Pinsammaste du gjort med bilen?

Juvakka
14 januari 2010 · 1 697 Inlägg

Har en historia, inte pinsam men rolig smile Inte jag, men brorsans klasskompis. (körde SAAB 9000)

Han hade vart och kört inne i stan och skulle av nån anledning backa. Han började och självklart stod det nån med en bil bakom.

Bilen i fråga var en minibuss med en hel invandrar familj i. Personen klev lugnt ut ur sin SAAB och gick fram till förarsidan av minibussen och föraren vevade ner rutan. Han sa då: Hade ni vart där ni skulle hade detta aldrig hänt. Sen gick han lugnt tillbaka till sin bil och körde därifrån tongue

Saab 900 "T16" (1992)
Juvakka
14 januari 2010 · 1 697 Inlägg

linuslinje skrev:
Nyss fått körkort, skulle imponerade på några tjejer med handbromssladd vänster. Fick übergrepp på högerdäcken och bilen ställde sig på två hjul och var såååååååååååååååååå nära o välta. Höll på o skita på mig och tjejerna såg inte så imponerade ut.

Då måste det ha gått rätt fort tongue

Saab 900 "T16" (1992)
Xaos kaptenXaos
14 januari 2010 · 136 Inlägg

Har fått bensinstopp med fiestan (inte så diskret bil) I karlstad utanför Löfbergslila arena när det folk på väg därifrån erfter en hockey match tongue och alla som har varit där vet hur mycket trafik det är dåtongue

Audi A4 Avant 1.8tsq "Våga Vägra Kolfiber" (2004)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
14 januari 2010 · 1 313 Inlägg

Juvakka skrev:
Har en historia, inte pinsam men rolig smile Inte jag, men brorsans klasskompis. (körde SAAB 9000)

Han hade vart och kört inne i stan och skulle av nån anledning backa. Han började och självklart stod det nån med en bil bakom.

Bilen i fråga var en minibuss med en hel invandrar familj i. Personen klev lugnt ut ur sin SAAB och gick fram till förarsidan av minibussen och föraren vevade ner rutan. Han sa då: Hade ni vart där ni skulle hade detta aldrig hänt. Sen gick han lugnt tillbaka till sin bil och körde därifrån tongue

lol  lol lol lol lol lol

får man skratta åt sånt här??

hahahahahahahahaha

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Juvakka
14 januari 2010 · 1 697 Inlägg

Xaos skrev:
Har fått bensinstopp med fiestan (inte så diskret bil) I karlstad utanför Löfbergslila arena när det folk på väg därifrån erfter en hockey match tongue och alla som har varit där vet hur mycket trafik det är dåtongue

Farsan fick soppa torsk på öresundsbron tongue Inte heller så diskret, som tur va nära toppen. Så när toppen väl va passerad kunde man ju rulla ner till tullstationen och putta igenom den smile

Saab 900 "T16" (1992)
xorox_88 Smack that ass!!
14 januari 2010 · 2 953 Inlägg

vettefan om jag har lyckats gjort nått direkt pinsamt med bilen, va väll att man lyckades knöla till ena framskärmen å böjja till kofångarn lite så halva kofångarn pekade rakt fram big_smile skulle backa ut från världens smalaste 2bilsparkering och ut i en brant uppförsbacke big_smile trött som man va så svängde man lite för snabbt och det ilska staketet ville söka sig till fronten på bilen smile kanske inte va så smart å köra bil så okoncentrerad jag va då hehe smile hade självklart full bil oxå. å en massa åskådare, tur att alla va full bara ingen som har nämt det iaf big_smile      å självklart va det med morsans bil oxå sen 28 dagar färskt körkort smile tur att inte morsan blev nå sur på morgonen när hon upptäckte det, hon tyckte bara att det va tur att jag inte hade krockat med nån bil bara

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
ironhead volvoraggare
14 januari 2010 · 4 776 Inlägg

var en vinter då jag skulle leka rallyförare. så jag satte plattan i mattan full spinn och sen ba så släppte fästet och jag åkte i diket

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
14 januari 2010 · 3 404 Inlägg

Skulle köra iväg chefens frus bil till VW verkstaden och skiten bara stendör vid ett rödljus mitt på Lidingö tongue Som tur var va det en busshållplats några meter bort

Eller när man drog ner i världens djupaste dike (inte riktigt men f*n inte långt ifrån), hade vart ute och sladdat på ett industriområde, tog en sväng förbi affärn innan vi drog hem för plastbrorsan skulle ha en cola. Tänkte ta bakvägen hem (lite roligare än en rak 90väg) och på avfarten får jag för mig att kasta ut arslet en liten bit i vart fall.

