Hmmm.. Pinsammaste?
Måste ha varit när jag hade min Vectra A. Läänge sen. Jag och en polare kom på att vi ville ha nåt gott till filmen och satte iväg till närmaste öppna ställe, ca 1,5 mil bort.
Det stängde nio och vi for kvart i.
Kommer till korsningen jag ska svänga vänster i och vänsterbromsar ut på ett lagom lätt förställ, växlar ner och får till det fint...
Väl intill korsningen har jag fått ner farten bra och ska svänga in i korsningen.
Där, mitt ivägen hade det visst nitat en lastbil och polerat den tillkörda snön på vägen så bilen vänder på en halv sekund. Jag låser allt vad hjul heter och vi kanar pinsamt sakta, baklänges ner i ett tre meter djupt dike.
Polarn säger: Fan va kul, det gör vi om! Höll ärligt talat på att klippa till honom, hade ju nyss köpt loss
bilen av farsan!!

Jag häver mig på mobilen och ringer ner till en annan kompis som bor ca 200 meter bort och ber honom komma med traktorn och en kätting eller rep. Han kommer (Var bråttom både till kiosken och för att farsan kanske skulle kunna komma förbi)
Han dyker upp med traktorn och drar upp oss, jag kollar efter skador men kan inte se nåt förutom en jävla massa snö, is och jord på draget som borrade ner sig i diket. Sparkar bort det värsta och betalar polaren med traktorn för hjälpen och fortsätter.
Dan efter var jag hos päronen på middag och farsan utbrister lite frågande; Det var inte du som körde av nere i korsningen igår? Hörde syrran hade sett en blå bil där... Shiiitt.... "Nä, det tror jag inte mumlar jag, vi var till kiosken och vi såg inget"
Han visste nog...

Var ju bara 22 år då...