilen skulle börja brinna.
så får man bara reda på vart brandsensorerns sitter så e de ju bara dit mä tändaren å voala!

sen så har man ju bara resten kvar, lyckas starta bilen å sticka där ifrån.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

8 890 Inlägg
12 januari 2010
Olsson-Aero skrev:
DusanMandick skrev:

Lycka till säger jag bara lol
Koden ändras vaje gång man trycker på dosan..... dvs inte samma kod man öppnar med som vid låsning.

Diverse MacGyver teorier fungerar endast på TV.

Att Svensson blir misstrod av FB kan vi tacka alla oärliga försäkringstagare....
Senast redigerat av Hamilton (12 januari 2010)

Fotograf på tierpidag.se

1 697 Inlägg
12 januari 2010
Hamilton skrev:
Koden ändras vaje gång man trycker på dosan..... dvs inte samma kod man öppnar med som vid låsning.

Hur fungerar det? Hur kan bilen veta vilken nyckel det är, då måste det vara förprogrammerat i vilken ordning den ska gå igenom koderna, eller?

8 890 Inlägg
12 januari 2010
Juvakka skrev:
Hamilton skrev:

Hur fungerar det? Hur kan bilen veta vilken nyckel det är, då måste det vara förprogrammerat i vilken ordning den ska gå igenom koderna, eller?

Nycklarna eller dosorna som det är till SAAB är programerade till bilen

Fotograf på tierpidag.se

1 697 Inlägg
12 januari 2010
Hamilton skrev:
Juvakka skrev:
Hamilton skrev:

Nycklarna eller dosorna som det är till SAAB är programerade till bilen

Det innebär ju att den följer ett program med vilken nästa kod är. Vilken jädra lista med koder det måste vara tongue

1 697 Inlägg
12 januari 2010
Sen finns det en nackdel med den typen av lås oxå. Det kan låsa sig så du inte får upp eller igen låset.

8 890 Inlägg
12 januari 2010
Elda skrev:
Att däremot blocka signalerna med en störutrustning var populärt för ett år sedan, eftersom bilen aldirg låstes så var det inte svårt att sno den smile

Du har likväl en obrukbar bil eftersom du inte kan starta den roll

Fotograf på tierpidag.se

113 Inlägg
12 januari 2010
Typiskt F-bolag, spelar ingen roll vilket F-bolag det gäller. när de väl kommer till kritan så har de alltid rätt vad gäller saken, de är sen upp till dig att kunna motbevisa dom. Tragiskt hur som.
Senast redigerat av Hexon (12 januari 2010)

Mvh Hexon

Sök