Skiten släpper ju inte och det gjorde ju inte jag heller, kryckan alltså av någon outgrundlig anledning. Men ställer mig på hejdaren och glider LÅÅÅÅÅÅÅNGSAMMT över kanten och rakt ned i diket. Det var MÅNGA, LÅNGA, PLÅGSAMMA sekunder ned. Riktigt pinigt att ringa kompisen den gången lol

Efter den gången har man börjat tänka lite till innan man ger sig in i något dumt så det kanske var tur att man drog ned i diket den gången ändå. Det hände inte mkt mer än att polaren fick stå och försöka starta Chevan med varmluftspicka och gasbrännare i ca en timma tongue

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Juvakka
14 januari 2010 · 1 697 Inlägg

Moser skrev:

Juvakka skrev:
Har en historia, inte pinsam men rolig smile Inte jag, men brorsans klasskompis. (körde SAAB 9000)

Han hade vart och kört inne i stan och skulle av nån anledning backa. Han började och självklart stod det nån med en bil bakom.

Bilen i fråga var en minibuss med en hel invandrar familj i. Personen klev lugnt ut ur sin SAAB och gick fram till förarsidan av minibussen och föraren vevade ner rutan. Han sa då: Hade ni vart där ni skulle hade detta aldrig hänt. Sen gick han lugnt tillbaka till sin bil och körde därifrån tongue

lol  lol lol lol lol lol

får man skratta åt sånt här??

hahahahahahahahaha

Hehe, kom på en annan med samma person.

Han kom till skolan en dag efter att han kvällen innan hade vart ute å sladdat me SAABen. Han sa till min lillebror:

-Har du tänkt på va illa dem jävla snövallarna kör. Är dem fulla eller?    tongue

(Självklart hade han kört i i ett par stycken)

Saab 900 "T16" (1992)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
14 januari 2010 · 3 404 Inlägg

Juvakka skrev:

Moser skrev:

Juvakka skrev:
Har en historia, inte pinsam men rolig smile Inte jag, men brorsans klasskompis. (körde SAAB 9000)

Han hade vart och kört inne i stan och skulle av nån anledning backa. Han började och självklart stod det nån med en bil bakom.

Bilen i fråga var en minibuss med en hel invandrar familj i. Personen klev lugnt ut ur sin SAAB och gick fram till förarsidan av minibussen och föraren vevade ner rutan. Han sa då: Hade ni vart där ni skulle hade detta aldrig hänt. Sen gick han lugnt tillbaka till sin bil och körde därifrån tongue

lol  lol lol lol lol lol

får man skratta åt sånt här??

hahahahahahahahaha

Hehe, kom på en annan med samma person.

Han kom till skolan en dag efter att han kvällen innan hade vart ute å sladdat me SAABen. Han sa till min lillebror:

-Har du tänkt på va illa dem jävla snövallarna kör. Är dem fulla eller?    tongue

(Självklart hade han kört i i ett par stycken)

Hahahahaha skön typ men det första va väll på gränsen... roll

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Juvakka
14 januari 2010 · 1 697 Inlägg

TenZer skrev:

Juvakka skrev:

Moser skrev:

lol  lol lol lol lol lol

får man skratta åt sånt här??

hahahahahahahahaha

Hehe, kom på en annan med samma person.

Han kom till skolan en dag efter att han kvällen innan hade vart ute å sladdat me SAABen. Han sa till min lillebror:

-Har du tänkt på va illa dem jävla snövallarna kör. Är dem fulla eller?    tongue

(Självklart hade han kört i i ett par stycken)

Hahahahaha skön typ men det första va väll på gränsen... roll

Vet. Men det är inget taskigt egentligen, det är hur man tolkar det. Men jag antar att du fattar hur det var menat.

Saab 900 "T16" (1992)
Opelmadness German cars, quality and beyond
14 januari 2010 · 8 197 Inlägg

Hmmm.. Pinsammaste?
Måste ha varit när jag hade min Vectra A. Läänge sen. Jag och en polare kom på att vi ville ha nåt gott till filmen och satte iväg till närmaste öppna ställe, ca 1,5 mil bort.
Det stängde nio och vi for kvart i.

Kommer till korsningen jag ska svänga vänster i och vänsterbromsar ut på ett lagom lätt förställ, växlar ner och får till det fint...
Väl intill korsningen har jag fått ner farten bra och ska svänga in i korsningen.

Där, mitt ivägen hade det visst nitat en lastbil och polerat den tillkörda snön på vägen så bilen vänder på en halv sekund. Jag låser allt vad hjul heter och vi kanar pinsamt sakta, baklänges ner i ett tre meter djupt dike.

Polarn säger: Fan va kul, det gör vi om! Höll ärligt talat på att klippa till honom, hade ju nyss köpt loss
bilen av farsan!! mad

Jag häver mig på mobilen och ringer ner till en annan kompis som bor ca 200 meter bort och ber honom komma med traktorn och en kätting eller rep. Han kommer (Var bråttom både till kiosken och för att farsan kanske skulle kunna komma förbi)

Han dyker upp med traktorn och drar upp oss, jag kollar efter skador men kan inte se nåt förutom en jävla massa snö, is och jord på draget som borrade ner sig i diket. Sparkar bort det värsta och betalar polaren med traktorn för hjälpen och fortsätter.

Dan efter var jag hos päronen på middag och farsan utbrister lite frågande; Det var inte du som körde av nere i korsningen igår? Hörde syrran hade sett en blå bil där... Shiiitt.... "Nä, det tror jag inte mumlar jag, vi var till kiosken och vi såg inget"
Han visste nog... hmm Var ju bara 22 år då...

Senast redigerat av Opelmadness (14 januari 2010)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
14 januari 2010 · 8 197 Inlägg

Xaos skrev:
Har fått bensinstopp med fiestan (inte så diskret bil) I karlstad utanför Löfbergslila arena när det folk på väg därifrån erfter en hockey match tongue och alla som har varit där vet hur mycket trafik det är dåtongue

Ooooja... Fan va pinsamt.. hmm
Har fått motorstopp där en gång när jag hämtade upp folk efter en match... Många som tutade då.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
laggey
14 januari 2010 · 335 Inlägg

Skulle backa in i en parkeringsficka och jämför min front med bilen brevids arsle för att se hur långt de va kvar, tro på fan att hans bil är typ 1 meter kortare så de tar tvärstopp inn i ett träd som stog bakom...

Rquired Allmänt envis
14 januari 2010 · 12 512 Inlägg

Skulle nog säga att det var den gången man körde in med en lätt lastbil i ett parkeringsgarage och inte tänkte på maxhöjden. Kan väl säga som så att det var inte med god marginal den gick in. Lagom roligt att komma att tänka på höjden när man redan står i kön in med x antal bilar bakom sig.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
14 januari 2010 · 661 Inlägg

Fick i fel växel när jag skulle häva en lätt sladd på mustangen, istället för trean fick jag i ettan, for rakt upp i ett buskage och drog med mig lite kommunala nyponbuskar, som även drog jävligt fina repor på front spoilern. Sjukt störigt kostade endast 10k.....

Jag hade hellre atombombat frankrike än att betala sjukt surt sparade pengar för byte av min främre plastflärp som sitter i spoilern på min bil o lacka om samt byta ngt jävla dimljus. där var inte så mkt personer i närheten men självfallet bilarna framför o några nöt på trottoaren. Inget direkt pinsamt egentligen men hur många tror jag fick i fel växel när de ser en 24åring i mustang, så de trodde nog jag skulle stajla smile duktigt störigt var det iaf !

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
canterbury Diffmeister
14 januari 2010 · 49 Inlägg

en annan skulle ju för många år sen dra på festival, fick låna dåvarande tjejens kompis föräldrars nya audi-kombi-nånting i syfte att köra till en festival. Bilen fullpackad med folk, och jag med körkort som i egenskap av det hade högre status än alla andra smile fick ju backa ut bilen från tomten. Börjar backa, någon säger: "akta båten" och jag bara vilken båt? Hade missat att där låg en 10 meters nymålad segelbåt rakt i vägen för mig och mitt backande.... SKRAAAAP GNIIIIID GNIIIIISSEL. Fan tänkte jag, kör fram lite och provar jag igen DUNK SKRAP KNÄCK VÄLT! Bilen något repad, båt något kapsejsad, jag väldigt nervös inför att förklara detta för herr Thomasson nu ganska irreterad ägare av ny skrapad audi... Men det gick bra, knäckte bort listerna och fick ändå köra darrandes till festival. Gissa om jag halsade alkohol för att glömma smile

Enkel logik: Golf är en sport, alltså kör jag sport-bil
mulleri
14 januari 2010 · 508 Inlägg

jag har ej gjort detta men en jobbarkompis.

han hade gjort en framvagnsinställning på en kundbil, skulle köra ut då han var klar men hade glömt en klo på ena sidan av hjulet och skulle provköra på motorvägen, så i 100 blås märker han att det är ngt som smäller till och tittar bakåt, ja och där lossnade klon som satt på hjulet och delar av den flyger åt alla håll,han kom sedan tillbax till jobbet med klon i handen halvt förstörd och han skämdes som en hund, jag kan fortfarande se hans min då han klev in i verkstan med en halv klo och en mindre glad chef, haha.

Edit:

kom på en till med samma person, han skulle få generatorn felsökt av en snubbe  vi lämnar startmotorer och generatorer till, eftersom bilen inte startade så hade man startat den med hjälp av startpacket, så han lämnar den under huven och drar iväg, han kunde då inte heller stänga huven tillräckligt och kör iväg och kommer halvsväg tills huven som slår upp mot rutan och blir dubbelvikt och framskärmarna blir totalt mos... i 50 blås hade han kört och allt hände i den farten och han kom tillbaka med samma ledsna min hahah. och generatorn fick inte heller bli felsökt....

Senast redigerat av mulleri (14 januari 2010)

volvo_nr1
14 januari 2010 · 64 Inlägg

TenZer skrev:

Juvakka skrev:

Moser skrev:

lol  lol lol lol lol lol

får man skratta åt sånt här??

hahahahahahahahaha

Hehe, kom på en annan med samma person.

Han kom till skolan en dag efter att han kvällen innan hade vart ute å sladdat me SAABen. Han sa till min lillebror:

-Har du tänkt på va illa dem jävla snövallarna kör. Är dem fulla eller?    tongue

(Självklart hade han kört i i ett par stycken)

Hahahahaha skön typ men det första va väll på gränsen... roll

På gränsen jaa tongue Men roligt som fan big_smile *asg*

canterbury Diffmeister
14 januari 2010 · 49 Inlägg

haha kom på en annan när jag satt o läste. Givetvis är det ju inte jag som gjort detta utan en polare. Midsommar, festen skall börja. Ganska tidigt, vi parkerar våra bilar. En polare fyller 20 och har parkerat där vi andra gjort och visar stolt sin nya celica, vi är en ca 15 pers som ska fira i tält och grill o dricka mitt ute i ingenstans. Sen kommer, vi kan kalla han kim, i full karriär över den daggfuktiga ängen i syfte att imponera på oss och lägga ribban inför dagen. Han slutar inte gasa mot oss utan drar istället kryckan samtidigt som han lägger bilen på ställ. Vi tittar med "beundran"...nu går det inte så blodigt snabbt men hans skit billiga asiat däck gillade inte daggfuktigt gräs det minsta lilla, så i ljudlös graciös sladd glider han sakta närmare och närmare och födelsedagsbarnets nya celica, sekundera segar sig förbi samtidigt som vi inser det oundvikliga kommer ske. KRASCH! nu är det så att skadorna inte blir så farliga pga han som fyllde år valde att skydda sin bil med sitt ben som knäcks på ungefär 500 ställen, bilen fastnar ganska så fint med kofångaren i hjulhuset. Vi får riva den nyss uppsatta midsommarstången o spjälka benet med, i uppståndelsen glömms spritköket bort som fick för sig att sprida sin värme till mitt tält med sprit i som ganska explosions artat tackar för sig och går upp i rök. Med kläder och dricka försöker vi begränsa elden som nu sakta sprider sig. Allt var över på ca 5 minuter, När lugnet sakta lade sig såg det ungefär ut som en söndersprängd rysk betong förort komplett med bilvrak och människospillror.... Alla klarade sig, mer eller mindre smile

Enkel logik: Golf är en sport, alltså kör jag sport-bil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang